Juhlitteko lapsettomien lauantaita?
Millaiset tarjoilut? Itse tilasin voileipäkakun ja makean kakun ja kutsuin ystäväni kylään.
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
No minä jo innostuin mutta kyse onkin tahattomasti lapsettomien päivästä.
Eiköhän me miehen kanssa juhlita silti, ihan muuten vaan.
Alunperin näin, mutta se on nykyään kaikkien lapsettomien juhlapäivä.
Kuulostaa tekemällä tehdyltä "juhlapäivältä". Ei sentään lippua vedetä salkoon.
Olen kiitollinen veluudestani. Mitä enemmän vuosia tulee, sen enemmän onnittelen itseäni. Kaipa sitä voisi vela-kakun tilata :D
Vierailija kirjoitti:
Olen kiitollinen veluudestani. Mitä enemmän vuosia tulee, sen enemmän onnittelen itseäni. Kaipa sitä voisi vela-kakun tilata :D
..ja syödä vaikka naapurin lasten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
..ja syödä vaikka naapurin lasten kanssa.
Hyi, ei kannata. Etenkään nyt epidemia-aikana.
En ole omasta halustani lapseton ja suoraan sanottuna vituttaa että minulla ei kuulemma ole oikeutta edes olla koskaan väsynyt tai stressaantunut, kun heti on perheelliset tuttavat vähättelemässä. En voi kuulemma tietää mitään niistä koska olen lapseton? Väittäisin että koen sensijaan paljon kovempaa surua ja alakuloa joka ikinen päivä kuin ne perheelliset tuttavat ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa tekemällä tehdyltä "juhlapäivältä". Ei sentään lippua vedetä salkoon.
Eikö tekemällä tehtyjä ole nykyisin aika moni muukin juhlapäivä tai vaikka liputuspäivä? Miksi pitää juhlia isiä? Eikä isiä arvosteta ja kunnioiteta muuten? -Eikö äitien merkittävyyttä ja arvokkuutta huomioida muutenkin ja ilman, etttä täytyy olla oikein nimikkopäivä? Miksi niin moni mies on saanut Suomessa liputuspäivän ja vain kaksi naista? Miksi niin moni Suomessa juhlapäivä on ns. pyhäpäivä ja kristillsitä pohjaa miksei ole enempää Suomen omasta historaista kumpuavia juhlapäiviä, ilman viitettä kristinuskoon?
Yhtä kaikki Minusta on arvokasta, että lapsettomien asiaa pidtään esillä, koska se on todellsiuutta hyvin monelle. On yhden tekevää tällöin onko lapsettomuus oma valinta ja päätös vai onko se luonnon ja kohtalon sanelema.
Koska edelleen tuntuu joillekin olevan käsittämätöntä , että kaikki eivät halua saada lasta, eivät sitä ensimmäsitäkään. (Ja miksi pitäisikään haluta?).Mutta yhtä lailla on monia, jotka ovat halunneet ja toivoneet ja yrittäneet saada lapsem siinä onnsitumatta,
Uskovainen mies
Mitä juhlittavaa siinä on etten syövän takia voi saada enää koskaan omia lapsia? n26
Vierailija kirjoitti:
Aika outo aika viettää lapsettomien päivää. Eikö siinä tule paha mieli kun seuraavana päivänä on äitienpäivä?
Huomiohakuisuutta ja syyllistämistä. Siksi juuri tuo ajankohta valittu.
Saako sitä viettää sekundaarisesti lapsettomat?
Koittakaa ny edes elää sovussa noitten naurettavien päivienne kanssa ja miksi ihan kaikesta pitää vääntää. 😩
Mua tympäsee lapsettomat, jotka tekevät lapsettomuudestaan koko elämänsä sisällön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä mä just luin
Tahattomasti lapsettomien takia. Juu, en juhli, olen lapseton mutta tahallani, voin juhlia vaikka joka päivä.
Sama. Eilen katsoin inholla ravintolassa äitiä lastensa kanssa, jotka röyhtäilivät avoimesti ruokapöydässä ja toinen lapsista söi suu auki, niin että meinasi oksu tulla. Ja sitä maiskutuksen määrää. Olin kolmen pöydän päässä, mutta sinne asti korvia raastoi. Olin onnellinen, kun pääsin lähtemään kotiin omaan rauhaan, jossa ei tarvitse kuunnella eikä katsella tuollaista.
Vierailija kirjoitti:
Mua tympäsee lapsettomat, jotka tekevät lapsettomuudestaan koko elämänsä sisällön.
No eiköhän siinä käy toiste päin, että niillä äiti ihmisillä ei ole elämässä muuta sisältöä, kun ne lapset. Ja se on ihan täysin ok. Jokainen tekee omat valintansa. Kuulostat katkeralta ja kateelliselta.
Juhlitaan. Lasteni kanssa leivotaan omenapiirakkaa ja tehdään vaniljakastiketta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eiköhän siinä käy toiste päin, että niillä äiti ihmisillä ei ole elämässä muuta sisältöä, kun ne lapset. Ja se on ihan täysin ok. Jokainen tekee omat valintansa. Kuulostat katkeralta ja kateelliselta.
No, eikö se ole ihan luonnollista, että omaa jälkikasvua hoidetaan ja siihen keskitytään?
Kateellinen? mistä?
Tänä vuona juhlin, sillä kaikki lapseni ovat ulkomailla.
En juhli. Etsiä mies jostain.....ehkä