Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jooga pois kirkoista

Vierailija
01.05.2025 |

Viime vuosina Ev. lut. kirkkoihin on ilmestynyt "kristillisen joogan" harrastuspiirejä. Miten voi olla mahdollista, että hindulaiseen uskontoon kuuluvaa tapaa harjoitetaan kristillisissä kirkoissa? Miten meidän luterilainen kirkkomme voi olla niin lapanen, että hyväksyy kirkkoihinsa kaikenlaisen humpuukin? En voisi mitenkään kuvitella, että ortodoksi- tai katolinen kirkko menisi tuollaiseen eksytykseen mukaan. 

Kommentit (460)

Vierailija
141/460 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirkossakin on wokettajia ja ne haluaa näitä kaikkia 

Jeesus oli woke. Seurusteli köyhien ja syntisten kanssa ja vihasi tekopyhiä rikkaita fariseuksia (eli oligarkkeja ja kokoomuslaisia).

Et tajua MITÄÄN Kristillisyydestä, Iiigor.

Jeesus seurusteli myös syntisten kanssa, mutta KÄSKI ihmisiä tekemään parannuksen! 

Jeesus ei ollut woke eikä mikään kaikkea sallivaa hippi! Tutustu Jeesuksen opetuksiin! 

T. Eri

Vierailija
142/460 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä jooga-asia on vain yksi syy siihen, miksei kirkoissa tapahdu enää ihmeitä kuten Apostolien teoissa. 

Jos yhtään seuraat kristillistä kanavaa, niin jokaikisessä siellä esiintyvässä tapahtumassa, ainakin ulkomailla, rammat kävelevät, sokeat näkevät, kuurot kuulevat jne. Lopulta kaikki kaatuvat sätkimään lattialle. Melkoista teatteria.

Erään ohjelman vetåjåt, joita olen pitänyt järkevinä ja aitoina sekä pidän heidän opetuksistaan, kerran kertoivat, että käyvät kokouksissa, koska siellä Pyhån Hengen voima kaataa heidät lattialle. Sanoivat olevansa riippuvaisia siitä! Kertoivat, että ensin kutittaa vatsasta kivasti ja sitten he kaatuvat sätkimään.

Vaikka tuo suuntaus väittää tekevänsä vain ja ainoastaan raamatullisia asioita, en ole koskaan löytänyt Raamatusta kohtaa, jossa kehoitetaan antautumaan Pyhän Hengen kosketuksella niin että kaatuu maahan. Mielestäni toi on vähintään kummallista enkä olisi niin kovin varma, että juuri Pyhä Henki on päässyt seurakuntiin tuollaista tekemään ja vielä saamaan jäsenensä riippuvaiseksi siitä, en todellakaan

He eivät käytä lainkaa alkoholia edes ehtoollismaljassa, joten onko sinne jokin luikerrellut humalluttamaan heidät toisella tavalla? Sekään muuten ei ole raamatullista, että ei käytä varsinaisia ehtollisleipiä eikä viintä vaan eräs pariskunta kertoi viettävänsä ehtoolista joka aamu eli pala mitä tahansa leipää ja mehua päälle? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/460 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kristitty ja luen Raamattua. Vanha testamentti on tarkoitettu ihmisille, jotka elivät ennen Jeesusta. Jeesuksen mukana tuli evankeliumi. 

Itsekin näen, että joogalla on hindulainen tausta, mutta en silti ajattele, että jos harjoittaa joogaa, harjoittaa hindulaisuutta. Jos kyseessä on kristillinen jooga se on sitten kristityn tapa pyrkiä lähemmäs Jumalaa. On hyvin kapeaa ajattelua ajatella, että vain perinteinen jumalanpalvelus on oikeaa kristinuskoa. Minä en muutenkaan ymmärrä näitä, jotka kuvittelee, että heillä on oikea tieto uskosta. Jo Jeesus uudisti uskoa. Jos Jeesus tulisi uudelleen, hän tuskin menisi näiden kaikkien tuomitsijoiden kanssa samalle puolelle, vaan Jeesus sanoisi "Uskosi on sinut pelastanut", niin kuin Jeesus sanoi sillekin naiselle, joka tarttui häntä helmasta. Jokaisella on oikeus tähän uskoon, vaikka se näistä pilkunviilaajista kuuluisikin vain heille. 

Vierailija
144/460 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei ihan tavallinen jumppa kelpaa naispapeille?

Mikset sinä ihan tavallinen perusnatsi kelpaa kellekään?

Kenelle nyt vielä pitäisi kelvata? 30 vuotta onnellista avioliittoa on takana :)

Vierailija
145/460 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jeesus oli woke. Seurusteli köyhien ja syntisten kanssa ja vihasi tekopyhiä rikkaita fariseuksia (eli oligarkkeja ja kokoomuslaisia).

Kirkon pitäisi opettaa Jeesuksen seuraamisesta

Kelle tulee mieleen joogan kautta etsiä Jeesusta, no ehkä jollekin

Vierailija
146/460 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kristitty ja luen Raamattua. Vanha testamentti on tarkoitettu ihmisille, jotka elivät ennen Jeesusta. Jeesuksen mukana tuli evankeliumi. 

Itsekin näen, että joogalla on hindulainen tausta, mutta en silti ajattele, että jos harjoittaa joogaa, harjoittaa hindulaisuutta. Jos kyseessä on kristillinen jooga se on sitten kristityn tapa pyrkiä lähemmäs Jumalaa. On hyvin kapeaa ajattelua ajatella, että vain perinteinen jumalanpalvelus on oikeaa kristinuskoa. Minä en muutenkaan ymmärrä näitä, jotka kuvittelee, että heillä on oikea tieto uskosta. Jo Jeesus uudisti uskoa. Jos Jeesus tulisi uudelleen, hän tuskin menisi näiden kaikkien tuomitsijoiden kanssa samalle puolelle, vaan Jeesus sanoisi "Uskosi on sinut pelastanut", niin kuin Jeesus sanoi sillekin naiselle, joka tarttui häntä helmasta. Jokaisella on oikeus tähän uskoon, vaikka se näistä pilkunviilaajista kuuluisikin vain heille. 

Jeesus ei hyväksynyt syntiä, vaan käski ihmisiä tekemään parannuksen !

Jeesus ei myöskään kumonnut Vanhan Testamentin käskyjä , vaan viittasi itse opetuksisaan niihin. Esim Mooseksen kymmenen käskyä ovat voimassa kristityillekin.

Vierailija
147/460 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sinä tiedä mitä Jeesus sanoisi ja kenelle. En sitä tiedä minäkään. Mutta sen tiedän, että siinä meidän pitää pysyä mitä Raamatussa lukee.

Vierailija
148/460 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumpatkaa ja venytelkää niin paljon kuin jaksatte, mutta jossakin muualla kuin kirkossa. Kirkko on jumalanpalvelukselle pyhitetty tila. 

Minä olen ymmärtänyt, että te vanhoilliset olette sitä mieltä ettei kristityt saa joogata missään, ei edes voimistelusalissa,  koska saattavat vahingossa lihaksia voimistessa ja venytellessä palvoa epäjumalia.

Vierailija
149/460 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jeesus ei vihannut ketään vaan rakasti kaikkia.

Vierailija
150/460 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan nyt tämän tähänkin ketjuun, vaikuttaa siltä että on tarvettta : 

- Jeesus kärsi ja kuoli ihmisen syntisen ja langenneen perusluonteen vuoksi. Olemme täysin syntisiä, ja teemme syntiä jopa huomaamatta ja myöskin ajatustasolla. Nämä ihmisen syntiseen luonteeseen kuuluvat synnit Jeesus lunasti ristillä, niin että se joka turvautuu Häneen saa syntinsä anteeksi.

Mutta, huomaa ero : 

- Jeesus ei kärsinyt ja kuollut ristillä että ihminen saisi elää synneissä; syntinen elämäntapa, tahalliset synnit. Ihminen tulee elää niin kun Jumala on käskenyt, eikä niin kun itse haluaa. Tulee tehdä parannus.

Ihminen joka jatkaa synneissään ei ole osallinen Jeesuksen sovitustyötä, eikä ole kyllä ollut pelastavassa uskossa alunperinkään, koska Pyhä Henki ohjaa uudestisyntynyttä ! 

Vierailija
151/460 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai Jeesus rakasti kaikkia ihmisiä, mutta ei hän syntiä rakastanut. Siksi hän kehotti ihmisiä välttämään syntiä, koska hän rakasti ihmisiä niin paljon, että halusi kaikkien pelastuvan. 

Vierailija
152/460 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumpatkaa ja venytelkää niin paljon kuin jaksatte, mutta jossakin muualla kuin kirkossa. Kirkko on jumalanpalvelukselle pyhitetty tila. 

Minä olen ymmärtänyt, että te vanhoilliset olette sitä mieltä ettei kristityt saa joogata missään, ei edes voimistelusalissa,  koska saattavat vahingossa lihaksia voimistessa ja venytellessä palvoa epäjumalia.

Siis eihän se minun ***** kaivele jos joku joutuu tekemisiin muiden henkivaltojen kanssa kuin Pyhän Hengen mutta itse en halua, ja kristillisyydestä puheen ollen se ei ole mitä Raamattu opettaa

Vierailija
153/460 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiktok: Elisa hindu uskonnon vaikutus joogaan videolla hindu kertoo kuinka Suomessa jooga on kulttuurisesti omittu, hindulaisia symboleja tatuoidaan iholle tietämättä niiden taustasta mitään. 

Vierailija
154/460 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin on, jooga ei kuulu kristityille missään. Eikä pelastavassa uskossa oleva haluaisikaan joogata! 

Vierailija
155/460 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et voi olla tosissasi. Se on venyttelyä. Mitä sinä pelkäät?

Jos se olisi pelkkää venyttelyä, sitä kutsuttaisiin venyttelyksi.

Kaikilla urheilu -ja liikuntalajeilla on oma nimi. Jooga, pilates, aerobic. Niissä on omat tyylit ja painopistealueet. 

Noista kolmesta esimerkeistä jooga erottuu siinä että se ei ole pelkkä urheilulaji, vaan kehitetty hindujumalien palvontaan. 

Pilates ja aerobic ovat puhtaita urheilulajeja ilman epäjumalupalvontaa taustalla! 

Ehkä, mutta länsimainen jooga ei keskity palvontaan vaan kehon ja mielen tasapainoon. 

Muistutuksena: kristilliset juhlat ovat pakanallista alkuperää. 

Vierailija
156/460 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kiinnosta vassarijooga. Jaelkoot itse pask*aista persett*ään ihailemilleen guruille.

Raamatun Jeesus oli kyllä lähempänä hippiä kuin persumaga fanien nupissa elävää repuplikaani jeesusta.

Vierailija
157/460 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen aina, miten joku sanoo näitä juttuja, että Jeesus olisi varmasti sanonut niin ja näin. Ja nön nön nöö.

Jeesus ei kaipaa meidän mielipiteitä, mitä hän olisi sanonut emmekä mekään kaipaa mitään arvailuja hänen sanomisistaan.

Kun: Yllätys,yllätys! Meillä on koko Uusi testamentti täynnä OIKEITA kertomuksia siitä, mitä Jeesus on OIKEASTI sanonut. Kannattaa näiden arvailijoiden perehtyä näihin Raamatun teksteihin. 

Vierailija
158/460 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihdoinkin raikkaan järkevä mielipide. Kiitos siitä!

Vierailija
159/460 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kiinnosta vassarijooga. Jaelkoot itse pask*aista persett*ään ihailemilleen guruille.

Raamatun Jeesus oli kyllä lähempänä hippiä kuin persumaga fanien nupissa elävää repuplikaani jeesusta.

Jeesuksessa oli Pyhä Henki ja Raamattu opettaa myös ihmisille että Pyhää Henkeä tulee seurata

Vierailija
160/460 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatana vaanii jokaisen nurkan takana. Odottaa vain oikeaa hetkeä harhauttaakseen kristityn väärälle polulle. Se on kuulkaa niin, että mahtaa olla vaikeaa elämä kristittynä. Saatanan pelko on aina läsnä.

Synti sekä jooga on kivaa eikä mielikuvituspaikkaa elikä helvettiä ole olemassa. Ei o jumalaa eikä suatanaa, on vain pahasti mieleltään järkkyneitä.

ps en ole Lucifeerin äänitorvi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kaksi