Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Katkeran ihmisen kanssa toimiminen

Vierailija
24.04.2025 |

Miten selviätte, jos toinen pui jopa 40 v vanhoja asioita ja on katkera? Toki myös lähimenneisyyden asioista on katkera.

Vinkkejä?

Kommentit (4)

1/4 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko saada hieman tarkennusta? Onko hän katkera sinulle, jollekulle muulle, vai kaikille / kaikesta?

Ei ole tullut tilannetta vastaan jossa joku olisi minulle katkera mistään vanhasta asiasta, mutta sellaisia tilanteita kyllä, missä se toinen osapuoli on pyöritellyt mielipahaa minulle kertomatta, ja lopulta tuonut sen esiin. Silloin kuuntelen mistä toisen kokema johtuu, ja jos käy ilmi että minulla on anteeksi pyydettävää tai voin tuoda avaavan näkökulman, pyrin tekemään juuri niin.

Itse en ikinä kuvitellut että minusta tulisi katkera, vaikka syytä on kivireellinen, mutta nyt ainakin jokusen ihmisen kohdalla olen kantanut heidän toimintansa seurauksia yksin niin pitkään että saatan ollakin vähän katkera. Asiaa voi ja pitääkin työstää itsensä kanssa, mutta voi että miten paljon anteeksipyyntö helpottaisi anteeksiantamisprosessia. Siksi pyytäisin itse joltakulta anteeksi vaikka en kokisi tehneeni vääryyttä. Mielenrauha kaikin puolin tulisi tällä kokemuspohjalla ylpeyden edelle.

Vierailija
2/4 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini ja veljeni ovat tapelleet aina. Vanhoista asioista ja nämä nousee pintaan aina. En usko että siihen mikään auttaa jos persoona on tuota mallia. Kumpikaan ei myönnä virheitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole katkera minulle, vaan tietyille epäsuosioonsa joutuneille ihmisille. Veivaa samoja tarinoita vuodesta toiseen. Toki on joskus äkkiväärä myös minulle, mutta en nyt tarkoittanut sitä. Ap

Vierailija
4/4 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole katkera minulle, vaan tietyille epäsuosioonsa joutuneille ihmisille. Veivaa samoja tarinoita vuodesta toiseen. Toki on joskus äkkiväärä myös minulle, mutta en nyt tarkoittanut sitä. Ap

Persoonallisuushäiriö tai mielenterveysongelma.

Muuten samoilla linjoilla kuin Penny Lane kommentissaan paitsi enää en pyydä anteeksi hulluilta tyhjästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kahdeksan