Voiko olla niin tottunut alkoholiin ettei kaksi promillea näy selkeänä humalatilana?
Kommentit (38)
Ei se mikään helppo homma ole ajaa autolla kun näkee kahtena.
Kannattaa hakea apua siihen juomiseen. Ei ole mitenkään tavanomaista, ettei ihminen humallu, vaan merkki siitä on jo aikamoinen happo ja terveys menossa. Hyvin moni alkkis heittää henkensä ennenaikaisesti tuon solumyrkyn vuoksi, joten hae apua.
Kansanedustajat Vornanen, Peltokangas ja Immonen ovat toheloineet 4 promillen kännissä ja väittäneet olevansa vesiselviä.
Vierailija kirjoitti:
Moni luulee, etten käytä alkoa, kun juon valkkaria spritella. Lisäksi en näytä humalaiselta, puhun ehkä enemmän kuin selvinpäin. Liikkuminenkin on suoraa. Vaikka olisin vetänyt pullon valkkaria.
Monesti pyydetty kyytiä, kai sä autolla oot, kun juot vettä vaan?
En ole niinkään edes tottunut juomari, enkä edes näyttele selvää.. kaverit aina äimistelleet, ettei mussa humala selkeästi näy.
No ei varmasti näy jos pullollisen viiniä tissuttelee. Se on mullekin pelkkä alkupala ennen ulos lähtöä ja olen hoikka nainen joka juo alkoholia ehkä kerran kuukaudessa.
Se oli ohis. Aloittajalle niin juu, ei pari promillea ole tottuneelle mitään. Ex-mies veti litran kirkasta viinaa päivässä ja käveli sen jälkeen pokkana Alkoon hakemaan lisää. Aina myivät kun humalatilaa eivät havainneet muut kuin minä ja miehen parhaat kaverit.
En itse pysty ottamaan keskioluttakaan ilman että se tuntuisi. En vaikka söisin samalla. Pidän kyllä keskioluesta ja juon sitä viikottain, joskaan en päivittäin. Painan 80 kiloa eikä se ole läskiä.
Sitä vastoin sangen pieni kokoinen äitini oli tutun ravintoloitsijan mukaan tilannut koskenkorvaryypym ja vetänyt sen jälkeen normaalit ruokajuomat eli kaksi pulloa valkoviiniä. Oli vaikukttanut normaalilta ja kävellyt bussille ja kotoa sen tapasin, ihan selvän oloisena. En sanoisi että äitini oli alkoholisoitunut, mutta joi toki tylsyyteen vanhoilla päivillään. Dementia vei, alkoholi on saattanut olla muuttuja tässä asiassa.
Olin mielestäni itse skarppi ja vesiselvä, myöhemmin kuulin miten puheeni sammalsi ja henki haisi. Ei sitä huomaa. Itse.
Me alkoholistit, eli alkoholista riippuvaiset, eli alkoholikoukussa olevat, emme suinkaan juo usein humalatarkoituksessa, vaan siksi, että meidän on pakko saavuttaaksemme MAHDOLLISIMMAN NORMAALIIN VERRATTAVAN OLOTILAN. Vasta sitten, jos jatkamme juomista yli sen, jonka maksa polttaa, tunnemme olevamme ja muut havaitsevat meidän olevan humalassa.
Kahden promillen verenalkoholi on alkoholistille vielä huomaamaton pikkujuttu, kun taas tottumaton aloittelija on vahvassa humalassa. Ilmiötä kutsutaan toleranssiksi eli tottumukseksi. Jos alkoholia tai korvaavaa lääkitystä ei saa, vieroitusoireet ovat monin verroin vaikeammat kuin tottumattoman humalan jälkeen kokema krapula.
Vierailija kirjoitti:
Sen tytön kaverit ollut niin huolissaan,että soittaneet ambulanssin!!!!!!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/cc6c346c-d0db-418d-96f7-1eae27549def
Niin oli. Korkean humalatilan takia vietiin sairaalaan. Sen sijaan uutisissa ei sanottu, kuinka kauan hän siellä oli ja mikä hänen tilansa oli, kun hän sieltä pois lähti omin jaloin pois.
En silti epäile tytön tarinaa ja ihmettelen päätöstä.
Joskus humallun itse jo muutamasta siideristä. Joskus ne ei tunnu missään.
Vierailija kirjoitti:
Me alkoholistit, eli alkoholista riippuvaiset, eli alkoholikoukussa olevat, emme suinkaan juo usein humalatarkoituksessa, vaan siksi, että meidän on pakko saavuttaaksemme MAHDOLLISIMMAN NORMAALIIN VERRATTAVAN OLOTILAN. Vasta sitten, jos jatkamme juomista yli sen, jonka maksa polttaa, tunnemme olevamme ja muut havaitsevat meidän olevan humalassa.
Kahden promillen verenalkoholi on alkoholistille vielä huomaamaton pikkujuttu, kun taas tottumaton aloittelija on vahvassa humalassa. Ilmiötä kutsutaan toleranssiksi eli tottumukseksi. Jos alkoholia tai korvaavaa lääkitystä ei saa, vieroitusoireet ovat monin verroin vaikeammat kuin tottumattoman humalan jälkeen kokema krapula.
No pska-aivo. Käppäile sinne katkolle niin saat lääkkeet ja muut mömmöt niin muutaman päivän päästä on NORMAALI OLOTILA ilman Alkoa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen tytön kaverit ollut niin huolissaan,että soittaneet ambulanssin!!!!!!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/cc6c346c-d0db-418d-96f7-1eae27549def
Niin oli. Korkean humalatilan takia vietiin sairaalaan. Sen sijaan uutisissa ei sanottu, kuinka kauan hän siellä oli ja mikä hänen tilansa oli, kun hän sieltä pois lähti omin jaloin pois.
En silti epäile tytön tarinaa ja ihmettelen päätöstä.
Demla armahti syytetyt.
Vierailija kirjoitti:
Päihdelääkäreille tuttua juttua, puhaltaa 2 promillea mutta kävelee vielä suoraan. Humalatilaa ei näe ennenkuin alkometristä siis.
Kaveri on patologi ja olen kysynyt tota asiaa siltä. Ihmettelin, kun ent työkaveri puhalsi alkomittariin 2.2 promillea ja jätkä näytti ja käveli kuin olis tullut lenkiltä. Patologi kaveri sano, että siinä vaiheessa sisuskalut on jo punasella jne, että jos siinä vaiheessa ei vedä korkkia kiinni, niin sitten hänen työpädällä on seuraavat treffit.
Toi mun ent työkaveri kuoli 2.2 puhalluksen jälkeen noin 5kk päästä.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan isommatkin promillet voi olla, eikä se välttämättä näy, jos on ihan alkkis. Lakatkaa juomasta.
Meistä alkoholisteista vain 1 - 2 % pääsee pitkäaikaisesti kuiville. Siis kaikki hoitokeinot ja spontaanit yhteen laskettuna. Pitäisi alkoholismia kokemattoman jo siitä käsittää, kuinka epätodennäköistä ja vaikeaa se on, mutta ei sitä käsitä, jos ei ITSE ole sitä kokenut. Maalla ollaan viisaita, kun merellä on hätä.
Mä en käytä ees viikottain alkoholia, mutta tossa pari viikkoa sitten tuli vedettyä muutama päivä putkeen sillain tissuttelua reissun päällä nelosolutta ei edes viinaa. Olin nukkunut jonkun 10-12h viimesimmän juoman jälkeen ja lähdin puhaltelemaan josko olisin ajokunnossa, olo oli ihan normaali. Puhalsin vielä 2,4 promillea. Ihan mahdollista siis. Yllätyin itsekin miten niin paljon voi vielä olla siinä kohtaa. Maksimissaan olisin veikannut yhtä promillea jälkihöyryjä tollasen putken jälkeen. No piti sitten vielä muutama tunti odotella, että sai laskeen sinne alle 0,5 promilleen.
Itselleni on käynyt niin, että kaaduin humalassa festarien jälkeen ja jouduin ensiapuun. Puhalsin juuri sen kaksi promillea. Ensihoitajat olivat kirjoittaneet raporttiin, ettei vaikuta humalaiselta. Puhuin siis heidän mielestään ihan normaalisti ja järkevästi. Tapaus pisti vähentämään juomista reilusti. Ostin myös alkometrin.
Vierailija kirjoitti:
Itselleni on käynyt niin, että kaaduin humalassa festarien jälkeen ja jouduin ensiapuun. Puhalsin juuri sen kaksi promillea. Ensihoitajat olivat kirjoittaneet raporttiin, ettei vaikuta humalaiselta. Puhuin siis heidän mielestään ihan normaalisti ja järkevästi. Tapaus pisti vähentämään juomista reilusti. Ostin myös alkometrin.
Mä olen ollut lääkärissä huimauksen takia täysin selvin päin ja sain kommentin, että vaikuttaa humalaiselta.
Vierailija kirjoitti:
Tässähän se kiteytettynä. Terkuin kahden alkoholistin tytär.
Varmaan isommatkin promillet voi olla, eikä se välttämättä näy, jos on ihan alkkis. Lakatkaa juomasta.