Onko kellään ollut todella kovia raaja (jalka) kipuja esivaihdevuosissa?
On meinaan niin kovia kipuja useamman kerran viikossa, ja muutenkin könkkäävää askellusta, että itkettää. Esim.eilen töiden jälk, kun ns otin rennosti sohvan pohjalla niin jalassa oleva kipu oli todella kovaa, sellaista vihlovan repivää joka todella vaikeutti olemista, tuntui, että lihat irtoaa luista tmv. Tätä on myös useana aamuyönä viikossa. Muista oireista en osaa sanoa, kuukautiskierto toiminut jielä toistaiseksi lukuunottamatta jonkinlaista heittelyä.
N49
Kommentit (26)
Mulla vain polvet särki öisin. Ei muita vaihtarikipuja.
Vierailija kirjoitti:
Monesko aloitus tämä on tästä samasta aiheesta? Kukaan täällä, toistan KUKAAN täällä ei voi varmuudella kertoa /arvata mistä oireesi johtuvat. Kuvaamasi kipu kuulostaa poikkeuksellisen voimakkaalta. Miksi ihmeessä et mene lääkäriin? Onko sinulla joku fobia? Parempia vastauksia saat googlaamalla jalkasärky + vaihdevuodet, mutta sekin on vain mutuilua. Täällä jo ohjeistettiin oikein, mene lääkäriin.
En tiedä, itse olen pohtinut asiaa pari x, käsittääkseni se on ok huomioiden palstan idean eikä sinin ole pakko mitään aloitusta avata. Jos minä aukoisin "samoista aloituksista" ja aiheista täällä niin se olisi kokopäivätyö, täällä nimittäin toistuu tietyt genret ja aloitukset vuodesta toiseen.
Ap
Johtuu siitä kun istut kaikki päivät eli ihan liikaa jokatapauksessa. Nivuset kittaantuvat ja lymfapisteet ja verisyonia siellä juilii, jalat eivät saa happea riittävästi>kipu. Ylipainorasva vielä tukkimassa suonia ja tulos on tuo. Se kipu alkaa alselästä jatkuu lonkkiin ja alasääriin. Jalkapohjatkin arat. Hoito: Nouse penkistä, älä käytä nivusiatukkivia vaatteita istuessa, tee pilatesta ja joogaliikkeitä pari kertaa päivässä ja kävele tunti. On viikossa poissa.
Tiedän tuon kiputuntemuksen.Repii ja vihloo.Ei anna nuo säryt nukkua.
Vierailija kirjoitti:
Johtuu siitä kun istut kaikki päivät eli ihan liikaa jokatapauksessa. Nivuset kittaantuvat ja lymfapisteet ja verisyonia siellä juilii, jalat eivät saa happea riittävästi>kipu. Ylipainorasva vielä tukkimassa suonia ja tulos on tuo. Se kipu alkaa alselästä jatkuu lonkkiin ja alasääriin. Jalkapohjatkin arat. Hoito: Nouse penkistä, älä käytä nivusiatukkivia vaatteita istuessa, tee pilatesta ja joogaliikkeitä pari kertaa päivässä ja kävele tunti. On viikossa poissa.
Miksi jaksoit nähdä vaivaa ja kirjoittaa tällaisen viestin? Eikö sinulla ole parempaa tekemistä?
Mulla oli, ensin kovaa kipua ja lopulta jalka turposi limpuksi.Osoittautui veritulpaksi. Onneksi menin lääkäriin niin ei ehtinyt jalasta keuhkoihin enkä kuollut.