Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapuri kolistelee ja paiskoo ovea - mutta väittää ettei mun äänet häiritse. Uskoisitko?

Vierailija
25.04.2025 |

Tämä hillitön kolistelu ja jyskääminen alkaa just silloin kun katson ohjelmia tai musiikkia. He väittävät ettei äänet häiritse ja oon kysynyt kyllä heiltä että mihin aikaan voisin katsella ohjelmia ja kuunnella musiikkia että häiritsisi kaikista vähiten ja sanonut että jos äänet häiritsee niin oon valmis teettämään äänieristys remontin tähän huoneeseen. Joillain pianonsoittajilla on esimerkiksi erityisesti äänieristetty huone kerrostaloissa tai rivitaloissa. Itse kuuntelen vaan normaalisti tv ohjelmia tai musiikkia mutta täällä on tolkuttoman huono äänieristys ja ihmettelen tuota voimakasta kolistelua ja jyskäämistä joka alkaa just silloin kun teen nuita asioita... Miten suhtautuisitte? 

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
2/17 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näiden tulkitseminen ei tee mulle psyykkisesti hyvää. Miksei ihmiset voi puhua totta tai tehdä suoraan isännöitsijälle valitusta jos jokin ärsyttää? miksi pitää alkaa kostamaan äänet 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän riippuu miten ihmeen kovalla sä kuuntelet sitä musiikkia? Kyllä mä paukutin kattilalla pattereita sillon kun naapuri laitto musiikit kaakkoon et seinät helisi.

Vierailija
4/17 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän riippuu miten ihmeen kovalla sä kuuntelet sitä musiikkia? Kyllä mä paukutin kattilalla pattereita sillon kun naapuri laitto musiikit kaakkoon et seinät helisi.

Miksi et asiallisesti mennyt keskustelemaan tai laittanut lappua? miksi sorruit heti kiusaamaan

Vierailija
5/17 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä. Meidän kerrostalossa on yks niin "muut asukkaat hyvin huomioiva" tyyppi, että se kulkee puolenyön jälkeen ihan pokkana rapun takaovesta, joka sulkeutuu kovaäänisesti paukahtaen. Ei mitään väliä, vaikka siinä oven viereisissä asunnoissa jo oltais nukkumassa. Jätkä tekee just niin kuin sitä huvittaa!

Etuovi sulkeutuu täysin hiljaisesti. Mut siis pitäähän muiden asukkaiden tietoon saattaa, että jätkä saapuu kotiinsa. Kaiken lisäksi mölisee rapussa kulkiessaan tai jo siellä takaovella ollessaan.

Vierailija
6/17 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, ettei naapuriasi häiritse sinun "metelisi" ei sulje pois sitä mitä sinä joudut kuuntelemaan heidän puoleltaan. Ongelma on sinulla ja siihen pitää löytyä ratkaisu. Talon rakenne voi johtaa ääniä sinulle eri tavoin kuin heille tai sinä yksinkertaisesti olet luontaisesti vähemmän metelöivää ihmistyyppiä kuin naapurisi, niin naapurin  on täysin turha ryhtyä vertailemaan. Eihän naapurisi ole kuulemassa omaa meteliään, mutta tallenna sitä puhelimeesi ja anna ääninäyte heille kuultavaksi.Ja sopikaa, että käytte saman keskustelun isännöitsijänkin kanssa. Puske eteenpäin, mutta tee se viisaasti. Naapurisi vaikuttavat aika tyhmiltä, niin sellaisiin tehoaa asiallisuus ja ettei mene mukaan heidän älyttömiin selityksiinsä. 

Vierailija
7/17 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, ettei naapuriasi häiritse sinun "metelisi" ei sulje pois sitä mitä sinä joudut kuuntelemaan heidän puoleltaan. Ongelma on sinulla ja siihen pitää löytyä ratkaisu. Talon rakenne voi johtaa ääniä sinulle eri tavoin kuin heille tai sinä yksinkertaisesti olet luontaisesti vähemmän metelöivää ihmistyyppiä kuin naapurisi, niin naapurin  on täysin turha ryhtyä vertailemaan. Eihän naapurisi ole kuulemassa omaa meteliään, mutta tallenna sitä puhelimeesi ja anna ääninäyte heille kuultavaksi.Ja sopikaa, että käytte saman keskustelun isännöitsijänkin kanssa. Puske eteenpäin, mutta tee se viisaasti. Naapurisi vaikuttavat aika tyhmiltä, niin sellaisiin tehoaa asiallisuus ja ettei mene mukaan heidän älyttömiin selityksiinsä. 

Siis itse en ole kovin meluherkkä. Mutta ihmettelen kun tämä kolistelu ja jyskääminen alkaa aina just silloin kun kuuntelen ohjelmia tai musiikkia ihan normaalilla voimakkuudella. Ei tarvitse huudattaa, kun on huono äänieristys ja varmasti äänet kuuluu heidän puolelleen. Sitähän sanotaan että normaalit elämisen äänet on sallittu, mutta tuntuu nykyään että jos kuuntelet ohjelmia tai musiikkia ilman kuulokkeita niin se tulkitaan heti häirinnäksi. Ja tuo kolina ja jyske laittaa minut psyykkisesti sekoamaan, koska aina painotetaan sitä että jos naapuri "meluaa" niin mene keskustelemaan asiallisesti hänen kanssaan, koittakaa löytää asiaan kompromissi yhteisöasumisessa tai laita asiallinen heippalappu omilla yhteystiedoilla tai jos meluaminen on todella pahaa niin suoraan isännöitsijälle valitus vaan vetämään. Kommunikointi on avain! Ystävyyssuhteissa on ainakin asiat hoituneet suoraan puhumalla, niin ihmettelen miksei naapuri vois mulle suoraan sanoa asiallisesti "hei! voisitko kuunnella ohjelmia vähän hiljemmalla." eihän tuo ole mitenkään törkeästi sanottu ja luulisi sanovan mulle suoraan varsinkin kun olen ystävällisesti luvannut toteuttaa jopa äänieristys remontin oman kämppäni puolella ettei äänet kuuluisi heille, kostokolistelu on sen sijaan häiriintynyttä toimintaa.....

Vierailija
8/17 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä teillä on vaan samat rutiinit ja aikataulut? Samaan aikaan kun aina katselet telkkaria, naapuri tekee puolestaan jotain sellaista, mikä aiheuttaa kolinaa. En usko, että paukkeet liittyy mitenkään telkkarin katsomiseesi.

Jotkut ihmiset luulevat, että kaikki mitä naapurustossa tapahtuu, liittyy heihin jotenkin. Minun sukulainen on yksi tällainen ihminen. Yleensä ovat hyvin yksinäisiä, ja elämä rajoittuu lähinnä sinne omaan kotiin.

Ei siis todellakaan millään pahalla, mutta pohdi, voisiko olla mahdollista, ettei tuo naapurista kantautuva meteli millään lailla liity siihen, mitä sinä kotona teet?

Vierailija
9/17 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä teillä on vaan samat rutiinit ja aikataulut? Samaan aikaan kun aina katselet telkkaria, naapuri tekee puolestaan jotain sellaista, mikä aiheuttaa kolinaa. En usko, että paukkeet liittyy mitenkään telkkarin katsomiseesi.

Jotkut ihmiset luulevat, että kaikki mitä naapurustossa tapahtuu, liittyy heihin jotenkin. Minun sukulainen on yksi tällainen ihminen. Yleensä ovat hyvin yksinäisiä, ja elämä rajoittuu lähinnä sinne omaan kotiin.

Ei siis todellakaan millään pahalla, mutta pohdi, voisiko olla mahdollista, ettei tuo naapurista kantautuva meteli millään lailla liity siihen, mitä sinä kotona teet?

Voi toki olla että minä olen väärässäkin. Kuulokkeita en voi enää käyttää, koska mulla tinnitus pahenee niistä. Mutta elän siis vaan tavanomaista elämää, kuuntelen telkkaria normaalisti jne, ei oo kotiteattereita, enkä mikään bilettäjä oo, yörauhaa kunnioitan. Mietin vaan että kuinka vaikeaa ihmisille on todellisuudessa asiallisesti sanoa, jos jokin häiritsee, eihän se loukkaavaa ole kun sanoo että hei, nyt kuuluu vähän liian kovalla. Ja ajatella että oon ottanut naapureita huomioon siten myös että kysynyt mihin aikaan häiritsisi vähiten kuunnella, kuuntelisin ilomielin silloin kun ovat esimerkiksi töissä ja tosiaan tarjosin mahdollisuutta että parannan äänieristystä kun nykyäänhän saadaan rakennettua kerrostaloon tai rivitaloon sellainen huone ettei pianonsoitto kuulu ollenkaan naapureille 

Vaatii 10cm lisää äänieristys levyä tai villaa väliin, normaalin äänieristyksen lisäksi

Vierailija
10/17 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä se on kuutiossa eläminen.

Vierailija
11/17 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä se on kuutiossa eläminen.

Se ei ois tämmöistä jos ihmiset ei ois kpäitä. Järkytyin ihan siitä kuinka paljon ihmiset pitää oikeudenmukaisena alkaa kostamaan itseä ärsyttävät äänet... 

Miksei ensiksi mene asiallisesti ja neutraalisti keskustelemaan naapurin kanssa tai laita heippalappua jossa omat yhteystiedot

Yhteisöasuminen kerrostaloissa tai rivitaloissa vaatii kompromisseja 

Minusta tuntuu ettei naapurini halua yhtään tulla vastaan siinä asiassa että saisin edes puoltoista tuntia päiväsaikaan katsoa jonkin elokuvan ilman kuulokkeita 

Ja sitten jos naapuri toimii kohtuuttomasti, eikä meluaminen lopu niin valitusta suoraan vaan isännöitsijälle tai vasta sen jälkeen alkaa kiusaamaan. Voi todeta että koitin ainakin ensin hoitaa asiallisesti asiat 

Vierailija
12/17 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et asiallisesti mennyt keskustelemaan tai laittanut lappua? miksi sorruit heti kiusaamaan

Ei koskaan tiedä mikä hullu siellä on vastassa puukon kanssa, siksi kaikki naapuri asiat aina poliisin kautta

Vierailija
13/17 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sillähän voi olla huonompi kuulokin jolloin ovien paiskomiseen tuskin kiinnittää sen kummempaa huomiota.

Vierailija
14/17 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai uskoisin. Heitä ei häiritse se, että sinä meluat - ja juuri siksi he olettavat, että sinuakaan ei häiritse heidän äänensä. 

Hanki kuulokkeet telkkariisi ja stereoihisi. Ei niitä ole pakko huudattaa melun yli, voit ihan rajata ulkopuolisen melun pois ja kuunnella itse itsellesi sopivalla volymillä.

Vierailija
15/17 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestä ois kohtuullista, että naapuri antais mun kuunnella puoltoista tuntia päiväsaikaan ohjelmia ja joskus satunnaisesti 2-3 kuukaudessa musiikkia huudattamatta ilman kuulokkeita. Koska olen naapureille kertonut suoraan että tinnitus pahenee mulla kuulokkeiden käytöstä ja sekin osoittaa etten tahallaan tätä tee kun oon koittanut ottaa huomioon siten että kysynyt mihin aikaan häiritsisi vähiten kuunnella, kuuntelen esimerkiksi silloin kun naapurit on töissä... ja tosiaan kun olen ehdottanut myös palkata rakennusmiehen tekemään paremman äänieristyksen huoneeseeni jotta mitkään tv äänet tai musiikin äänet ei kuulu enää naapuriin 

Vierailija
16/17 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai uskoisin. Heitä ei häiritse se, että sinä meluat - ja juuri siksi he olettavat, että sinuakaan ei häiritse heidän äänensä. 

Hanki kuulokkeet telkkariisi ja stereoihisi. Ei niitä ole pakko huudattaa melun yli, voit ihan rajata ulkopuolisen melun pois ja kuunnella itse itsellesi sopivalla volymillä.

Just kommentoin tuolla miksi en voi kuulokkeita käyttää. Ei ole tahallista, mutta näköjään ihmiset ei suostu uskomaan kun kaikki kulkee nykyään luurit korvilla 

Vierailija
17/17 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli mummo luukuttaa musiikkia ja tvtä sitten ihmettelee jos naapuri kostaa. mummo voi muuttaa vanhain kotiin kiusaamaan kuuroja tovereitaan.