Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Crockseja ei tulisi käyttää ollenkaan kesäkenkinä. Asiantuntijan mukaan pilaa jalat.

Vierailija
25.04.2025 |

Niin helpot, mutta niin haitalliset.

https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/60d907be-1321-411. Laaja ja leveä kenkä

Crocseissa jalkaterä valuu helposti kohti kengän kärkeä ja varpaat joutuvat koukkuasentoon. Tästä voi seurata, että iho ja kynnet hankautuvat. Voi tulla rakkoja, hiertymiä ja koukkuvarpaita.

2. Liika väljyys

Kengän ylimitoitettu leveys tekee sen, että jalkaterä on epävakaa sivusuunnassa. Tämä altistaa nilkan nyrjähdykselle.

Valmistajan mukaan Crocsit voivat olla turvattomia liukuportaissa. Lapsilla kengät voivat aiheuttaa vaaratilanteita päiväkodissa, koulussa, kiipeilytelineessä tai hisseissä.

Crocs-kenkien käyttö on kielletty työturvallisuussyistä muun muassa sairaaloissa Ruotsissa, USA:ssa ja Kanadassa.

3. Kantapää on kupissa

Kupitettu kantapää passivoi jalkaterän takaosaa tukevien lihasten ja nivelsiteiden toimintaa. Jalkaterapeuttien mukaan se myös heikentää asentotuntoaistia.

4. Hyödytön takaremmi

Crocsien takaremmi on löysä eikä jalkaterä saa siitä tukea. Jotta kengät pysyvät jalassa, varpaita on koukistettava. Tämä altistaa varpaiden asentopoikkeamille.

5. Korosta haittaa

Crocsien korko lisää nilkan nyrjähdysalttiutta. Korko vaikuttaa myös selkärangan ja lantion asennon muutoksiin.

6. Nystyröistä ihorikkoja

Crocsien sisäpohjassa on nystyröitä, jotka voivat hangata paljaita jalkoja ja aiheuttaa ihorikkoja.

7. Jäljitelmissä vaarallisia aineita

Crocs-jäljitelmistä on löytynyt muun muassa lisääntymisterveyttä haittaavia kemikaaleja, raskasmetalleja ja ftalaatteja, joista osa on syöpää aiheuttavia.

Kumikemikaalit voivat olla allergisoivia.

Aitojen Crocsien materiaali on umpisoluhartsia. Hartsiallergiasta kärsiville kenkiä ei suositella.

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin käydä niillä saunareissun kesällä,sauna rivitalon päässä ,postilaatikolla ,muuten saavat olla ihan rauhassa.

Vierailija
22/51 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Crocksit juhlakenkinä? 🤣

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen käyttänyt 14 vuotta ja en voi allekirjoittaa yhtäkään aloituksen väitettä. Minulla oli jo silloin ylileveä jalka ja croksit ovat ainot naisten kengät, mitkä sopivat jalkaa. Käytän kesät talvet. Varpaani ovat nätit ja suorat, vain jalkapöytä on tosi leveä. En ole ylipainoinen.

Olet poikkeus, jos jalka on noin leveä. Uskoisin asiantuntijoita. Menisin siis  sinuna johonkin erikoiskenkäkauppaan ja hankkisin edes yhdet kengät, joissa on oikea pohjan rakenne ja tuki. 

Olen käynyt, mutta heillä ei ole niin leveitä. Suosittelivat että teettäisin suutarissa. Kun kävin kysymässä suutarilta mitä maksaa, totesin että ei minulla ole varaa toistatonnia laittaa kenkiin.

Tilaa aliexpressistä hobibear merkkiset wide toe box tennarit, alle 30 egee :) On hyvät.

Vierailija
24/51 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen käyttänyt 14 vuotta ja en voi allekirjoittaa yhtäkään aloituksen väitettä. Minulla oli jo silloin ylileveä jalka ja croksit ovat ainot naisten kengät, mitkä sopivat jalkaa. Käytän kesät talvet. Varpaani ovat nätit ja suorat, vain jalkapöytä on tosi leveä. En ole ylipainoinen.

Olet poikkeus, jos jalka on noin leveä. Uskoisin asiantuntijoita. Menisin siis  sinuna johonkin erikoiskenkäkauppaan ja hankkisin edes yhdet kengät, joissa on oikea pohjan rakenne ja tuki. 

Ai että ihan oikea rakenne ja tuki.

Ne löytyvät sieltä jalkapohjan lihaksistosta, uuvatti.

Kenkä on eksoskeleton ja yksi pahimmasta päästä terveyden pilaajista, varsinkin ne joissa on "tukea".

Mitä löysempi ja pehmeämpi kenkä sen parempi. Paras olisi kun kaikki kävelisivät niissä satutuntien tos

Toki. Tuo on vain Suomen ilmastossa hiukkasen hankalaa...

Vierailija
25/51 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt, mutta heillä ei ole niin leveitä. Suosittelivat että teettäisin suutarissa. Kun kävin kysymässä suutarilta mitä maksaa, totesin että ei minulla ole varaa toistatonnia laittaa kenkiin.

No huh tuota sun jalkaa...

Vierailija
26/51 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle fyssari suositteli niitä sisäkengiksi. Vaimentaa hyvin kantapäätä ja askellusta.

" Fyssari"

Lääkäri sanoi samaa kun olin käymässä polvikipujen takia. Hyvät, helpot ja vaimentavat sisäkengät.

Vierailija
27/51 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Crockseja on monenlaisia, ei ainoastaan niitä sämpylöitä.

Vierailija
28/51 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kokeillut esimerkiksi Sievin tai Pomarin leveälestisiä malleja, XL-malleja? Pienistä ketjuihin kuulumattomista kenkäkaupoista voi löytyä myös muita merkkejä leveällä lestillä. Ne pienet kivijalkaliikkeet pysyvät pystyssä, kun ne myyvät kenkiä sellaisille, joilla ei ole "standardi"-jalka. Mitään halpoja kenkiä ne eivät yleensä ole.

Vierailija
29/51 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheet 😜

Vierailija
30/51 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Crocksit juhlakenkinä? 🤣

https://simonerocha.com/products/crocs-siren-clog-white

Vierailija
31/51 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko kokeillut esimerkiksi Sievin tai Pomarin leveälestisiä malleja, XL-malleja? Pienistä ketjuihin kuulumattomista kenkäkaupoista voi löytyä myös muita merkkejä leveällä lestillä. Ne pienet kivijalkaliikkeet pysyvät pystyssä, kun ne myyvät kenkiä sellaisille, joilla ei ole "standardi"-jalka. Mitään halpoja kenkiä ne eivät yleensä ole.

Ostin viime vuonna kevät tennarit pomar orto plus kengät 135€ ja viime talvena talvikengät XL lestin talvikengät 175€

Vierailija
32/51 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä seuraavaksi, koska haukutaan korkkarit?

Varvastossut haukuttiin jo.

Vierailija
33/51 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
34/51 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten ei pitäisi antaa pitää crocseja arkijalkineina. Eihän niillä pysty kunnolla edes kävelemään. Mitä olen seurannut niitä on varsinkin erittäin lihavilla lapsille joille runsas käveleminen tekisi hyvää.

Vierailija
35/51 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai crockseja voi talvella ja sateella pitää?

Kyllä niitä näkee sekä että. Märällä kelillä villasukat ja crocksit, tämä kansa on sekaisin.

Vierailija
36/51 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai crockseja voi talvella ja sateella pitää?

On niitä karvavuorisia talvicrocksejakin.

Vierailija
37/51 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut käyttävät myös Reino- tai muita kotitossuja ulkona, mutta ne ovat liukkaita ja siten vaarallisia.

Vierailija
38/51 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut käyttävät myös Reino- tai muita kotitossuja ulkona, mutta ne ovat liukkaita ja siten vaarallisia.

Olen ajatellut että Reinot olisivat varmaan tosi hyvät esimerkiksi pitkillä lennoilla, mutta en ole koskaan muistanut. Samalla voisi järkyttää nirppanokkajuppeja.

Vierailija
39/51 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle fyssari suositteli niitä sisäkengiksi. Vaimentaa hyvin kantapäätä ja askellusta.

Melkoinen fyssari jos ei opettanut, että askellus olis syytä tehdä enemmän päkiällä kuin kannalla.

Ihminen on kylläkin kanta-astuja.

Vierailija
40/51 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä löysempi ja pehmeämpi kenkä sen parempi. Paras olisi kun kaikki kävelisivät niissä satutuntien tos

Metsässä hiekassa pellola eli pehmoisessa pitää paikkaansa. Asfaltilla, jalkakäytävällä, kivetyksellä ei. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kolme