Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Curly girl ja hiusten kuivaminen

Vierailija
26.04.2025 |

Hei te jotka olette jo pidempään noudattaneet metodia, miten saatte hiukset kuivaksi? Olen kohta kuukauden mennyt tällä ja ongelma on, etteivät hiukset kuivu ploppaamalla. Minulla on pitkät ja paksut hiukset. Kun T-paita osoittautui pelkäksi vitsiksi, olen ostanut puuvillaisia hamam-pyyhkeitä ja bambuisen hiusturbaanin. Olen pessyt nuo ostamani turbaanin ja pyyhkeet jo kymmenen kertaa imukyvyn parantamiseksi, mutta hiukset ei vaan kuiva.

Nyt olen ollut jo 4 tuntia puuvillapyyhe päässä ja hiukset on aivan läpimärät vielä. Parhaimmillaan olen odottanut 6 tuntia kuivamista ja ei kuivanut. Jos päästän hiukset vapaaksi kuivaamaan luonnostaan kiharat suoriutuvat kun hiukset ovat niin painavat. Käytännössä ainoa keino, mitä olen keksinyt on kuivata hiukset kuivaajalla diffuussori suulakkeella. Siinäkin menee hermo kun kestää niin kauan.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/15 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennenkuin laittaa hiukset rullalle, kannattaa odottaa hetki, ettei ne ole läpimärät, vaan sellaiset kosteat. Ja ei ne itsellänikään koskaan kuiva parissa tai neljässäkään tunnissa, vaikka omat hiukseni ovat ohuet. Yleensä pesen hiukset illalla ja aamulla ovat kuivat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän ainakin kahta pyyhettä imemään vettä hiuksista. Siis eka heti pesun jälkeen, jonka vaihdan kuivaan muutaman tunnin päästä. Voin myös tehdä sukkakiharat, jolloin imukykyiset paksut froteesukat kuivaavat hiuksia yön yli. Sukkasysteemillä on hyvä nukkuakin, pysyvät kyllä päässä.

Ja niin, parasta on pestä hiukset alkuillasta. Aamulla ovat sitten kuivat.

Jos haluaa nopeuttaa kuivumista, menee kyllä vaikeaksi, ja kiharatkin katoavat. Olen tottunut jo vuosia siihen, että hiukeet saavat kuivua itsekseen, omia aikojaan. En enää viitsi lähteä puhaltimella leikkimään.

T. pitkät, ei kovin paksut hiukset

Vierailija
4/15 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on käytössä aikoinaan vanhempieni 1970-luvulla hankittuja yli sata kertaa pestyjä froteepyyhkeitä, jotka ovat suunnilleen hamam-pyyhkeen paksuisia. Puuvillan kuidut avautuvat pesuissa ja siihen sen teho perustuu kuivaamisessa ja esimerkiksi myös mopin moppipään toimimisessa. Kannattaa pestä niin pyyhkeet kuin myös mopin moppipää vähintään kymmenen kertaa. 

Minulla on myös kaksi aikoinaan kirpputorilta ostettua froteista hiustenkuivatusturbaania. Niiden pesujen määrästä ennen minun talouteeni päätymistä en osaa sanoa mitään. Ostin ne, koska ne olivat hajusteettomia. Otan turbaanin esimerkiksi matkalle mukaan, koska se vie vähemmän tilaa. On helpompaa olla se turbaani päässä jos on tehtävä joitain tavallista sisällä liikkumista vaativaa kotityötä tai etätyötä, jossa otan tauon välillä laittamalla pyykit koneeseen tai ripustamalla niitä. Se on hyvää niskojen ja hartioiden vaivojen ehkäisyä kun ottaa mukaan muutaman jumppaliikkeen. Paksu froteinen turbaani pysyy päässä kuin myssy ja otan sen pois kun se on niin märkä, ettei ime enempää vettä. 

Vierailija
5/15 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö curly girl metodista froteepyyhkeet ole nimen omaa ehdoton ei?

Vierailija
6/15 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ne hiukset pyyhkeessä kuivu. Ilmakuivattuna kuivuvat kyllä kiharaan, jos noudatat metodia oikein.

Vierailija
7/15 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän ne hiukset pyyhkeessä kuivu. Ilmakuivattuna kuivuvat kyllä kiharaan, jos noudatat metodia oikein.

Miksi sitten ohjeissa neuvotaan kuivaamaan ploppaamalla?

Vierailija
8/15 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksaako joku toteuttaa tuota. Vaikuttaa tosi vaivalloista.

Vierailija
9/15 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

* Kuivaaminen tai * Kuivuminen

Kuivaminen ei ole oikea sana, kaivaminen on.

Vierailija
10/15 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap lihosi ja lihoasi kun joi gurly curl aineta.

Vierailija
11/15 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikrokuitupyyhe tai -turbaani!

Vierailija
12/15 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyyhkeellä hankaaminen avaa hiussuomut. Voihan hiusten kosteuden antaa imeytyä aluksi pyyhkeeseen tai turbaaniin ilman hankaamistakin.

Vierailija
13/15 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivaaminen tai kuivuminen. Ei kuivaminen.

Vierailija
14/15 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyyhkeellä hankaaminen avaa hiussuomut. Voihan hiusten kosteuden antaa imeytyä aluksi pyyhkeeseen tai turbaaniin ilman hankaamistakin.

Niinhän se on tarkoituskin, mutta ei missään nimessä froteepyyhkeeseen.

Vierailija
15/15 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten ohjeissa neuvotaan kuivaamaan ploppaamalla?

Ne enimmät vedet ploppaamalla! Ei kuulu hautoa tuntikaupalla sillä märällä pyyhkeellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän