Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voi hyvää päivää, Vasemmistoliiton valtuutetut

Vierailija
25.04.2025 |

Muuan uusi Vasemmistoliiton Helsingin kaupunginvaltuutettu, eräs näyttelijä, saa somekirjoituksillaan minut kyllä huolestumaan. Politiikan pitäisi olla yhteen hiileen puhaltamista, mutta hän on päättänyt aloittaa poliittisen taipaleensa puolueelleen uskollisena yksisilmäisellä syyllistämisellä ja - no tietenkin - perusteettomilla vaatimuksilla. Olen hyvin tavallisista lähtökohdista oleva viisikymppinen nainen ja palkkani on noin 5000 euroa kuukaudessa. Ihan olen itse työtä tekemällä tähän tilanteeseen elämässäni päässyt. Toki olen nauttinut yhteiskunnassa verovaroin kustannetuista palveluista, niin kuin muutkin, on ollut ilmaisia hammastarkastuksia, on ollut lapsilisiä, on ollut mammografiaseulontoja. Olen myös ollut lomautettuna töistäni ja saanut ansiosidonnaista päivärahaa. Kaikkea tämmöistä olen saanut ja niin on saanut naapurin Marjattakin. Nyt - tämän näyttelijän maailmankatsomuksen mukaan - minun pitäisi tuntea syyllisyyttä siitä, että naapurin työttömällä ja vähemmän koulutetulla Marjatalla ei ole varaa HSL:n vuosilippuun tai kuntosalikorttin tai että minulla on ollut aikoinani mahdollisuus ottaa pankkilainaa, mutta Marjatta se vain asuu vuokralla viisikymppisenäkin. Ja nyt tietysti Marjatta on pulassa, kun asumistuki pienenee ja pitäisi niitä työpaikkojakin hakea.

Sanoisin aika kiukkuisena Vasemmistoliiton kaupunginvaltuutetulle ja muille vasemmiston kannattajille, että kukaan ei ole estänyt tässä valtiossa nimeltä Suomi, teitä kouluttautumasta, hakemasta paremmin palkattua työpaikkaa, pitämällä omasta työkelpoisuudesta huolta esimerkiksi syömällä terveellisesti ja liikkumalla ja haluamalla tehdä elämällään muutakin kuin nostaa niitä tukia. Silloin jäisi oikeasti enemmän yhteiskunnalla rahaa OIKEASTI sairaiden auttamiseen, vanhustenhoitoon ja lasten hyvinvoinnin tukemiseen. 

Minusta nämä hänen kaltaistensa hyvin toimeentulevia syyttelevät kirjoitukset pitäisi nähdä siinä valossa, missä ne oikeasti ovat. Hyvin ohuen tietämyksen varassa kirjoitettuja provokatiivisia heittoja. Vastakkainasettelu ei tätä maata pelasta. 

Ja niillä verojen kevennyksillä voi olla sellainenkin vaikutus, että hyvin toimeentulevilla on kiinnostusta käydä teatterissa ja elokuvissa enemmän. Tosin itse taidan alkaa boikotoida suurisuisten vassarinäyttelijöiden tekemisiä, niin paljon ottaa päähän.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kirjoitti, että ilmoitti tämän ketjun asiattomaksi. Miksi se on asiaton? 

Vierailija
22/25 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ne ajat muuttuvat.

Vielä 80-luvulla mielenosoituksissa vaadittiin töitä. Se oli myös silloisen vasemmiston kärkiteema. Nykyään vaaditaan lähinnä lisää oikeuksia ilman mitään velvollisuuksia, esim. lisää vastikkeettomia sosiaalietuuksia ja ilmaispalveluita kaikille. Ei tartte opiskella eikä mennä töihin, jos ei halua. Sitä varten sosiaaliturva ja palvelut kuulemma ovat, että jos ei huvita, niin ei tartte.

Ei niin kauan aikaa sitten sosiaaliturva oli vanhuuden, työkyvyttömyyden ja sairauden varalle. Työtä tekevää kunnioitettiin. Sen katsottiin olevan kunniallista, oli työ mikä tahansa.

Populistinen poliitikkojen lietsoja patenttiratkaisu on mystisten rikkaiden verotuksen kiristäminen mielellään 100%:iin. Myymällä sitä utopiaa pääsee itse poliitikkona hillotolppaan kiinni. Niin se maailma muuttuu, Eskoseni!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ne ajat muuttuvat.

Vielä 80-luvulla mielenosoituksissa vaadittiin töitä. Se oli myös silloisen vasemmiston kärkiteema. Nykyään vaaditaan lähinnä lisää oikeuksia ilman mitään velvollisuuksia, esim. lisää vastikkeettomia sosiaalietuuksia ja ilmaispalveluita kaikille. Ei tartte opiskella eikä mennä töihin, jos ei halua. Sitä varten sosiaaliturva ja palvelut kuulemma ovat, että jos ei huvita, niin ei tartte.

Ei niin kauan aikaa sitten sosiaaliturva oli vanhuuden, työkyvyttömyyden ja sairauden varalle. Työtä tekevää kunnioitettiin. Sen katsottiin olevan kunniallista, oli työ mikä tahansa.

Populistinen poliitikkojen lietsoja patenttiratkaisu on mystisten rikkaiden verotuksen kiristäminen mielellään 100%:iin. Myymällä sitä utopiaa pääsee itse poliitikkona hillotolppaan kiinni. Niin se maailma muuttuu, Eskoseni!

Vierailija
24/25 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joku haluaisi poistattaa tämän ketjun asiattomana? Miksi se, että röyhkeyteen eli toisen taskujen kaivelemiseen, haluaa pistää stopin, miksi se on oikeistolaista propagandaa. 

- Ap

Vierailija
25/25 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tämä eräs toivonut tulisi ydinsota ja kaikki perussuomalaiset kuolisi ja joku vasemmiston puheenjohtaja kehtaa taas valittaa kun ei ole kylttejä somalian, arabian kielellä mutta tähän ydinsotakirjoitukseen ei ottanut mitään kantaa.