Pääseekö julkisen kautta ihotautilääkärille
Jos ongelmana on ihon hilseily, varsinkin päänahka ja tietyt kohdat kasvoissa. Lisäksi toisinaan aknea, tai no koko ajan jonkun verran finnejä, mutta ei nyt mikään aivan katastrofi. Iho herkkä ja ja melko kuiva. Huulet myös koko ajan rohtuu. Sheivatessa karvatupet tulehtuvat
Kommentit (10)
laita eka elintavat kuntoon,ja mee sitte terkkariin.
Vähennä hiilareita ja lopeta makeat. 1kk päästä huomaat eron. Lähipiirissäni eräs teki näin ja käsien halkeilua ja tulehdus loppui.
-Kylmät kädet
Aika harvoin kirjoittavat lähetteen. Julkisella yleislääkärit hoitavat noita vaivoja, mutta jos koet että haluat mennä ihotautilääkärille mene yksityiselle.
Et noilla oireilla välttämättä saa lähetettä erikoislääkärille. Ja se on ihan oikein. Terveyskeskuslääkäri voi auttaa sinua hyvin myös.
Ei pääse ainakaan TK kautta, mulla oli iho aivan järkyttävä varsinkin kasvot, monta vaivaa. Voidepesut ei sopineet, kosketusallergiaa, atopiadoagnoosi, sairastin vakavan aknen. Puhettakaan julkisella ois mikään järjestynyt.. aika vaikea hoitaa tuollaisella kombolla. Apu aina julkisella jotain "voidepesut ja rasvaus" olin ihan palovammauhri, ne voiteet vain poltti mua ja mitä kaikkea ..
Jos on ihotautilääkärin konsultaatiota tai hoitokäyntiä vaativa vaiva, pääsee. Eihän julkisella muuten ihotautipoleja olis, jos ei vastaanottoja järjestettäis niitä tarvitseville.
Aurinkokeratoosin hoitoon laittoivat lähetteen tk:sta. Vastauksena kirjallinen hoito, salvaa joka teki prkeleelliset ruvet... ja normaalin ihon sijasta lopputulos punoittava läiskä...
Vierailija kirjoitti:
Et noilla oireilla välttämättä saa lähetettä erikoislääkärille. Ja se on ihan oikein. Terveyskeskuslääkäri voi auttaa sinua hyvin myös.
No siis kyllä sekin mulle kelpaa jos se osaa auttaa näissä asioissa
Vierailija kirjoitti:
Jos on ihotautilääkärin konsultaatiota tai hoitokäyntiä vaativa vaiva, pääsee. Eihän julkisella muuten ihotautipoleja olis, jos ei vastaanottoja järjestettäis niitä tarvitseville.
Lähinnä jos on vakavat palovammat tai vakava psoriasis, saa lähetteen..
Pääsee. Soita terkkariin.