Tarjosin vieraalle sieniä vaikka
hän ei niitä voinut syödä. Ei vain kiinnostanut huomioida yhden ruokavaliota, liikaa työtä.
Kommentit (17)
Miksei voi syödä niitä? Jos on kiinni siitä, ettei tykkää niin ihan oikein teit. Nirsot ihmiset ovat rasittavia.
Vierailija kirjoitti:
Miksei voi syödä niitä? Jos on kiinni siitä, ettei tykkää niin ihan oikein teit. Nirsot ihmiset ovat rasittavia.
On allerginen, mutta mun mielestä silti pitää syödä mitä minä haluan tarjota! Ap
Mitä se vieras sitten teki? Katsoi vierestä kun sinä syöt. Olisi kyllä niin vaivaannuttavaa, että ihan jo sen takia tarjoaisin jotain mitä toinenkin voi syödä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On allerginen, mutta mun mielestä silti pitää syödä mitä minä haluan tarjota! Ap
Ei kukaan ole allerginen sienille. Huijaa vaan, että ei jäisi kiinni nirsoilusta. Eli ihan oikein teit!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos hän kuolee allergiseen reaktioon, saat syytteen.
Kuinka huono kokki olet, jos sienten poisjättämisessä on liikaa työtä??
Pilkkimällä hyväksyt sen että kalaa saattaa tulla
Miksi sitten kutsut luoksesi syömään jos et halua tarjota ruokaa mitä voi syödä?
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitten kutsut luoksesi syömään jos et halua tarjota ruokaa mitä voi syödä?
Toiset nyt vain tekee tuota kiusallaan.
sivusta
Kyllä tältäkin aloittajalta tekee mieli kysyä, että miksi ihmeessä teet tällaisia ihan järjettömiä aloituksia. Ei tuossa ole mitään asiaa, ei huumoria. Pelkkää typerää mölötystä.
Sienen.sokeri voi olla allergisoiva jollekin suolistovaivaiselle.
Vierailija kirjoitti:
Sienen.sokeri voi olla allergisoiva jollekin suolistovaivaiselle.
Ei varsinaisesti allergisoiva (tai en ole ainakaan kuullut tällaisesta), mutta voi aiheuttaa kovat vatsavaivat. Vaiva on ihan vastaava kuin laktoosi-intoleranssi, mutta sen vain aiheuttaa sienisokeri maitosokerin sijaan.
Jos syön sieniä, niin noin kahden tunnin kuluttua alkaa kovat vatsakivut. Onneksi tiedän itse, että ne minulla menevät ohi 4-5 tunnin kärvistelyn jälkeen. Ja kysymys ei todellakaan ole nirsoilusta. Mitä paremman makuinen sieni, sitä pienempi määrä sitä aiheuttaa vatsavaivoja, koska suurempi pitoisuus sienisokeria tuntuu yleensä parempana makuna.
Tuon takia minä olen erittäin nirso kylässä, enkä edes mene syömään kenen tahansa luokse. Se ei ole kivaa, kun jonkun laiskuudesta joutuu kärsimään seuraavan puoli vuotta, kun joutuu olemaan noin 5 ruoka-aineen dieetillä kunnes kroppa toipuu vääränlaisesta ruoasta.
Kirjaimellisesti paska temppu, jos et kertonut ennen ruokailua, että ruuassa on sieniä. Minulle sienistä seuraa hirvittävä vatsakipu moneksi tunniksi ja vatsa sekaisin.
Soita Iltalehteen.