Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rippijuhla lahja?

Vierailija
03.05.2025 |

Onko tapana antaa sekä rahaa että koru lahjaksi? Oon sylikummi. Mulle sanottiin että toivoo rahaa mutta koru olisi myös kiva, risti siis? Annanko sekä rahaa että korun? Korut jo itsessään kalliita. Ja onko tapana kysyä tarkkaan millaisen ristin haluaa? Kaiverrukset ym ja minkä näköinen jne

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirja on hyvä lahja. Esimerkiksi Richard Dawkinsin Jumalharha.

Vierailija
2/29 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulle hyvä lahja olisi äidinkielen kirjallisen ilmaisun peruskurssi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna viinaa ja ehkäisyvälineitä

Vierailija
4/29 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisiko asiallisia vastauksia?

Vierailija
5/29 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
6/29 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konfirmaatiosatanen. Sitä kummilapsi arvostaa.

Vierailija
7/29 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molempia ei tarvi antaa, kysy kumman haluaa. Ristiä varten voi antaa lahjakortin kultasepänliikkeeseen että saa itse valita mieleisensä.

Vierailija
8/29 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummitytölle ostin 39 e maksavan rippiristin hopeisen jonka itse halusi ja annoin 50 e rahaa. 

Vierailija
9/29 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaiks 40 eukkoo eli egee. Ruusu tai kolmekin. Kortti.

Vierailija
10/29 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen lahjakorttia kultasepänliikkeeseen. Lisäksi vaikka suklaarasia.

Vierailija
11/29 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 2 kummityttöä ja molemmille sain valita kummilusikat ja sitten myöhemmin rippiristit

Vierailija
12/29 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virsikirja.

Vierailija
13/29 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on 2 kummityttöä ja molemmille sain valita kummilusikat ja sitten myöhemmin rippiristit

Sit annat yhden teelusikan per vuosi, ja sitä 6 lusikan teelusikkasarjaa saakin oottaa 6 vuotta.

Noin kävi lapselleni, jonka kummi unohti 3 vuoden jälkeen sen teelusikoiden lahjoittamisen.

Joten 3 pikkulusikkaa tuli täyteen .

Vierailija
14/29 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sit annat yhden teelusikan per vuosi, ja sitä 6 lusikan teelusikkasarjaa saakin oottaa 6 vuotta.

Noin kävi lapselleni, jonka kummi unohti 3 vuoden jälkeen sen teelusikoiden lahjoittamisen.

Joten 3 pikkulusikkaa tuli täyteen .

Ei, tuon jälkeen on ollut harvemmin juhlia kun kumpikaan ei ole esim. naimisissa mutta toinen ammattikoulusta valmistunut, toinen yo. Niihin ei yleensä tavata hankkia kristillistä lahjaa kuitenkaan.

Vierailija
15/29 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli lahjakortti on paras? 

Ap

Vierailija
16/29 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ostanut useammalle kummilapselle rippiristin. Kolme heistä laittoi watsapilla kuvia mieleisistä ja kaksi antoi vapaat kädet ostaa millaisen haluan. Rahaa ei tarvitse antaa lisäksi. Toki jos kummilapsi toivoo 20 euron hopeista ristiä niin voihan kortin mukaan halutessaan laittaa rahaa.

Vierailija
17/29 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli lahjakortti on paras? 

Ap

No minusta ei vaan jos ristiä toivotaan niin risti ostetaan. Pitää olla kaulassa jo kuvissa.

Vierailija
18/29 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen lahjakorttia kultasepänliikkeeseen. Lisäksi vaikka suklaarasia.

Konvehtirasia pelastaa juhlan kuin juhlan. Suut makiaks!

Vierailija
19/29 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaikkien kohdalla yhtä kummia pyydetty ostamaan risti. Eli jos toivotaan korua niin se ei välttämättä tarkoita ristiä. Kysyisin ihan suoraan, että ostanko ristin niin ei tarvii arvailla. Jos ei toivo ristiä niin lahjakortti ok.

Vierailija
20/29 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän ei toivo suoraan jotain tiettyä korua, niin älä osta sellaista. Anna ihan rahana, voi ostaa sillä haluamansa korun tai mitä muuta tahansa. On helpoin lahja. Jos ei toivo sitä korua, niin jää käyttämättä. Meidän lapset ovat rippiristit saaneet kuopusta lukuunottamatta, eivätkä ole niitä koskaan käyttäneet.

Mitään lahjakorttia en suosittele, etenkään johonkin koruliikkeeseen. Ei sieltä välttämättä löydä mitään tarpeellista sopivaan hintaan tai sen haluamansa tuotteen saisi huomattavasti halvemmalla jostain toisesta kaupasta. Joutuu itse maksamaan, kun ostaa jotain kalliimpaa tai sitten jää osa käyttämättä. Veikkaan, että aika monesti vanhempi käy ostamassa noilla lahjakorteilla lahjan jollekulle toiselle kuten vaikka kevään ylioppilaalle ja antaa kortin arvon lapselle. Vähävaraisessa perheessä voivat kaupata lahjakortin käyttämättä sitä. Lahjakorteissa on se vaara, että paikka sattuukin menemään konkkaan ennen kortin käyttämistä ja lahjakortilla ei tee mitään, kun sen arvo häviää taivaantuuliin tuolloin.