Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Meta kaappaa kaikki tietosi käyttöönsä

Vierailija
05.05.2025 |

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eri firmat voivat käyttää julkisesti saatavilla olevia tietoja tekoälyn käyttöön ja eivät kysele tuohon mitään lupia. Joten kannattaa poistaa kaikki ne sosiaalisen median tilit joita ei käytä. Ne joita joutuu käyttämään, niin niistä poistaa kaiken ylimääräisen tiedon.

Microsoft on ujuttanut copilotin eli tekoälyn joka sovellukseensa. Sovelluksien tiedoissa monissa lukee "dataa jaetaan kolmansille osapuolille" eli rahastavat tiedoilla markkinoinnissa. 

Ei se ole ainoastaan meta joka teidän tiedoista rahallisesti hyötyy😂 vaan muutkin sovellus ja netti firmat.

Vierailija
22/36 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä tätä vouhotusta tietojen käytöstä. Ei mulla ainakaan ole jossain facessa mitään sellaista tietoa jota ei kuka tahansa saisi mun puolestani tietää. Ei kai sinne mitään pankkien tunnuslukuja tai kassakaapin yhdistelmää muutenkaan kukaan laita. Jos joku Meta tietää mun kaverien nimet, millä autolla ajan, mitä ostan kaupasta tai miltä mun kissa näyttää, niin mitä sitten? Ihan turhaa vauhkoomista. 😯

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä tätä vouhotusta tietojen käytöstä. Ei mulla ainakaan ole jossain facessa mitään sellaista tietoa jota ei kuka tahansa saisi mun puolestani tietää. Ei kai sinne mitään pankkien tunnuslukuja tai kassakaapin yhdistelmää muutenkaan kukaan laita. Jos joku Meta tietää mun kaverien nimet, millä autolla ajan, mitä ostan kaupasta tai miltä mun kissa näyttää, niin mitä sitten? Ihan turhaa vauhkoomista. 😯

Meta seuraa kaikkea mitä teet ja myy näitä tietoja eteenpäin jos et estä sitä.

Vierailija
24/36 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
25/36 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis tämähän on ollut tiedossa vuosia. Kaikki mitä laitat faceen on metan omistamaa. Ja tämä tuli sinulle yllätyksenä? Ei kannata käyttää mitään metan tuotteita

Suomalainen IRC-galleria kutsuu paluumuuttajia ja uusia jäseniä.

Vierailija
26/36 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meta seuraa kaikkea mitä teet ja myy näitä tietoja eteenpäin jos et estä sitä.

Niin ja mitä sitten? Mitä ihmettä se mua haittaa?

Vierailija
27/36 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ah, mä rakastan käyttää GoDuckGo:ta ihan jo sen vuoksi, että nautin nähdessäni kuinka hakukone estää Metan, Facebookin ja monen muun jäljittämispyynnöt surffaillessani netissä.

Haista Zuckerberg pitkä pee!

Joopa joo, aivan varmasti. Oletko miettinyt mistä GoDuckGo saa rahansa ? Ilmainen hakukone kun on.

Kannattaa käyttää Ecosia.orgia.

Vierailija
28/36 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki mitä syötät nettiin ja älylaitteeseen dataa, on jonkun muun rahasampo. 

Sitä se on tämä palstakin. Ilmainen alusta niin mitä ajattelit, että taustalla pyörii? Tuskin ystävällinen ajatus tarjota paikka keskusteluun😂

Vierailija
29/36 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ah, mä rakastan käyttää GoDuckGo:ta ihan jo sen vuoksi, että nautin nähdessäni kuinka hakukone estää Metan, Facebookin ja monen muun jäljittämispyynnöt surffaillessani netissä.

Haista Zuckerberg pitkä pee!

Joopa joo, aivan varmasti. Oletko miettinyt mistä GoDuckGo saa rahansa ? Ilmainen hakukone kun on.

Kannattaa käyttää Ecosia.orgia.

Sekö pyörii ihan vain hyvästä tahdosta😂

Vierailija
30/36 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksipä en käytäkään Metan sovelluksia.

Vierailija
31/36 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmät käytää moisia turhakkeita muhhaaa,kyllä sitä elämässä pärjää ilman turhia somehöpötyksiä.

Vierailija
32/36 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikanaan piti maksaa metalle, ettei käytä markkinointiin dataasi. Hyvin siinäkin pissittiin ihmisten silmään. Kaikki netissä oleva tahkoaa rahaa tiedoilla.

Vierailija
33/36 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ruoki keinoälyä, ei se voi myydä tietojasi.

Vierailija
34/36 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku haluaa käyttää minun laittamia kuvia kukista, kasvimaasta, koirista ja leipomuksistani, niin siitä vaan! Hupsu, joka laittaa someen jotain henkilökohtaista.

Myös kukat, kasvimaat, koirat ja leipomukset muuttuvat henkilökohtaisiksi heti, kun "äly"-kännykkäsi ja kaikki siihen tungetut äppipäpit "sinun suostumuksellasi" ja "sopimusehtojen mukaisesti" yhdistävät nämä kuvat kaikkeen muuhun tietoon, mitä sama laite tai jopa kaikki muut nimissäsi nyt olevat tai aikaisemmin olleet laitteet ovat "sinun suostumuksellasi" ja "sopimusehtojen mukaisesti" keränneet sinusta. Tässä asiayhteydessä vain esimerkkinä valokuvien paikannustiedot.

Vierailija
35/36 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun on nettipalvelu jonka käytöstä et itse maksa mitään niin silloin sinä olet se tuote jota myydään.

Vierailija
36/36 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvipuistohullu kirjoitti:

Mitähän ne mun hölinöistä hyötyy 😅

Sinut kloonataan ja sitten ne tekoälyrobotit osaavat esiintyä Huvipuistohulluna esim vauvapalstalla.