Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten rauhoitat itseäsi?

Vierailija
28.04.2025 |

Pyydän neuvoja ja vinkkejä. Koko ajan tulee uusia ahdistuksen aiheita. En voi vain maata kauhuissani sängyssä.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelen musiikkia. Tykkään myös siivota keittiön kaappeja ja katsella astioita, että mitä pitäisi ostaa ym. Siivoan vaatekaappeja. Hyvin yksinkertaisia juttuja.

Vierailija
2/34 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hengitän. Meditoin. Keskityn pieniin asioihin, tyhjennän mieleni. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan hatsit. Toki toimii vain akuuttiin, tilapäiseen ahdistukseen.

Vierailija
4/34 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosikausia kokeilin kaikenlaisia keinoja meditaatiosta musiikin kuunteluun. Ei onnistunut. Sitten eräänä päivänä kävi niin, että yksi pelkoni toteutui ja jouduin kohtaamaan sen. Selvisin siitä, ja sen jälkeen ahdistukseni on laskenut. Ei tässä varmaan mitään järkeä tai logiikkaa ole, mutta kun moni ahdistuksen/pelon kohde oli epämääräinen, niin näin siitä tuli konkreettinen ja samalla opin, että kohtaamalla pelot ne voi voittaa. 

Oikeasti paljon tsemppiä teille kaikille jotka tällaisten asioiden kanssa painitte. Toivon teille kaikkea hyvää.

Vierailija
5/34 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile cbd:tä tai ashwagandhaa. Nuo on ihan hyviä ahdistukseen. Cbd toimii akuutisti, ashwagandhaa pitää syödä päivittäin.

Vierailija
6/34 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rukoilen. Jätän murheet ja pelot Jumalan kannettavaksi

Vierailija
7/34 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla auta oikein mikään. Yritän keskittyä siihen ajatukseen, että pian se ahdistava tilanne on ohi ja palaan kotiini katsomaan vaikka Youtube-videoita tai hakkaamaan tattia.

Vierailija
8/34 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täähän se paras konsti. Ei tarvi ihmisen ottaa kaikkea kontolleen kun Luoja auttaa.

Vierailija
9/34 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla juuri tuo jumalan pelko aiheutti ahdistusta. Koko lapsuus peloteltiin, että jos teet niin ja näin, jumala rankaisee, koska jumala näkee ja kuulee kaiken. Kun ymmärsin että kyseessä on satuolento, en enää ollut ahdistunut. Ei minun ajatuksiani kukaan lue. 

Omat lapseni olen kasvattanut ilman jumalahöpinöitä. Ovat fiksuja ja asiallisia ihmisiä.

Vierailija
10/34 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla juuri tuo jumalan pelko aiheutti ahdistusta. Koko lapsuus peloteltiin, että jos teet niin ja näin, jumala rankaisee, koska jumala näkee ja kuulee kaiken. Kun ymmärsin että kyseessä on satuolento, en enää ollut ahdistunut. Ei minun ajatuksiani kukaan lue. 

Omat lapseni olen kasvattanut ilman jumalahöpinöitä. Ovat fiksuja ja asiallisia ihmisiä.

Jätän ne pelot siis Jumalan kannetavaksi. 

Vierailija
11/34 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos Jumala olisi olemassa, ei se edes antaisi sinun tuntea pelkoa, jos välittäisi sinusta. Vai onko sinun Jumalasi niin ilkeä, että antaa siihen uskovien tuntea pelkoa? Outo tyyppi. 

Vierailija
12/34 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenrauhaa saan maalaamisesta taulujen, puutarhatöistä sekä musiikin kuuntelu  rauhallinen. Luen kirjoja myös. Luonnossa oleminen rauhoittaa myös. Sekin että et mieti asioita joille et voi mitää. Suljet puhelimet ja muut laitteet. Ainakin puoli tuntia tai tunti ennen nukkumaan menoa. Välillä on hyvä tehdä muutakin kuin uutisten seuraaminen. 

Vierailija
13/34 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lopetin uskomisen silloin, kun tuttava menetti hänelle tärkeän ihmisen, jonka jälkeen otti itsensä hengiltä, vaikka minulle sanottiin ennen sitä että "Luoja ei anna kenellekään suurempaa taakkaa, mitä pystyy kantamaan." Sekä: "Luoja pitää huolen luoduistaan."

Että tällainen Jumala. Eipä auttanut usko, ei...

Vierailija
14/34 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos Jumala olisi olemassa, ei se edes antaisi sinun tuntea pelkoa, jos välittäisi sinusta. Vai onko sinun Jumalasi niin ilkeä, että antaa siihen uskovien tuntea pelkoa? Outo tyyppi. 

Niin, saan siis jättää ne pelot ja murheet Hänelle. Ei tarvitse niitä kantaa ja kärsiä. Aika hyvä diili mun mielestä

Vierailija
15/34 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasaisen verensokerin ylläpito eli normaali ruokailu, ulkoileminen, lämpimänä pysyminen, kehoon palaaminen (liikunta).

Ajattelu ei ole kovin hedelmällistä varsinkaan jos on paha mieli. Silloin on parempi keskittyä mielialan kohottamiseen ja harkita ajattelua vasta sitten.

Vierailija
16/34 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen metsään. Ei sen kummempaa. Ei minulla ole mitään fatbikea enkä harrasta suunnistusta tai muuta. Kävelen siellä, haistelen puhdasta ilmaa. Se rauhoittaa.

Vierailija
17/34 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otan hatsit. Toki toimii vain akuuttiin, tilapäiseen ahdistukseen.

Toimiva lääke jota ei saa lääkkeeksi ja käyttökin on rikos. On tämä hullu maa joidenkin sääntöjen kanssa. Pakko lääkitä omin luvin kun muuta apua ei saa.

Vierailija
18/34 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä lopetin uskomisen silloin, kun tuttava menetti hänelle tärkeän ihmisen, jonka jälkeen otti itsensä hengiltä, vaikka minulle sanottiin ennen sitä että "Luoja ei anna kenellekään suurempaa taakkaa, mitä pystyy kantamaan." Sekä: "Luoja pitää huolen luoduistaan."

Jumala ei ole yhtä kuin elämä ja kuolema. Jumala saattaa ottaa jopa vauvan pois huonoilta vanhemmilta tai muuten epäsopivista olosuihteista. Ei se sattumaa ole, ettei länsimaissa enää synny vauvoja.

Uskova ei pelkää kuolemaa, sillä silloin palaa kotiin. Maan päällä ollaan vieraana. Jumalan valtakunnassa kotona.

Vierailija
19/34 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumala ei ole yhtä kuin elämä ja kuolema. Jumala saattaa ottaa jopa vauvan pois huonoilta vanhemmilta tai muuten epäsopivista olosuihteista. Ei se sattumaa ole, ettei länsimaissa enää synny vauvoja.

Uskova ei pelkää kuolemaa, sillä silloin palaa kotiin. Maan päällä ollaan vieraana. Jumalan valtakunnassa kotona.

Eiköhän tuo sekopää ole ottanut vauvoja pois muiltakin kuin huonoilta vanhemmilta! Ja antaa p-dofiilien tehdä uhriensa elämistä yhtä h-lvettiä. Tuollaiseen te raukat turvaatte. 

Vierailija
20/34 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syvähengityksellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kuusi