Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies haluaa avioeron yli 20 vuoden liiton jälkeen

Vierailija
28.04.2025 |

Saako aikuisuutta lähetyville lapsille, että isä haluaa eron? Itse en haluaisi erota. Toisaalta en halua mustamaalata isää, mutten kaunistellakaan mitään. 

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin ap kerrot lapsille totuuden, mutta tee se asiallisesti ja ilman syyttelyä. Siis lyhyesti vain, että 'aina avioliitto ei jatku koko elämän ajan, vaan tulee ero, nyt me olemme olleet naimisissa jo 20 v ja saaneet ihanat lapset, tästä eteenpäin me elämme arkea tavalla x, sillä isä haluaa erota. Me kuitenkin rakastamme teitä lapsia ihan yhtä paljon kuin ennenkin ja sovimme tapaamiset niin, että näette jatkossakin sekä isää että äitiä.'

Vierailija
22/58 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TIETENKIN lapsille kerrotaan, että isä halusi erota ja lähti toisen matkaan ja niinpä jätti myös lapset. Ei todellakaan ole naisen tehtävä kaunistella pettäjää, sinähän näytät surkeaa esimerkkiä varsinkin tyttärillesi.

Mitä pettäjää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies haluaa erota, mies saa erota. Jos nainen haluaa erota, sama juttu. Eroon ei tarvita toisen osapuolen suostumusta. En ymmärrä, miksi erohaluton osapuoli kynsin hampain siitä puolisostaan haluaa kiinni pitää. Toinen on siis kyllästynyt sinuun ja sinä vaan vongut, että ei erota. Säälittävää.

Miks sitten naimisiin, jossa luvataan papin ja omaisten edessä vaikka mitä ?

Miks naimisiin ? 

Vierailija
24/58 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikansa kutakin

Vierailija
25/58 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pihtaatko? Jos niin, sitten on syytä erota.

Lapsia, ei pihdannut.

Vierailija
26/58 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies haluaa erota, mies saa erota. Jos nainen haluaa erota, sama juttu. Eroon ei tarvita toisen osapuolen suostumusta. En ymmärrä, miksi erohaluton osapuoli kynsin hampain siitä puolisostaan haluaa kiinni pitää. Toinen on siis kyllästynyt sinuun ja sinä vaan vongut, että ei erota. Säälittävää.

Taloudelliset kysymykset rajoittaa erohaluja.

Vierailija
27/58 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No koska aviorikos ei tuhoa vain aikuisten elämiä vaan myös niiden lasten.

On olemassa dynastioita ja apinalaumoja. Et saa kunnollista naista koskaan osaksi apinalaumaa, se on suora tie alaspäin.

Sanotaan myös, että jumalan silmissä avioeroa ei ole. Kuvittelette, että kun pääsette eroon siitä kumppanin ruumiista, avio olisi ohi. Ei ole. Se ei yksinkertaisesti lopu koskaan. Kaksinnainut on polygamisti, erosi välissä ensimmäisestä vaimostaan tai ei.

Vierailija
28/58 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taloudelliset kysymykset rajoittaa erohaluja.

Toisaalta kyselytutkimusten mukaan raha on yleisin riidanaihe parisuhteissa.

Vierailija
29/58 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miks naimisiin ? 

Harva naimisiin mennessään uskoo eroavansa. Lisäksi avioliitto on ennen muuta lainopillinen taloussopimus, eikä sopimus ikuisesta yhdessäolosta.

Vierailija
30/58 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lapsille ei saisi sanoa, mitä itse haluaa? 

Vierailija
31/58 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miks naimisiin ? 

Naimisiin meno on vain pala paperia. Isompi kysymys on, miksi tehdä lapsia ja silti haluaa erota? 

Vierailija
32/58 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No koska aviorikos ei tuhoa vain aikuisten elämiä vaan myös niiden lasten.

On olemassa dynastioita ja apinalaumoja. Et saa kunnollista naista koskaan osaksi apinalaumaa, se on suora tie alaspäin.

Sanotaan myös, että jumalan silmissä avioeroa ei ole. Kuvittelette, että kun pääsette eroon siitä kumppanin ruumiista, avio olisi ohi. Ei ole. Se ei yksinkertaisesti lopu koskaan. Kaksinnainut on polygamisti, erosi välissä ensimmäisestä vaimostaan tai ei.

Te uskovaiset olette sitten todellisuudesta vieraantuneita. Minun riitelevät vanhempani erosivat, kun olin lapsi ja hyvä niin. Molemmat menivät tahollaan uusiin naimisiiin. Isä oli aviossa kuolemaansa saakka ja äitini on uusissa naimisissa edelleen.

Vierailija
33/58 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on parempi puhua lapsille totta, eikä sitä mitä itse haluaa.

Vierailija
34/58 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot ap asian rauhallisesti ja suoraan niinkuin se on. Mitään syyllisiä sen kummemmin ei tarvitse tai kannata alkaa monisanaisesti jäljittää.

Lapset muuttavat kohta pois pesästä muutenkin, joten mitään ihmeempää ongelmaa erosta ei tule. Vanhemmat muuttavat omiin koteihinsa, lapset armeijaan ja opintopaikkakunnilleen.

Vierailija
35/58 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies haluaa 20 vuoden jälkeen erota, niin sillä selkeästi on tarjolla joku muu. Miehethän ei eroa, jos niillä ei ole seuraavaa kiikissä.

Itse eroaisin tollasesa tilanteessa heti. Olisin jopa tyytyväinen.

Vierailija
36/58 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ihan ymmärrä, että lapsille pitää selittää, että missään ei ole mitään vikaa, kunhan me vain muutamme eri osoitteisiin. En ole vihainen enkä mitään.  Kaikki on hyvin. 

Miksi lapsille ei saa koskaan kertoa, että elämässä voi asiat mennä huonosti tai ihmiset tekevät väärin tai virheitä? 

Muistan, kuinka eräs kaverini oli sitä mieltä, että lapselle ei saa koskaan suuttua. Lapsi oli tulla hulluksi, kun mikään ei ikinä hetkauttanut äitiä, kokeili hän vaikka mitä. Ei sekään ole normaalia.

Vierailija
37/58 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on parempi puhua lapsille totta, eikä sitä mitä itse haluaa.

Mitä ihmettä. Jos minä sanon sinulle, että haluan omenan - niin se on totta.

Vierailija
38/58 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan tajuavat eron syyt, kun isällä uusi rakas viikon kuluessa.

Vierailija
39/58 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästä irti.

Sun miehelläsi on jo joku katottuna.

Vierailija
40/58 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päästä irti.

Sun miehelläsi on jo joku katottuna.

Kovin istuu palstan naisissa uskomus, ettei mies pysty eroamaan ilman uutta suhdetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kuusi