Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten ihmeessa saan miehen lähtemään useemmin lasten kanssa jonnekin että saan olla ihan rauhassa hetken aikaa??? ov

Vierailija
18.03.2007 |

Joo ja en nyt kaipaa mitään saarnaa siitä että iteppä olen lapset hankkinut jne... vaan kyse on siitä että miehellä kyllä on omaa aikaa olla kotona ja harrastuksissaan yms mutta mulla ei ole.

Vien lapset hoitoon aamulla meen töihin tuun kotiin jossa mies oottaa lasten kanssa, alan laittaan ruokaa seuraavaks päiväks ja peseen pyykkiä ja siivoomaan yms... sitten pitääkin mennä jo nukkumaan ja aviovelvollisuudet kutsuu siinä välissä...

Ja ei mä en halua lähteä kotoa minnekään vaan kaipaan sellasta ikaa että saan ihan yksin olla kotona ja huudattaa musiikkia ja siivota siinä samalla.

Tänään mulla oli sellasta aikaa ruhtinaalliset 50 minuuttia... Toisen lapsen syntymän jälkeen meillä on kaikki mennyt niin mahdottomaksi että pää kohta hajoo... mies ei muka pysty lasten kanssa tekemään mitään (tarkotan kotihommia) ja miks se olen aina minä kun otan lapset automaattisesti mukaan kun meen kavereiden luo... Ei vaan mee mun jakeluun tää asia...

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes pyydä tai ehdota, että ota nuorimmainenkin (1v3kk) mukaan vaan se on ihan itsestäänselvyys :)

Vierailija
2/17 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu on siinä että jos mulle tulee joku kaveri kylään niin minä hoidan lapset, tietysti,(ja mies useemmin menee " karkuun" autohommiinsa siks aikaa) mutta jos miehelle tulee kaveri niin yllätys yllätys taas se olen minä joka hoitaa lapset...

No okei yleensä kun tuo mies jonkun kaverinsa luo niin se on yleensä joku verstas missä ne sitten kyttäilee autoja yms että nuoremman kanssa ehkä onkin hankalaa mutta joudun minäkin sen perään katsomaan ettei hajota mitään tms...

-AP-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies vaan sanoo että kun mä aina naputan ja olen kiukkunen... naputan kai kun sen jakeluun ei tunnu hyvällä menevän, no eipä se tunnu menevän pahallakaan...

Siiten se kehtaa ihmetellä kun mä olen niin kiukkunen, olen kai kun mä tosiaan kaipaisin välillä ihan yksin olemista kotona.

Mä en oikeesti tiiä mikä tässä enää auttais...

-AP-

Vierailija
4/17 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

palkattu hoitaja?

Epäreilulta kuulostaa. Siis vaikka jos nätisti pyydät, että menisikö lasten kanssa ulos siivouksen ajaksi, niin ei suostu?

Vierailija
5/17 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kait miehesi nyt hoitamatta voisi heitä jättää?

2

Vierailija
6/17 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuvatko isovanhemmat tai muita sukulaisia lähellä?

Jos asuu, pakkaat vain autoon lapset ja sanot miehelle että nyt menette kyläilemään, tervetuloa takaisin aikaisintaan kolmen tunnin kuluttua. Olet määrätietoinen etkä peräänny, kun miehesi huomaa että olet tosissaan, hän todennäköisesti tottelee. Aika monet miehet tällaisen tosipaikan tullen kyllä käyttäytyvät kuten heidän halutaan käyttäytyvän. Ei kuitenkaan kaikki - toivottavasti sinun mieheesi tehoaa tällainen suora toiminta. Nyt hän on vain oppinut, että vaimo nalkuttaa mutta se ei johda sinulta mihinkään, joten sille voi ummistaa korvansa.

Vierailija
7/17 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Sama juttu on siinä että jos mulle tulee joku kaveri kylään niin minä hoidan lapset, tietysti,(ja mies useemmin menee " karkuun" autohommiinsa siks aikaa) mutta jos miehelle tulee kaveri niin yllätys yllätys taas se olen minä joka hoitaa lapset...

-AP-

Älä hoida! Meillä oli sama juttu, ärsytti kun itse en saa hetken rauhaa lapsista jos kaveri kylässä, mutta mies pakenee omiin oloihinsa ja autotalliin kavereidensa kanssa. Kerran sitten mies istui työhuoneessa kaverinsa kanssa ja mua pänni, iskin miehelle vauvan syliin ja sanoin, että vaihda vaippa ja anna velliä tälle ja isommalle iltapalaa, minä menen nyt lenkille. Miehen kaveri katsoi suu auki ja minä painuin ovesta ulos. Kun tulin takaisin oli lapset syötetty, vaipatettu ja nukutettu. Mies kavereineen istui kahvilla. Tän jälkeen mieskin tajusi, että ehkä minäkin haluan rauhassa jutella kavereiden kanssa ilman että lapset pyörii jaloissa.

Vierailija
8/17 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan muutaman sadan metrin päässä... Mutta sitten on vielä se että miehen pitää aina " keksiä" joku syy miks mä en tullut mukaan... että mun on pää kipee tms... mä en tajuu miks ei voi vaan sanoo että se haluu olla nyt ihan yksin kotona.

ap

Vierailija
9/17 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ovat kovin pieniä niin niiden kanssa kyläily on rankkaa niin kuin itse hyvin tiedät. Jätä tosiaan lapset miehen kanssa kotiin ja mene itse vaikka sitten lenkille. Jos vaadit " liikoja" niin voi olla että et saa mitään, aloita pienestä niin siitä on helpompi sitten vaatia enemmän. Kun lapset kasvaa ja pikku hiljaa miehesikin oppii heidän kanssa kulkemaan, sitten elämä on paljon helpompaa.

Vierailija
10/17 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä auttoi kun annoin miehelle vaihtoehdoksi joko lähteä lasten kanssa jonnekin tai listan töistä mitä pitää tehdä (hakkaa matot, imuroi, pese lattiat, vaihda lakanat, pyyhi pölyt ja tee makaronilaatikko) kun oon lasten kanssa pois kotoa. Lähti mukisematta muksut mukanaan....

Meillä on onneksi mummula niin lähellä että mies lähtee sinne lasten kanssa. Siellä kun on hoitoapua ja muutenkin täyshoito. Mä saan olla yksin kotona ja siivota. Tosin välillä ottaa päähän kun koko oma aika menee siivoomiseen.....en jotenkin pysty kotona yksin rentoutumaan kun tekemättömät työt vaivaavat. Siksi usein lähdenkin pois kotoa, leffaan lenkille tms.

Vierailija
11/17 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en sitten taas pysty tohon että lähtisin pois kotoa koska ne tekemättömät työt odottaa siellä ja en pysty keskittymään mihinkään muuhun ja jos siivoisin ensin ja menisin sitten niin joka tapauksessa mua odottaa ne lasten ja miehen sotkut siellä kun tulen kotiin...

Vierailija:

Meillä auttoi kun annoin miehelle vaihtoehdoksi joko lähteä lasten kanssa jonnekin tai listan töistä mitä pitää tehdä (hakkaa matot, imuroi, pese lattiat, vaihda lakanat, pyyhi pölyt ja tee makaronilaatikko) kun oon lasten kanssa pois kotoa. Lähti mukisematta muksut mukanaan....

Meillä on onneksi mummula niin lähellä että mies lähtee sinne lasten kanssa. Siellä kun on hoitoapua ja muutenkin täyshoito. Mä saan olla yksin kotona ja siivota. Tosin välillä ottaa päähän kun koko oma aika menee siivoomiseen.....en jotenkin pysty kotona yksin rentoutumaan kun tekemättömät työt vaivaavat. Siksi usein lähdenkin pois kotoa, leffaan lenkille tms.

Vierailija
12/17 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 5v, 3v ja 8kk ja reilu kuukausi sitten aloin vasta ottamaan " omaa aikaa" ja antamaan pienimmänkin miehelle tuntia paria kauemmaksi aikaa. Välillä helpottaa jo kummasti kun saan yhden tai kaksi pois ja välillä otan vain yhden lapsen mukaani ja lähden hänen kanssaan kaupoille.

Ja viikonloppuisin teen aika usein niin, että laitan isoimmat ulos miehen kanssa (asumme omakotitalossa ja ulkona miehellä paljon tekemistä) ja sitten laitan pienimmänkin ulos rattaisiin heidän vahdittavakseen. Sitten sanon, että sisälle ei ole kenelläkään tulemista niin pitkään aikaan kun vauva nukkuu, eli yleensä ainakaan kolmeen tuntiin. Jos juomista tarvii niin heitän pillimehut ikkunasta ja vessassa saa käydä! :-)

Joskus kun mies lähtee vaikka jonnekin K-rautaan, niin sanon, että tuosta sitten muksua takapenkille mukaan tai muuten mä en tee täällä mitään, istun vaan ja katson lasten kanssa telkkaria, mutta kun ottaa mukaan niin siivoan tms. sillä välin tehokkaasti.

Yritäpä tehdä siis sellaisia vaihtoehtoja, että mies tuntee pääsevänsä vähemmällä kun ottaa lapset mukaansa ja keksi heille harrastuksia, esim. meillä mies käy isompien lasten kanssa uimassa ja niillä reissuilla saattaa hyvinkin mennä muutama tunti.

Vierailija
13/17 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tuota olen minäkin harrastanut, eli kummasti mies ottaa ipanat mukaan kun toisena vaihtoehtona on olevinaan hankalat tehtävät! Mies valitsee aina kuitenkin sen matalimman aidan...

15 kirjoitti:

[/quote]

Vierailija
14/17 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska on tajunnut oman ajan merkityksen kotiäidille. Itseasiassa ekan kerran oli lasten kanssa mummilassa kuopuksen synnyttyä kun vauvalla ikää 2 viikkoa. Pumppasin maidot mukaan ja mies hörpytti vauvaa. Olivat 4h pois, jonka ajan minä sain nukkua, kun vauva valvoitti yöt.

Nyt ovat joka toinen viikonloppu mummilassa noin 4-6h kerrallaan, jonka ajan minä siivoan ja nautin sitten hieman yksinolosta eli aina 1-2h tulee istuttua koneella tms. jos siivoan nopeaan. Mies pärjää hienosti lasten kanssa, koska on alusta saakka hoitanut heitä tasavertaisesti kanssani. On myös ottanut kaikki kolme mukaan kun poikkeaa kaverilleen, jos minulla on menoa samaanaikaan. Ja isointa kun vie harrastamaan niin joskus on pienemmät mukana, jos minä haluan vaikka imuroida rauhassa sillä aikaa.

Lapsilla nyt ikää 4kk, 2,5v sekä 6v. Onhan se aika hulinaa mennä yksin kylään, mutta mummolaan automatka kestää vain 20min ja sen ajan yleensä vauva nukkuu, isommat jaksavat hyvin. Ja mummilassa on ne isovanhemmat, jotka myös hoitavat lapsia eli ei isä yksin joudu pieniä kaitsemaan.

Keskutellen varmaan teilläkin löytyy ratkaisu, miten saisit joskus omaa aikaa. Kunhan ilmat tästä parenee, niin puistossa voi hyvin olla 2-3h kerrallaan jos pakaat eväät mukaan. Siinä ehtii jo hieman hiljentyä itsekseen tai ihan vaikka vaan siivota, terapeuttista sekin kun rauhassa saa tehdä.

Vierailija
15/17 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vastavuoroisesti minäkin otan välillä koko lapsilauman mukaani, jotta mies saa puuhailla täällä kotona. Yleensä mies silloin tekee jotain nopeita kotitöitä esim imuroi keittiön&eteisen ja laittaa pyykkikoneen, jonka jälkeen " saa" tehdä mitä itse haluaa.

Toimii hyvin, kumpikin kun kaipa sitä hiljaista omaa aikaa myös täällä kotona.

Vierailija
16/17 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en mä kyllä mitenkään keksi, mihin se menisi viiden lapsen kanssa, kun ei meillä ole autoakaan. Sukulaisille on satojen kilometrien matka, ja kylään meidät kutsutaan aina yhdessä.

Vierailija
17/17 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei miehesi menisi ihan vain ulkoilemaan lasten kanssa? Leikkipuistoon, metsään, pulkkamäkeen, luistelemaan, kesällä uimarannalle tms?

Kyllä meillä mies viikonloppuisin viettää lasten kanssa aikaa myös kodin ulkopuolella.