Kuinka paljon synnytyksesi maksoi?
Kuinka paljon synnytyksesi tuli maksamaan kokonaisuudessaan? Niin ristiriitaista ja suuntaa antavaa tietoa löytyy, että kertokaahan nyt ihan suoraan. Nettiä kun selaa, niin löytyy kaikkea muutamasta satasesta yli 4000 euroon. En oleta, että synnyttäminen olisi ilmaista, mutta olisi kiva tietää, varaudunko pariin satasen vai useamman tonnin laskuun. Voiko synnytyksestä todella joutua maksamaan yli 4000 €, jos joutuu kiireellisen sektioon ja tuleekin ongelmia? Kuulostaa hurjalta summalta.
Kommentit (9)
Suomessa ei ainakaan. Kiireellinen sektio ja sairaalassaolo menee poliklinikkamaksun ja sairaalapäivien mukaan. Itsellä maksoi noin 400 €, olin monta päivää sairaalassa.
Suunnittelu sektio ja muutama päivä sairaalassa lapsen kanssa. Perhehuone (silloin maksullinen) 3 pv puolison kanssa. Tehtiin erinäisiä kokeita kun. Loppusumma muistaakseni n. 500€? Suurin osa maksusta tuli perhehuoneesta.
Ja hei, onnea tulevaan ja tsemppiä. :)
300 e, viikko perhehuoneessa ja suunniteltu sektio.
Varmasti paljon. Ensin olin synnärillä jossain perhehuoneessa vuorokauden kun tulin kauempaa, synnytyssalissa yli 20 tuntia, sitten kiireellinen sektio, ja sitten oltiin perhehuoneessa reilu 3 vuorokautta. Voin vaan kuvitella mitä olisi maksanut jos itse pitäisi kaikki maksaa. Lasku oli muistaakseni joku 300-400 e.
Vierailija kirjoitti:
Katso mitä sairaalavuorokausi maksaa. Niin monesta päivästä maksat, kun siellä olet.
En muista enää, mitä sairaala vuorokausi maksoi omien synnytysteni aikana, mutta ei synnytyksestä, edes sektioista, muita kuluja tullut kuin sairaalan vuorokausimaksut, 2 - 4 päivää sairaalassa. Jos vauva joutuu vastasyntyneiden osastolle, menee hänestäkin maksu seitsemän ensimmäisen vuorokauden ajalta.
Katso mitä sairaalavuorokausi maksaa. Niin monesta päivästä maksat, kun siellä olet.