Työttömiä hurja määrä miksi ette kehitä uutta Nokiaa joka pelastaa Suomen?
Bkt nousisi, työllistäisi nykyiset työttömät ja Suomi saisi mainetta ja mammonaa maailmassa. Nokia on vain esimerkkinä, koska olihan se aikansa suurmenestyjä ja takoi rahaa.
Kommentit (196)
Vierailija kirjoitti:
Ihan hirveä riski on aloittaa työttömänä jotain yritystoimintaa! Pahimmillaan tippuu kaikkien tukien ulkopuolelle.
Tässä on vasemmistolaisen ja oikeistolaiseb välinen ero. Tunnen kymmeniä työttömiä, jotka pikkuhiljaa työttöminä lähteneet rakentamaan omaa yritystoimintaa. Mutta he kaikki ovat olleet joko kokoomuslaisia tai kristillisiä.
Vierailija kirjoitti:
Perusta sinä itse.
Miksi et itse perusta?
Vierailija kirjoitti:
Perusta sinä itse.
En ole työtön.
Vierailija kirjoitti:
Yleisestikin ihmettelen, miksi ette perusta omaa yritystä?
Koska on aika vaikea keksiä, että minkä alan yritys voisi pärjätä. Lisäksi itsekukin on vain oman alansa asiantuntija. Ei voi hypätä vieraalle alalle ammattitaidottomana. Suomi harvaan asuttu maa ja kulutuskysyntä vähäistä paikallisella tasolla.
Kai kaikki nyt ymmärtää että Nokia oli vuosisadan ainoa poikkeus. Ei suomeen koskaan tulla perustamaan suuryrityksiä.
Ei se onnistuisi nykypäivänä ulkomaiset sijoittajat ostaisivat sen heti pois kun "Uusi Nokia" alkaisi olla tuottava. Silloin "Vanhan Nokian" aikaan se ei olisi onnistunut, Suomi oli silloin erillainen.
Lasketaan koulutustasoa, eikä lueta - kyllä ne innovaatiot siitä lähtee leikkaamalla koulutuksesta.
Liian raskasta. Kivempaa juoda kaljaa lähijunassa ja valittaa tupakkaäänellä hallituksesta.
Vierailija kirjoitti:
Lasketaan koulutustasoa, eikä lueta - kyllä ne innovaatiot siitä lähtee leikkaamalla koulutuksesta.
Hmm, itse asiassa näin on. Suurimmat menestyjät perinteisesti nousevat köyhyydestä. Innovaatiot eivät synny silloin, kun kaikki on hyvin. Onpa hyvä huomio sinulta!
Ei jaksa tehdä mitään tuottavaa kun veroelättinä on helpompaa.
riikka ja arde
Etsi jokin ongelma joka vaivaa mahdollisimman montaa ihmistä, ja etsi siihen ratkaisu. Suuret rahat liikkuu ihmiseltä toiselle silloin kun pieni tai iso ongelma ratkeaa. Jos haluat enemmän rahaa, haluat olla koko ajan ratkaisemassa mahdollisimman monen ihmisen ongelmia yhtaikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hirveä riski on aloittaa työttömänä jotain yritystoimintaa! Pahimmillaan tippuu kaikkien tukien ulkopuolelle.
Tässä on vasemmistolaisen ja oikeistolaiseb välinen ero. Tunnen kymmeniä työttömiä, jotka pikkuhiljaa työttöminä lähteneet rakentamaan omaa yritystoimintaa. Mutta he kaikki ovat olleet joko kokoomuslaisia tai kristillisiä.
Kerroppa esimerkkejä mitä yritystoimintaa ovat kehitelleet? Mitä ovat toteuttaneet?
Työttömänä ei voi rakentaa yritystoimintaa pikkuhiljaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska on aika vaikea keksiä, että minkä alan yritys voisi pärjätä. Lisäksi itsekukin on vain oman alansa asiantuntija. Ei voi hypätä vieraalle alalle ammattitaidottomana. Suomi harvaan asuttu maa ja kulutuskysyntä vähäistä paikallisella tasolla.
No, siitä pitääkin lähteä, mitä itse osaa. Oman ammattiosaamisen rinnalla voi vaikka tarjota lastenhoitoa tai vanhusapua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perusta sinä itse.
En ole työtön.
Niin?
Vierailija kirjoitti:
Liian raskasta. Kivempaa juoda kaljaa lähijunassa ja valittaa tupakkaäänellä hallituksesta.
Eläminen omilla rahoilla miljonäärinä on paljon mukavampaa.
Kyllä ainakin IT-alalla on jonkin verran töitä esim Azure ja AI hommissa.
Yrittäjyyteen toki pitää kannustaa ja sitä tukea, mutta tuskin menestyviä yrityksiä sillä syntyy, et niitä patistellaan joilla ei yrittäjyyshenkisyyttä tms löydy.
Ennemminkin lisätään korkeakouluihin yrittäjyysopintoja ja aivoriihejä, joissa yhdessä kehitellään uusia innovaatioita.
Työttömissä on paljon erilaista sakkia, joista toki osa voisikin hyvin menestyä yrittäjänä. Mutta sitten on kaikenlaisia myöhäiskeski-ikäisiä ikänsä copypastettaneita, entisiä tehdastyöntekijöitä yms. Kummalta löytyy oletettavammin innovatiivisia yritys-/tuoteideoita, matalastikoulutetulta työttömältä vai sieltä yliopiston neropattien aivoriihestä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, siitä pitääkin lähteä, mitä itse osaa. Oman ammattiosaamisen rinnalla voi vaikka tarjota lastenhoitoa tai vanhusapua.
Suomi nousuun pilipalifirmoilla!
Suomessa ei ole kertakaikkiaan tarjolla kunnollista työvoimaa on vain tämmöisiä ruikuttavia ylipalkkaa vaativia vähätöisiä pummeja.
punainen yle pitää kovaa meteliä henkilöstä joka on hakenut 300 eri työpaikkaa mutta tämä henkilö ei ole huomannut että hän on laiskuuttaan viimeiseen työpaikkaansa jättänyt huonot viestit ja maineen ja sen takia kukaan häntä ei ota töihin.
Niin miksi? Sanontakin sanoo, ettei työtä tekemättömän pidä syödä.