Päihderiippuvaisten läheisten päivä
Se on tänään 5.5.
Suomessa on n.puolimiljoonaa päihderiippuvaista ja jokaisella 5 -10 läheistä joita asia koskettaa.
On paljon ihmisiä joita koskettaa.
Kommentit (9)
Vierailija kirjoitti:
Eli lähes koko Suomen kansan päivä. Silleen sopivasti lähes puoli vuotta itsenäisyyspäivän jälkeen. Saa koko kansa juhlia.
5-10 kärsii vain kovasti. Totuus on, että siellä ulkoringeilläkin kärsitään. Sanoisin, että 10-15 tai 10-20 olisi lähempänä totuutta.
Kyllä.Läheisiin lukeutuu ei vain sukulaiset vaan myös naapurit, työkaverit, opiskelukaverit.
Määrä on suuri.
Päihteet on ihana ja iloinen asia. Ongelmakäyttäjien takia rangaistaan kaikkia kielloilla ja rajoituksilla jotka eivät edes toimi. Yksikään kielto tai rajoitus ei ole vähentänyt ongelmakäyttöä.
600 000 lääkityä masentunutta. Missä heidän läheisten päivä? On enemmän heitä.
Isäni oli alkoholisti mutta enemmän kärsimystä minulle on aiheuttanut masentunut äitini.
Äitini masentui kun olin pieni.
Isäni alkoi juomaan 20 vuotta sen jälkeen.
90% tuntemistani läheisistä on alkoholi ja kofeiini narkkareita. Osa myös nikotiini nistejä
Vierailija kirjoitti:
600 000 lääkityä masentunutta. Missä heidän läheisten päivä? On enemmän heitä.
Isäni oli alkoholisti mutta enemmän kärsimystä minulle on aiheuttanut masentunut äitini.
Äitini masentui kun olin pieni.
Isäni alkoi juomaan 20 vuotta sen jälkeen.
Ei ne kaikki ole oikeasti masentuneita mutta lääkärien mielestä kaikkia masentaa. Ahdistusta eivät halua hoitaa niin siksi sitä ei ole kenelläkään,
Tämä päivä koskee kovin montaa ihmistä.
Älkää jääkö yksin jos perheessä on päihdeongelmainen joka aiheuttaa ongelmia.
Kenenkään ei tarvitse kärsiä esim.alkoholistin toilailuja ym.
Pidetään huoli ettei kenenkään tarvisi kärsiä esim.alkoholisoituneen lähimmäisen vuoksi.
Eli lähes koko Suomen kansan päivä. Silleen sopivasti lähes puoli vuotta itsenäisyyspäivän jälkeen. Saa koko kansa juhlia.
5-10 kärsii vain kovasti. Totuus on, että siellä ulkoringeilläkin kärsitään. Sanoisin, että 10-15 tai 10-20 olisi lähempänä totuutta.