Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko terveemoi vai sairaampi kuin vanhempasi sinun iässäsi

Vierailija
02.05.2025 |

Entä taloudellinen tilanne?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti oli sairaseläkkeellä 55v ikäisenä selkäongelmien takia. Itselläni ei ole mitään terveysongelmia

Vierailija
2/20 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä vanhempieni terveydestä 30 vuotta sitten mitään. Jotain allergioita oli toisella. Rahallisesti varakkaampi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tienaan varmaan vähän enemmän kuin äitini tienasi samanikäisenä. Paremmassa kunnossa olen varmasti fyysisesti, sillä äidin liikkuminen oli lähinnä työmatkapyöräilyä ja satunnaisia kävelylenkkejä, itse käyn salilla, lenkeillä ja jazz-tanssitreeneissä. Kummallakaan ei kuitenkaan ole mitään perussairauksia (äidillä ei vieläkään, vaikka ikää on yli 70), joten varmasti yhtä hyvä terveys on ollut meillä molemmilla. Mulla on taipumusta ylipainoon herkemmin kuin äidilläni, mutta olen nykyään normaalipainoinen.

Vierailija
4/20 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 46v. Olen terveempi. Taloudellinen tilanteeni on parempi. Olen tosin yh, kun vanhemmat oli pariskunta. Vanhemmillani meni paljon rahaa tupakkaan ja alkoholiin. Itselläni ei mene ollenkaan noihin ja olen korkeammin koulutettu. 

Vierailija
5/20 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen enempi heippadimoi 

Vierailija
6/20 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen terve ja niin oli toinen vanhemmistakin tässä iässä, toinen oli jo kuollut tässä iässä.

Vierailija
7/20 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen terve 75-vuotias. Vanhempani eivät eläneet näin vanhoiksi. Taloudellisesti minulla menee paljon paremmin kuin heillä aikoinaan.

Vierailija
8/20 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin että mikä?

Vierailija
9/20 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen terveempi. Äidilläni oli ykköstyypin diabetes kaikkine sivuongelmineen ja paha alkoholismi. Kuoli alle 50v. Itse näin 45-vuotiaana olen edelleen terve kuin pukki, ei edes ikä paina millään lailla. 

Tienaan kolminkertaisesti äitiini verrattuna. 

Vierailija
10/20 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä oli jo kuollut.

Vierailija
11/20 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveempi, kumpikaan vanhemmistani ei päässyt tähän ikään. Eivät ehtineet omaisuutta kartuttaa ennen kuin kuolivat. Itselläni on jo 1,5 milj. nettovarallisuus.

Vierailija
12/20 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini jäi sairauseläkkeelle jo 57-vuotiaana. Olen 64 ja edelleen terve ja työelämässä. Olen myös 40kg kevyempi kuin äitini. Taloudellisesti tilanne on varmaan huonompi kuin äidillä, koska hän oli perinyt rahaa. Minulla ei myöskään ole enää puolisoa. Neljää lastani avustan taloudellisesti jatkuvasti.

Vierailija
13/20 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani olivat paremmassa kunnossa kuin minä. Hitto, äitini on vieläkin paremmassa kunnossa kuin minä. Toisaalta isäni onkin sitten kuollut vain vähän vanhempana kuin minä nyt. Täysin terveenä, eikä edes mihinkään onnettomuuteen.

Vierailija
14/20 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen paljon, paljon sairaampi kuin vanhempani minun iässäni (65v). Kummallakaan ei ollut mitään lääkitystä tuossa vaiheessa. Itselläni on vaikka mitä: verenpaine, astma, glaukooma....

15/20 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveempi siltä osin että kuntoilen enemmän ja muutenkin olen omistanut enemmän aikaa ja voimavaroja itseni huoltamiseen, joten todennäköisesti peruskuntoni on parempi kuin heillä oli. Sairaampi siltä osin että minulla on perussairaus (MS-tauti) kun taas vanhemmillani ei ollut tässä iässä mitään diagnoosia.  

Taloudellinen tilanteeni on huonompi.

Vierailija
16/20 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on enemmän kroonisia sairauksia, toisin kuin vanhemmillani, mutta olen hoikempi kuin he minun ikäisinäni. Minulla on ollut vakaampi taloustilanne, mutta pienempi palkka ja matalampi koulutus kuin heillä molemmilla. Jaksamistani ja terveyttäni tukee etätyömahdollisuus, toisin kuin vanhemmillani, jotka raahautuivat joka arkiaamu töihin. He olivat minun ikäisinä huomattavasti minua iäkkäämmän ja kuluneemman oloisia ja pukeutuivat paljon vanhahtavammin. 

Vierailija
17/20 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 52 ja olen paljon huonomassa kunnossa jo nyt kuin 81 vee äitini

Vierailija
18/20 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni oli ollut vainaana tässä vaiheessa jo lähes 20v ja äitini kuoli 2v vanhempana kuin mitä nyt oon alkoholismiin. Et joo, aika paljon paremmin tässä pyyhkii.

Vierailija
19/20 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveempi. Äiti oli jo kuollut minun iässäni.

Vierailija
20/20 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sen nyt ottaa.

Onhan mulla sairauksia, mutta ne on hoitotasapainossa ja havaittu ajoissa koska meillä on hemmetin hyvä ja kattava yksityinen työterveysvakuutus.

Vanhemmillani ollut muuta kuin lakisääteinen työterveys, eikä ne muutenkaan käyneet lääkärissä ennenkuin oli ihan pakko.

Se, ettei sulla "ole" sairauksia, voi johtua siis ihan puhtaasti siitä ettet ole käynyt lääkärissä.