Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaksisuuntaisesta mielialahäiriöstä kertominen töissä

Vierailija
02.05.2025 |

Sairastuin kaksisuuntaiseen mielialahäiriöön ja olen ollut pitkällä sairauslomalla. Pitkän tapahtumaketjun jälkeen menin töissä psykoosiin ja läheisimmät työtoverit toimittivat minut asianmukaiseen hoitoon.

Työhönpaluuseen on vielä lääkärin mukaan pitkä matka. Pelottaa kuitenkin, miten työkaverit suhtautuvat pitkään poissaolooni. Nuo mainitsemani läheisimmät työtoverit toki tietävät tapahtuneen ja olen ollut heihin yhteyksissä, mutta mietin, kerronko avoimesti muillekin.

Suurimman osan ajastahan olen ihan normaali itseni. Mutta maniat tai masennukset, mahdollisista psykooseista puhumattakaan, vaikuttavat tekemisiini mahdollisesti tulevaisuuudessa.

Onko mielensairaudet vielä näin 2020-luvulla sellainen tabu, että on vaan paras olla hiljaa ja selittelemättä poissaoloa?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuo ketään normaali ihmistä kiinnostaa. Naisilla on noita vaivoja isolla osalla. Ei kannata kantaa huolta.

- Voimamies

Vierailija
2/3 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh...En tiedä onko tabu vai ei... Olet joka tapauksessa nyt virallisesti hullu, joten kyllä siitä pitäisi voida puhua avoimesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi