Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oon hakenut kesätöihin Islantiin, koska kesällä kaikenlaisia vaivoja. Onko huono ratkaisu paeta niitä?

Vierailija
07.05.2025 |

Oon ollut ennenkin Islannissa töissä, mutta tästä jo 10 vuotta. En vain kestä, kun aina kesällä, kun helteet tulee, niin jalat lämpenee liikaa ja vielä, kun viime vuonna tuli riesaksi nokkosihottuma. Lisäksi hiivatulehdus tulee helteiden aikoihin. Nyt kuitenkin samanaikaisesti odotan kutsua Papa-seulontaan, joka voi tulla ehkä kesän aikana. Olisiko parempi ensin käydä tutkimuksessa ja ehkä osaisivat sitä kautta hoitaa hiivan? En vain jaksa, kun ihan liikaa näissä kolmessa terveysvaivassa ja siksi ajattelin, että kerrankin olisin pois Suomesta eikä niistä tarvitsisi kärsiä.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kautta haet niitä töitä?

Vierailija
2/30 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Islannissa ei ainakaan pääse hiki tulemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sekin vielä, että kohta kuitenkin alkaa hiillostaa TE-toimisto. Varmaan soittavat kesällä ja ehdottavat jotain ilmaista työkokeilua, kun eivät muutakaan keksi. Jos taas kävisi niin, että pääsisin Islantiin töihin, saisin ainakin palkkaa enkä TE-toimiston orja. Olisi kiva päästä viimein töihin ja varmasti muutaman kuukauden Islannin työstä tulisi olemaan hyötyä.

Vierailija
4/30 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tämä liittyy ap:n ongelmaan?

Vierailija
5/30 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin on toisinpäin eli kylmä tuo lisää vaivoja. Toisaalta liika kuumuus myös.

Vierailija
6/30 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin naisena en nyt ihan saa kiinni sitä, että miksi et hoida itse (mahdollista) hiivaasi? Menet apteekkiin ja ostat sen reseptivapaan kapselin ja se on sitten googbye sinun hiivasi. Yksi kapseli korkeintaan kerran viikossa, on se normi ohje. Jos sitten epäilet jotakin muuta asiaa römpsässäsi, niin sitten kannattanee odottaa sitä papaa tai hakeutua jo aikaisemmin lääkärin vastaanotolle näytille. Tai jos sulla on kymmenes hiiva tänä vuonna ja joka voi kertoa vaikka korkeista verensokereista.

Älä nyt ainakaan ton hiivan takia sinne Islantiin jätä menemättä. 

Vierailija
7/30 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Papa-kokeessa ei hiiva hoidu. Käy apteekista lääkkeet, jos et ihan lääkäriin pääse. Hiivatulehdukselle on jokin muu syy kuin helle.

Vierailija
8/30 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitan nettisivujen kautta 'General form' tai s-postilla hakemuksia. Tosin en varma onko hyötyä, kun jossain luki, että ovat ajanhukkaa, koska ei tiedä tarvitsevatko edes ketään.

Vierailija
9/30 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielikuvituksen 

Vierailija
10/30 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Papa-kokeessa ei hiiva hoidu. Käy apteekista lääkkeet, jos et ihan lääkäriin pääse. Hiivatulehdukselle on jokin muu syy kuin helle.

Silti tulee vain kesällä helteiden aikaan, ympäri vuoden ilmenee runsaana valkovuotona eli silloin ei hiivaa. Nyt olen käyttänyt kohta kuukauden ajan maitohappobakteereja, koska jollakin mennyt ohi niillä. Toivottavasti alkavat tehoamaan. Ainakin sen eron huomaan, että pystyn nykyään paremmin syömään etikkaliemessä olevia punajuuria ja suolakurkkuja. Ja ehkä valkovuotoakaan ei ole ihan niin paljon kuin ennen.

Vierailija
11/30 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ok. Teen samoin sillä erotuksella että Färsaarille, vaikka olen eläkkeellä. Samalla pääsen eroon kesätaphtumistakin ja -vieraista ynnä mölyävästä mökkirahvaasta. Viime kesä Grönlannissa oli mukava viileä.

Vierailija
12/30 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on ok. Teen samoin sillä erotuksella että Färsaarille, vaikka olen eläkkeellä. Samalla pääsen eroon kesätaphtumistakin ja -vieraista ynnä mölyävästä mökkirahvaasta. Viime kesä Grönlannissa oli mukava viileä.

Nyt jos olisikin huonoa tuuria ja olisi Suomessa viileä kesä, mutta Islannissa lämpimämpi.

Vierailija
13/30 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silti tulee vain kesällä helteiden aikaan, ympäri vuoden ilmenee runsaana valkovuotona eli silloin ei hiivaa. Nyt olen käyttänyt kohta kuukauden ajan maitohappobakteereja, koska jollakin mennyt ohi niillä. Toivottavasti alkavat tehoamaan. Ainakin sen eron huomaan, että pystyn nykyään paremmin syömään etikkaliemessä olevia punajuuria ja suolakurkkuja. Ja ehkä valkovuotoakaan ei ole ihan niin paljon kuin ennen.

Niin ja sekin ero, että kun kerran söin konvehteja niin ei tullut valkovuotoa, vaikka ennen on ollut lähes varmaa.

Vierailija
14/30 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtä pohjoismaista voi hakea vaikka mitä kautta. Mitä kautta itse haet Suomesta töitä? No sama pätee muihin maihin.

Vierailija
15/30 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja joku tosiaan oli netin keskustekupalstalla kertonut päässeensä maitohappobakteereilla eroon hiivasta kokonaan. Minulla myös ärtynyt suoli, joka aiheuttaa turvotusta ja siihenkin vaivaan voi auttaa. Silloin, kun turvottaa, on myös valkovuotoa.

Vierailija
16/30 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja joku tosiaan oli netin keskustekupalstalla kertonut päässeensä maitohappobakteereilla eroon hiivasta kokonaan. Minulla myös ärtynyt suoli, joka aiheuttaa turvotusta ja siihenkin vaivaan voi auttaa. Silloin, kun turvottaa, on myös valkovuotoa.

Ei siis ollut keskustelupaltalaisella hiivaa vaan runsasta valkovuotoa.

Vierailija
17/30 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työtä pohjoismaista voi hakea vaikka mitä kautta. Mitä kautta itse haet Suomesta töitä? No sama pätee muihin maihin.

https://www.norden.org/sv/info-norden/soka-jobb-pa-island

Vierailija
18/30 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on vaikea saada töitä eikä houkuta olla täällä helteellä töissä.

Vierailija
19/30 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä paitsi olla, että vaikka laittaisin miten paljon tahansa hakemuksia, en silti pääse töihin Islantiinkaan. Silloin, kun siellä olin, oli huomattavasti helpompi saada paikka, koska kun olin saanut ensimmäisen paikan, pystyin Islannissa ollessa käymään henkiläkohtaisesti haastatteluissa. Voi olla kynnyskysymys työnantajajalla kutsua videohaastatteluun ja kun kulunut niin paljon aikaa edellisestä työstäni siellä. Myös Grönlantia miettinyt, mutta siellä varmaan tanskan kieli eduksi ja riesana polttiaiset, jotka purevat kipeämmin kuin itikat 😑

Ap

Vierailija
20/30 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.norden.org/sv/info-norden/soka-jobb-pa-island

Tiedän tuon sivun eikä kaikki sivun linkit toimi jostain syystä. Ihmettelen myös kenellä on varaa asua Islannissa kolmen kuukauden ajan etsien työtä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä