Meneekö sinulla taloudellisesti hyvin vai huonosti?
Kommentit (57)
Menee ihan hyvin. Kahdella tilillä on 120 tonnia.
Ihan hyvin. Meitä on kaksi ja on tehty töitä eläkkeiden eteen yhteensä 86 vuotta. Viimeisinä vuosikymmeninä velatkin saatiin maksettua pois. On oma asunto ja mökki. kummatkaan ei mitään erityisen hienoja tai arvokkaita, mutta ollaan ihan tyytyväisiä.
Hyvin. Elän käytännössä kädestä suuhun, mutta silloin tällöin tilistä jää pienen pieni summa säästöönkin tai asuntolainan ylimääräisiin lyhennyksiin, ja velattomuus onkin suurin tavoitteeni. Se ei haittaa minua, koska saan tehdä mitä haluan ja elää kuten haluan, ja se on paljon paaaaljon tärkeämpää minulle kuin mikään raha ja tavara.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No vähän sekä että. Ei rahaa tietenkään koskaan ole riittävästi siihen tietyllä tapaa itselle eniten omimpaan ja sopivimpaan elämäntapaan, mutta kyllä huonomminkin voisi mennä. Nyt kuitenkin pärjää kunhan ns. elää suu säkkiä myöten.
Millainen tuo omin ja sopivin elämäntapa olisi?
Toisenlainen asumismuoto ja etenkin asuinpaikka sekä pari itselle mieluisaa harrastusta tekisi elämästä jo huomattavasti enemmän omanlaista ja nykyistä paremmin sopivaa. Lisäksi vaikka enää ei tarvitse ajatellakaan perheenperustamista niin se perhekin vaatisi (ja olisi aikanaan vaatinut) paremman taloudellisen tilanteen. Jotenkin minusta ei vain ollut rakentamaan elämääni miltään osin yhteiskunnan tukien varaan ja tietyllä tapaa heittäytyä hyväntekeväisyyden armoille vaan haluan olla itse kuskin paikalla vaikka se sitten tarkoittaisikin tätä, ettei elämä ole moniltakaan osin omannäköistä.
Olen tilannut 2 kpl uusia henkilöautoja ja ne pitää maksaa
Vierailija kirjoitti:
hyvin huonosti
Onhan siinäkin toki sana "hyvä".
Miksi ne, joilla menee huonosti, saa yläpeukkuja? Johtuuko siitä, että peukuttajat samaistuvat heihin? Ilmeisesti.
Mutta on meitä hyvin pärjääviäkin. Minä mukaan luettuna. Luulisin, että huonosti pärjäävien pitäisi olla tyytyväisiä siitä, että meitäkin on. Ne verokassaa rikastuttavat, kun löytyy meistä
Yrittäjä
Ihan hyvin, minulla ei ole velkaa ja saan palkasta säästettyä säännöllisesti. Nyt noille säästöille on vihdoin käyttöä, kun terveydenhoito- ja lääkekuluihin on tältä vuodelta mennyt jo lähemmäs 11 000 euroa eikä loppua näy.
Ei kovin hyvin. En ole saanut elämääni kuntoon mt-ongelmien ja hoitamattoman adhd:n takia. Mietin, mitä nyt reilusti yli kolmekymppisenä pitäisi tehdä, että talouden ja työelämän saisi edes jotenkin kuntoon. En halua olla lopun elämää köyhä pallohukkainen luuseri. Menestyneiden puolesta olen iloinen 👍🏻
Huh, juuri tänään sain maksettua itseni velattomaksi, eli kai se oli askel parempaan suuntaan. Parikymmentä vuotta on aina kaikki "ylimääräinen" mennyt velkojen maksuun. Mitähän sitä nyt sitten. No, kyllä niille rahoille aina ottajia löytyy varmaan jatkossakin.
aika hyvin kai, varallisuus kymmenisen miljoonaa euroa
Vierailija kirjoitti:
Miksi ne, joilla menee huonosti, saa yläpeukkuja? Johtuuko siitä, että peukuttajat samaistuvat heihin? Ilmeisesti.
Mutta on meitä hyvin pärjääviäkin. Minä mukaan luettuna. Luulisin, että huonosti pärjäävien pitäisi olla tyytyväisiä siitä, että meitäkin on. Ne verokassaa rikastuttavat, kun löytyy meistä
Yrittäjä
No, kukaan ei ole reagoinut mun viestiin, jolla menee hyvin epävarmasti omassa elämässä. Tavallaan menee hyvin ja tavallaan huonosti, kun ei tiedä lähteekö työ lähiaikoina alta.
Ei valittamista. Kiitos kysymästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No vähän sekä että. Ei rahaa tietenkään koskaan ole riittävästi siihen tietyllä tapaa itselle eniten omimpaan ja sopivimpaan elämäntapaan, mutta kyllä huonomminkin voisi mennä. Nyt kuitenkin pärjää kunhan ns. elää suu säkkiä myöten.
Millainen tuo omin ja sopivin elämäntapa olisi?
Toisenlainen asumismuoto ja etenkin asuinpaikka sekä pari itselle mieluisaa harrastusta tekisi elämästä jo huomattavasti enemmän omanlaista ja nykyistä paremmin sopivaa. Lisäksi vaikka enää ei tarvitse ajatellakaan perheenperustamista niin se perhekin vaatisi (ja olisi aikanaan vaatinut) paremman taloudellisen tilanteen. Jotenkin minusta ei vain ollut rakentamaan elämääni miltään osin yhteiskunnan tukien varaan ja tietyllä tapaa heittäytyä hyväntekeväisyyden armoille vaan haluan olla itse kuskin paikalla vaik
Tukien varassako sitten olisit sen haluamasi elämäntavan saanut?
Jos kysytään meneekö hyvin vai huonosti, niin miksi ihmispolot ryhtyvät heti hokemaan varallisuudesta/köyhyydestä?
Itselläni on ihan hyvät tulot ja omaisuutta, mutta sain aikoinaan onnettomuudessa niin pahoja vammoja, että vaihtaisin heti kaikki terveyteen.
Vierailija kirjoitti:
Ei kovin hyvin. En ole saanut elämääni kuntoon mt-ongelmien ja hoitamattoman adhd:n takia. Mietin, mitä nyt reilusti yli kolmekymppisenä pitäisi tehdä, että talouden ja työelämän saisi edes jotenkin kuntoon. En halua olla lopun elämää köyhä pallohukkainen luuseri. Menestyneiden puolesta olen iloinen 👍🏻
Joidenkin tutkimusten mukaan nuo oireet helpottaisivat oikealla dieetillä eikä ole kallista: B12 -vitamiini, folaatit ja rauta
No meni ihan älyttömän hyvin. Tai mahdollisuudet siihen olisi ollut ainakin, kun vihdoin olen saanut ylemmän keskiluokan palkan ja pahimmat luotot maksettua.
Lapsen autokoulu ja autonhankinta veivät luotot, mutta niistäkin olisin selvinnyt ripeästi ylös ja pystynyt vielä alkaa tekemään järkeviä rahapäätöksiä selviytymisräpiköinnin sijasta. En kerennyt. Sairastuin täysin yllättäen vakavasti ja työkyky meni hetkessä. Tulot tippuivat 2/3 ja nyt käteen jää laskujen jälkeen 50e/kk. Sairaus nyt todennäköisesti johtaa kuolemaan, niin ei kai tässä.. toki olisi ollut kiva edes jotenkin nauttia viimeisistä ajoistaan. Hankkikaa vakuutus..
Mä olen itse todella tyytyväinen.
Aikasempaa oli enemmän materiaa ja mammonaa mutta elin huonossa suhteessa missä olin ihan kynnysmatto exälleni.
Nyt on sielunrauha.
Heiluu.
Työrintamalla menee heiluvasti, että pysyykö työpaikka. Jos työpaikka menee niin ei siinä ole juhlimista.