Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meinasin pyörtyä kun luin noita vasemmiston/kommunistien ajatuksia..

Vierailija
17.03.2007 |

900 euron " kansalaispalkka" kaikille... Palkka että olet kansalainen vai? Suomihan pysähtyis!!! Sillä rahalla ois sit kiva loisia ja ryypätä, eihän kukaan kävisi töissä!!

Itse olen nuori akateeminen nainen ja äänestän aivan ehdottomasti Keskustaa!

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
17.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai kuka maksaisi enää veroja, jos saisi yhdeksän hunttia tekemättä mitään, ts. kuinka moni lopettaisi siivoojan tai perhepäivähoitajan työt jos melkein yhtä paljon tulisi rahaa työttäkin?

Ja miksi sitä rahaa pitäisi saada ilman mitään vastiketta? Ymmärrän sen, että Suomessa sosiaaliturvaan liittyy järjettömät määrät byrokratiaa jota saisi vähentää, ja että nykyään monella on se tilanne, että on taloudellisesti parempi olla tekemättä töitä kuin tehdä satunnaisesti töitä, mikä on aivan sairasta. Mutta miksi rahaa pitäisi saada " ilmaiseksi" ?

Vierailija
2/24 |
17.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kamalin piru kaikille vasemmistolaisille on kokoomus ja työnteko...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
17.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotta on mistä auttaa köyhiä ja sairaita. Ei todellakaan mitään kansalaispalkkaa. Hurraa, pian täällä on kaikki somalit anomassa kansalaisuutta, jotta saa vain ola ja tienata olemalla. Tää on jo vitsi!!!!

Vierailija
4/24 |
17.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei helvetti, mitä siitä tulisi jos jengi tosiaan saisi palkkaa tekemättä yhtään mitään?

Miltähän tämä mahtaa kuulostaa sodanaikaisiltä ja jälkeisiltä ihmisiltä jotka ovat kovalla työnteolla nostaneet Suomen jaloillaan? Ei ole silloin kenenkään ollut vara vain maata ja haaveilla.

Vierailija
5/24 |
17.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva huomata joka vuoden lopussa jo säästötilille on onnistunut muutaman satasen saamaan säästöön, niin sieltäkin napataan...ja ihan itse omasta selkänahastani olen rahani säästänyt joten ei prkle pitäisi kuulua muille jaettavaksi.

Vierailija
6/24 |
17.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

automaattisesti vasemmalla. Miksi naapuri ei saa tienata, jos tekee vaativampaa työtä ja pitempää päivää ja on opiskellut hyvän ammatin? Suomalaiset on niin peruskateellisia.

Työ tuo hyvinvointia ja enemmän kun tienataan, niin on enemmän, mistä jakaa.

Vierailija
7/24 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt saa sen 1000 euroa ja siitä on maksettava vielä asuminen ym. niin eipä jää paljoa mitään jäljelle! Tulee mieleen että onko järkeä käydä töissä kun kotona makaamalla saa saman summan. Mutta jos saisit 900 ¿ ja sen lisäksi vielä 1000 ¿ niin sinulla olisi kuukaudessa käytettävissä 1900 ¿ ja siitä jäisi jo paljon enemmän. Näin kuluttaminen kasvaisi ja sitä myötä hyvinvointi. Ja nyt ei ne kotona makaajatkaan saa samanlaista summaa.

Muistakaa myös että jos kansalaispalkka tulisi niin myös hyvin suuri osa sosiaaliavustuksista katoaisi eli turha sossussa käynti ym. jäisi pois.

Vierailija
8/24 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansalaispalkkahan nimenomaan kannustaa työhön.

Nykyinen työkkäriraha ei kannusta, koska töitä ei KANNATA tehdä ellei halua menettää työkkärirahaa.

Ajatelkaapa tilannetta, jossa jokainen saisi sen 500 euroa kansalaispalkkana. Ja kaikki työ, jonka ihminen tekee, tulee tuon 500 euron päälle.

Itse olen välillä aivan tahallani työttömänä. Saan nimittäin 1000 euroa ansiosidonnaista/kk. Ja töitä ei työttömyysjaksoilla kande ottaa vastaan. Kandee lojua vain kotona.

Jos saisin sen 500 egee kuussa kansalaispalkkana joka tapauksessa, hakeutuisin työttömänä ollessani myös lyhyisiin pätkätöihin, koska niiden teko kannattaisi. Työnteko olisi siis aina kannattavaa, mitä se nykymaailmassa ei todellakaan ole. Kokemusta on.

Ope

Vierailija
9/24 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko laskettu, että paljonko tuo maksaisi valtiolle?

Itse kyllä näen noin suuren summan maksamisen vastikkeetta täysin passivoivaksi. Itse olen elänyt monia vuosia 400-600 eurolla kuussa (opintotuella + satunnaistyöllä), joten kyllä 900 euroa on niin iso raha, ettei moniakaan varmasti työ kiinnostaisi. Kyllä olen sitä mieltä, että koko kansalaispalkka-ajatuksen voisi unohtaa ja keskittyä vain tuloveron alennuksiin, painottuen pienituloisiin.

Vierailija
10/24 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansalaispalkan rahoitus järjestyisi hyvin pitkälti jo sillä että kun olisi kansalaispalkka niin tietenkin asumistuet, toimeentulotuet ym. vähentyisi kun kansalaispalkka korvaisi nämä tuet.

Vierailija
11/24 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi kyllä hyvä veto tällaisten työttömyyslukujen vallitessa.

Se, että tuloveroja alennetaan, ei tuo ihmisiä työelämään.

Jos kansalaispalkka tulisi käyttöön, myös elämäntapatyöttömän kannattaisi hakeutua työhön tienaamaan.

Vedän uudestaan esille oman ansiosidonnaisen kuukausitienestini.

Saan jokaisen puolen vuoden työjakson jälkeen 500 päivää ILMAISTA rahaa 1000 egee/kk NETTONA. Jos tämä tällainen ei yhteiskunnalle maksa, niin mikä sitten?

Ja todellakaan työtönnä lojuessani en ota vastaan mitään työtä, koska saan hyvin rahaa pelkällä makaamisellakin.

ope

Vierailija
12/24 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt en saa mitään tukea, paitsi lapsilisät..... Ja kotona olen. Eli tuntuu ihan älyttömälle tuo rahasumma!

Vierailija
13/24 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vinksallaan ovat nuo tuki asiat. Jos minäkin jäisin nyt työttömäksi, niin saisin sen 1000 euroa kk rahaa. Hoitovapaalla saan vain 300 euroa kk. Eikö ole sairasta?

Kansalaispalkka parantaisi hoitovapaalle jäävän äidin tuloja mukavasti ja useampi äiti voisi näin jäädä kotiin. Se taas olisi helpotus päivähoito resursseihin.

Ja se joka meinas että kaikki tulee tänne vaan kansalaispalkalla elelemään, niin milläs sä luulet niiden tällä hetkellä elelevän? Sossusta ne rahat repii ja saavat kuule vielä paljon enemmän kuin mitä tuo kansalaispalkka on!

Vierailija
14/24 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai meneekö se niin, että kaikille lyödään se 900 käteen ja sanotaan, että " koitahan pärjätä" ?

Opelle (16) haluaisin sanoa, että kaikki suomalaiset eivät tietentahtoisesti jää lusmuamaan kotiin ja ota iloa irti ansiosidonnaisesta. Onneksi sinunlaisiasi on harvassa. Ja miksi väität kansalaispalkan luovan lisää töitä, jos itsekin kuulut siihen ryhmään, joka tuolla rahalla ennemmin vain on kotona? Ei ymmärrä.

Vierailija
15/24 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tietenkään lopeteta mutta sossun tuella elävien ihmisten määrä vähenisi ja samalla ne kustannukset.

Vierailija
16/24 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saisi 900e kuukaudessa kouraan tekemättä mitään, niin silloinhan kaikki jäisi kotiin? Meillä ainakin minä!

Vierailija
17/24 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jos saisi 900e kuukaudessa kouraan tekemättä mitään, niin silloinhan kaikki jäisi kotiin? Meillä ainakin minä!

Vierailija
18/24 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommunistit ovat kommunisteja, sosialistit sosialisteja, vasemmistolaiset vasemmistolaisia.

Kaikki toki kuuluvat vasemmistoon, mutta ei voida sanoa, että kaikki ovat vasemmistolaisia. Itse olen sosialisti-henkinen vasemmistolainen, mutta nousen takajaloilleni jos minua sanotaan kommunistiksi.

Vierailija
19/24 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli vasemmistolaiset eivät kaikki ole kommunisteja, mutta kommunistit kyllä kuuluvat vasemmistoon. Ja jos ihan tarkkoja ollaan, niin äärivasemmistoon.

Vierailija
20/24 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun korvaan vaan särähti tuo " kommunistit ovat vasemmistoLAISIA"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi viisi