En kyllä ymmärrä yhtään sähköpolkupyöriä
Mitä ihmettä? Jo on vosotus taas keksitty joka vieläpä kuluttaa luontoa. Hyvin olen aina tavallisella polkupyörällä päässyt ja ikäni olen polkenut ja luonto kiittää ja mun jalkalihakset ja kunto myös.
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä yhtään polttomoottoriautoja. Polkuautoilla pääsee ihan yhtä hyvin joka paikkaan ja kunto kohenee siinä sivussa.
Ompa aika typerä vertaus.
Sähköpyörä on nopea kulkupeli.
Etenkin ne sellaiset näyttää olevan erittäinkin nopeits joits ei tarvitse ollenkaan polkea.
Nopeammin ne menee kevyenliikenteen väylällä kuin autot viereisellä kadulla.
En minäkään. Nyt on niitä 2. Akku tarakkamallia. Uusia löytyy sitten myöhemminkin.
Varmaan laihtuu paremmin jos pistää töpselin seinään.
Sähköpyörä korvaa auton ei polkupyörää.
Vierailija kirjoitti:
Sähköpyörä korvaa auton ei polkupyörää.
Moponkin se korvaa täysin muuten muttei pidä julmettua melua.
Sama täällä, en tajua miksi ei osata enää normaalilla fillarilla ajella. Laiskaksi on mennyt porukka. Sitten tuolla suihkitaan muiden ohi rinta rottingilla, ihan kuin se nyt kuntoanne kohottaisi kun fillari tekee raskaimman työn. " jää sinä vaan siihen polkemaan, minä olen jo kohta perillä" Naurettavaa touhua. Jos haluaisin itse päästä helpolla ja unohtaa kunnon kohottamisen, menisin reilusti autolla vaan töihin. Ollaan olevinaan niin terveitä ja liikunnallisia ja moottori tekee työn, hahhah. Noloa.
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä, en tajua miksi ei osata enää normaalilla fillarilla ajella. Laiskaksi on mennyt porukka. Sitten tuolla suihkitaan muiden ohi rinta rottingilla, ihan kuin se nyt kuntoanne kohottaisi kun fillari tekee raskaimman työn. " jää sinä vaan siihen polkemaan, minä olen jo kohta perillä" Naurettavaa touhua. Jos haluaisin itse päästä helpolla ja unohtaa kunnon kohottamisen, menisin reilusti autolla vaan töihin. Ollaan olevinaan niin terveitä ja liikunnallisia ja moottori tekee työn, hahhah. Noloa.
Onhan se nyt perkele, kun naiset, lapset ja vanhukset ajavat sähköpyörällä ohi hyväkuntoisena itseään pitävästä setämiehestä. Vielä pahempaa, kun näyttää, etteivät ole edes hengästyneitä.
Vierailija kirjoitti:
Tavallisia polkupyöriä on ollut markkinoilla noin sata vuotta. Kaikki, joiden liikkumistarpeisiin se sopii hyvin, kuten sinä, olette sellaisen hankkineet ja nyt ajelette sillä tyytyväisenä.
Ne, joille tavallinen polkupyörä ei sovi tai riitä (liian pitkät matkat, sairaudet, tarve kuskata lapsia jne jne) voivat nyt hankkia sähköpyörän ja ajaa sillä. Ja jos sekään ei riitä, niin ajaa sitten autolla. Ei tämä sen monimutkaisempaa ole.
Historia ulottuu 1800-luvun alkupuolelle, onko siitä muka sata vuotta? Mistä osasit tempaista tuon sadan vuoden?
Vierailija kirjoitti:
Vaikka itse ajan ihan tavallisella polkupyörällä, ymmärrän hyvin sähköpolkupyörien käyttäjiä. Varsinkin tuulisella säällä ja mäkisessä ympäristössä sillä on varmasti kätevä kulkea työmatkoja ilman, että tarvitsee kantaa mukanaan vaihtovaatteita ja sitten säilöä hikisiä varusteita jossain työpäivän ajan. Samoin tuollainen pyörä sopii varmasti myös huonokuntoisille ja vanhuksille, jotka tahtovat pitää kunnostaan huolta pyöräilemällä, mutta tarvitsevat apua jyrkemmissä mäissä. Voisi olla mielenkiintoista kokeilla joskus itsekin sähköpyörää.
Pyörällä pääsee aika kivasti eri paikkoihin. Ongelmana kumminkin vastatuuli ja vastamäet. Jaksaa nekin polkea mutta pudottavat keskinopeutta aika lailla eikä sitten viitsi kovin kauas lähteä kun menisi melkein koko päivä siinä. Sähköavustuksen kanssa nekin pääsee 25 km/h ja etäisyydet, joiden päässä kannattaa pyörällä käydä, pitenevät huomattavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavallisia polkupyöriä on ollut markkinoilla noin sata vuotta. Kaikki, joiden liikkumistarpeisiin se sopii hyvin, kuten sinä, olette sellaisen hankkineet ja nyt ajelette sillä tyytyväisenä.
Ne, joille tavallinen polkupyörä ei sovi tai riitä (liian pitkät matkat, sairaudet, tarve kuskata lapsia jne jne) voivat nyt hankkia sähköpyörän ja ajaa sillä. Ja jos sekään ei riitä, niin ajaa sitten autolla. Ei tämä sen monimutkaisempaa ole.
Sähköpyörän hinnalla saakin jo käytetyn auton.
Ajokortin hinnalla saat jo sähköpyörän.
Pyörä on helpompi ja usein ilmainen pysäköidä esim. työpäivän ajaksi, jos työpaikalla ei ole omia paikkoja. LIsäksi auton pitäminen on muutenkin huomattavasti kalliimpaa. Sähköpyörälläkin kunto kohenee, vaikkei ihan samalla tavalla, kuin tavallisella pyörällä. Mulla on 2 autoa ja 1 sähköpyörä. Pyörällä kuljen sulan maan aikaan töihin ja ilman sähkömoottoria jäisi kyllä kulkematta. Sen verran mäkistä maastoa on ja kotimatka pääasiassa nousua.
Vierailija kirjoitti:
No kylläpä ottaa psyykeen päälle, kun ei itsellä ole sähköfilsua. Jaxuhali! Koita kestää.
Kun ei enää jalat toimi niin ostan bensa mopon.
Saatuani halvan sähköpyörän lahjaksi täytyy sanoa etteihän siinä kauheasti järkeä ole ainakaan siinä. Avustus toimii vähän miten sattuu ja valtaosan ajasta tuntuu kuin polkisi normipyörällä ja hiki tulee. Toki sillä voisi ajella ilman akkua ja sähköä kuin normipyörää, mutta avustusta on kuitenkin pakko pitää aina päällä ja akkua raahata mukana koska pyörä itsessään painaa niin paljon että ketjut ja hammasrattaat kuluu muuten älyttömän nopeasti ellei se takana oleva sähkömoottori ole jatkuvasti avustelemassa ja keventämässä voimansiirron kuormaa.
Jos on ikää, sairautta, ylipainoa, kremppaa ja kipua, sähköpyörä on loistava vaihtoehto. Ja ajatus että se on ympäristölle vahingollinen on kyllä huvittava, anteeksi vain.
Itse ostin eläkkeellä sähköpyörän ja tulin nuoreksi taas. Hyöty- ja huviajoa riittää.
Ymmärrämme kyllä että itse olet hyväkuntoinen lycra-ihminen. Pisteet siitä.
Vierailija kirjoitti:
Ostan tänä vuonna sähköpyörän. Olen säästänyt jo 700 euroa siihen. Säästän vielä 500 euroa niin sitten ostan.
Tuolla rahalla saa jo ihan kunnollisen. Itse ajan kolmatta kautta 1300 euroa maksaneella Bilteman Yousemitella. Viime kaudella tuli tehtyä noin 110 pyöräreissua. Ei olisi onnistunut ilman sähköavustusta.
Vierailija kirjoitti:
Sähköpyörä on nopea kulkupeli.
Etenkin ne sellaiset näyttää olevan erittäinkin nopeits joits ei tarvitse ollenkaan polkea.
Nopeammin ne menee kevyenliikenteen väylällä kuin autot viereisellä kadulla.
Sellainen jota ei tarvitse polkea ei ole sähköpyörä, vaan joku skootteri. Sähköpyörällä pitää polkea koko ajan, maksiminopeus on 25 km/t. Ne ovat aika painavia rohjoja, joten juuri tuon yli ei pääse.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki me emme ole kaltaisiasi terveitä, nuoria, henkisesti rajoittuneita lycrapöksyjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähköpyöräily sopii hyvin sellaiselle joka aloittelee vasta kuntoilua. Kynnys aloittamiseen madaltuu koska se on paljon mukavampaa. Jos on vaikkapa paljon painoa
Tai sellaiselle, joka ajaa pidempää matkaa. Mun mieskaveri hankki sähköpyörän työmatkojaan varten, sellaiset 35 km suuntaansa.
Laiskalle se sopii erityisen hyvin.
Ostan tänä vuonna sähköpyörän. Olen säästänyt jo 700 euroa siihen. Säästän vielä 500 euroa niin sitten ostan.