Onko muita odottajia kenellä kovia sappikivikohtauksia ja niihin määrätty jatkuvasti litalginia.
Itselläni todettiin siis sappikivet kovien polttokohtauksien ilmentyessä. Joudun jatkuvasti siis päivittäin ottaaan litalginia jota on määrätty minulle äitiyspoliklinikalla. Kuulma tässä vaiheessa raskautta ei leikata sappikiviä enää joten ainoa tapa on litalginin syöminen. Kolmekin menee välillä päivässä. Lääkärit ovat sanoneet että ei ole todettu aiheuttavan mitään että saa ihan turvallisesti syödä mutta silti koko ajan pelko että jos kuitenkin tulee jotain. Syön kolme kertaa päivässä ruokaa koska en voi ottaa kun kolme kertaa päivässä litalginia. Se on siis max vuorokausiannos. Välillä pärjään yhdellä/ päivä mutta tosi harvinaista. Enää ei ruokavaliolla ole mitään vaikutusta kohtauksiin. Kohtaus tulee lähes kaikista ruoista. Kylään tai mihinkään en uskalla lähteä syömään mitään kun ei ikinään tiedä koska kohtaus tulee. erran kuussa kohtaukset niin pahoja että ambulanssi on tullut hakemaan sairaalaan ja olen saanut lääkettä suoraan suoneen. Onko muita joilla olisi sappikivivaivoja ja miten pärjäätte.
Itse täälllä pääkaupunkiseudulla on sentään hyvät äitiyspolikäynnit ja hyvät lääkärit.