En ymmärrä undulaatteja tai muita lintuja lemmikkinä.
Minusta ne eivät vain kuulu pieneen häkkiin elämään, tai edes isompaan. Niiden kuuluu lentää vapaana. En ymmärrä mitä hienoa siinä edes on? Ovat kuin jotain eläviä koristeita. Minusta tuntuisi kamalalta pitää sellaista lintua häkissä.
Kommentit (5)
Ja pahinta on, että otetaan yksittäin ilman lajikumppania vain omistajan huviksi! Undulaatit ovat lajityypillisesti laumalintuja eivätkä viihdy yksin.
Mikään eläin ei viihdy luontaista reviiriään pienemmissä ympyröissä. Siksi lemmikkien ottaminen ei ole hyväksi sille lemmikille.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään. Sain taivuteltua, että naapurit luopuvat linnuistaan, koska ne oli ihan liian pienessä häkissä eikä mitään mahdollisuutta lentää vapaana. Otin ne hoitaakseni heidän lomansa ajaksi. Ostin niille ison häkin ja päästin lentämään vapaana asunnossani. Kesän jälkeen lomiltaan tulleet naapurit ymmärsivät, ettei niitä enää pitäisi hoitaa samalla tavalla kuten he tekivät. Löysin linnuille sitten hyvän uuden kodin.
Minä kaappasin ne linnut itselleni. Minun piti vaan hoitaa niitä heidän asunnossaan siinä pienessä häkissa, mutta ostin isomman häkin ja toin ne asuntooni. Kun naapurit näkivät, kuinka iloisesti ne lenteli ja lauleli asunnossani, niin ei ne enää halunnut lintuja takaisin. Eikä he pannut pahakseen, kun löysin niille vielä paremman kodin kuin mulla oli.
Akvaariokalat mitä niillä tekee ,pistä merenalainen maailma sarja pyörimään jos haluat kaloja katsella,tietokoneen näyttöön saat sen akvaarion ja kas siellähän ne kalat uivat.
En minäkään. Sain taivuteltua, että naapurit luopuvat linnuistaan, koska ne oli ihan liian pienessä häkissä eikä mitään mahdollisuutta lentää vapaana. Otin ne hoitaakseni heidän lomansa ajaksi. Ostin niille ison häkin ja päästin lentämään vapaana asunnossani. Kesän jälkeen lomiltaan tulleet naapurit ymmärsivät, ettei niitä enää pitäisi hoitaa samalla tavalla kuten he tekivät. Löysin linnuille sitten hyvän uuden kodin.