Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka paljon paino voi heitellä?

Vierailija
04.05.2025 |

Jos illalla herkutellut suolaisilla ruuilla ja käy aamulla vaa'alla niin kuinka paljon voi ns. Nestepöhöä olla?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kropalla 3kg ekstraa on ihan mahdollista. Häviää viikossa.

Vierailija
2/18 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kuinka paljon juot nestettä. Jos nestettä ei poistu yhtään, juomasi nesteen määrä on sitten kudoksissa (tai rakossa). 1 l nestettä on 1 kg.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon olet syönyt, että näin paljon enemmän näyttää? 

Vierailija
4/18 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin siis illalla pizzan ja sipsejä, aamulla paino järkytti :D 

Vierailija
5/18 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normiruokien lisäksi esim. kokonainen pizza, muutama olut ja suolaista naposteltavaavaa pitkin iltaa ja runsaasti vettä. Mun munuaiset ei oo ihan optimikunnossa, kreasta laskettuna suodatusnopeus menee lievän vajaatoiminnan puolelle, joten sillä voi olla merkitystä. 

Vierailija
6/18 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normiruokien lisäksi esim. kokonainen pizza, muutama olut ja suolaista naposteltavaavaa pitkin iltaa ja runsaasti vettä. Mun munuaiset ei oo ihan optimikunnossa, kreasta laskettuna suodatusnopeus menee lievän vajaatoiminnan puolelle, joten sillä voi olla merkitystä. 

Okei, kiitos vastauksesta. En ollut pitkään aikaan käynyt vaa'alla ja luulin luku olisi pienempi kun vanhat vaatteet sujahtaa taas päälle, mutta petyin.

Vierailija
7/18 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöskin suolen toiminta vaikuttaa paljon aamupainoon

Vierailija
8/18 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama kilo?

Itselläni putoaa heti 2-3kg painosta pois, jos olen esim. ma-pe pelkällä normiruoalla enkä herkuttele mitään ylimääräistä. 

Vierailija
9/18 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vaihtelee max +/- 1 kg:n verran. 

Vierailija
10/18 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama kilo. Siksi paino kannattaa mitata aina samaan aikaan esim. aamulla heti noustessa, jotta arvot ovat jokseenkin vertailukelpoisia.

Vierailija
11/18 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla pahimmillaan vesipainoa ollut myös tuo 2 - 3 kg, mutta yleisimmin paino heittää pienemmän suolaisen snacksin jälkeen n. kilon tai 1,5 seuraavana aamuna.

Vierailija
12/18 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vaihtelee 1-3 kg. 3 kg vaatii yleensä syömisen lisäksi myös ryyppäämistä. Vapun jälkeen oli 3 kg enemmän kuin edellisenä aamuna. Join 12 kaljaa ja söin kuin pieni eläin.

Vierailija
13/18 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tulee helposti kolme kiloa. Juuri nyt olen ennätyspainossani. Harmittaa kun muutenkin iso olo ja sitten tuli vielä kolme kiloa lisää tänään aamupainoon.

Vierailija
14/18 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tulla useampi kilo. Kun olin hoikempi (lievästi ylipainoinen) kiloja tuli nopeasti mutta nyt kun bmi on 32 niin tuntuu että saan entistäkin helpommin ja enemmän nestekiloa vielä lisäksi.

Vierailija
15/18 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vaihtelee jopa neljä kiloa. RIippuu syömisestä, siitä pitääkö istua paljon, kuukautiskierrosta ja luultavasti myös kuun asennosta. Mulla myös vatsa turpoaa todella herkästi (ärtyvä suoli), joten mulla saattaa vyötärönympärys kasvaa päivän aikana yli 10 cm. 

Vierailija
16/18 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vaihtelee paino noin 3 kg päivässä. Mulla kertyy nestettä päivän mittaan. 

Vierailija
17/18 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme tai neljä kiloa heittelee ihan helposti aamupaino. Kuukautiset nostaa sitä jo 1-2 kg. Suolaisen ruoan ja höttöhiilareiden lisäksi nestettä voi kerryttää niinkin yksinkertainen asia kuin univaje. Itselläni myös liikunta kerryttää nestettä jalkoihin, ihan siis kevyehkö aerobinen harjoittelukin, kuten kävely ja pyöräily. Lisäksi helle aiheuttaa kilon tai parin kilon painonnousun, ja jos on vielä muita tekijöitä, niin helteellä turvotus voi olla huomattava. Itselläni on kyllä kilpirauhanen paskana, en tiedä miten helposti normaali ihminen kerryttää nestettä.

Vierailija
18/18 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin henkilöillä nestetilan vaihtelu voi olla suurempaa, mutta sillä voidaan selittää korkeintaan parin kolmen kilon painonvaihtelut.