Mistä maasta ostaisit itsellesi loma-asunnon jos varaa olis?
Eli raha ei ole rajoite tässä hassuttelussa.
Itse 50 vuotiaana suomi miehenä kyllä ehdottomasti Thaimaasta, vaikka tää varmaan kerää alapeukkuja.
Kommentit (180)
Vierailija kirjoitti:
Venäjä tai Turkki
Humoristit paikalla, LOL!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostaisin isäni pienen maatilan Suomesta. Hän toki saisi asua siellä vaikka elämänsä loppuun asti. Vaikka tila on pieni ja vähän syrjässä, hän saisi siitä sen verran rahaa, että välttyisi toimeentulohuolilta.
Eikös tuon voisi järjestää muutenkin? Isäsi asuu talossaan ja pitää sen, autat häntä taloudellisesti ja saat joka tapauksessa ralon aikanaan perintönä.
Tämä myös kävi mielessä.
Suunnitelmissa kyllä. En vielä tiedä, mutta varmaan ei vielä ajankohtaista moneen vuoteen. Olen nyt 53, joten asiaa alan miettimään tarkemmin noin 60 v, kun Trump on poistunut ja sijoitukset nousseet. Oma eläkeikäni on yrittänäjänä sitten, kun tarpeeksi rahaa. Mutta varmaan 60 veenä asia ajankohtainen.
Valitettavasti en ammattiani pysty hoitamaan ulkomailta. Asianajaja. Täytyy olla Suomessa monestakin syystä.
Mutta maan voisi olla Espanja, Italia tai monien yllätykseksi Albania. Albania on ollut mukava lomakohde ja minut otettiin siellä myös asianajopiiriin lomamatkalla. Olin seuraamassa jopa Durressissa oikeudenkäyntiä ihan sen vuoksi, että asianajaja Suomesta. Ei ongelmia.
Mutta. Oman loma-asunnon ostaminen vielä harkinnassa. Maa ei tiedossa. Albania huono, koska pitää lentää Frankfurtin kautta ja matka kestää.
Valitettavasti en puhu kuin eng, swe ja rus. Ja tuonne venäjälle ei oikein ole asiaa. Ainakaan venäjää puhuvana suomalaisena asianajajana. Olen ulkomaalainen agentti, koska maassa matkannut aikaisemmin paljon. Vakooja. Tyrmä kutsuu.....
asianajaja
Vierailija kirjoitti:
Suunnitelmissa kyllä. En vielä tiedä, mutta varmaan ei vielä ajankohtaista moneen vuoteen. Olen nyt 53, joten asiaa alan miettimään tarkemmin noin 60 v, kun Trump on poistunut ja sijoitukset nousseet. Oma eläkeikäni on yrittänäjänä sitten, kun tarpeeksi rahaa. Mutta varmaan 60 veenä asia ajankohtainen.
Valitettavasti en ammattiani pysty hoitamaan ulkomailta. Asianajaja. Täytyy olla Suomessa monestakin syystä.
Mutta maan voisi olla Espanja, Italia tai monien yllätykseksi Albania. Albania on ollut mukava lomakohde ja minut otettiin siellä myös asianajopiiriin lomamatkalla. Olin seuraamassa jopa Durressissa oikeudenkäyntiä ihan sen vuoksi, että asianajaja Suomesta. Ei ongelmia.
Mutta. Oman loma-asunnon ostaminen vielä harkinnassa. Maa ei tiedossa. Albania huono, koska pitää lentää Frankfurtin kautta ja matka kestää.
Valitettavasti en puhu kuin eng, swe ja rus. Ja tuonne venäjälle ei oikein ole asiaa. Ainakaan v
Helposti pystyy, suurin osahan on paperityötä.
Tuttuni on juristi ja viettää vähintään puolet vuodesta etätöissä etelänkodissaan.
Välillä lentää Suomeen kun on kasannut useammalle päivälle palaverit ja tapaamiset
En ainakaan Thaimaasta, Espanjasta tai Kreikasta.
Jos se olisi mahdollista, niin Tanskasta jostain meren rannalta.
Vierailija kirjoitti:
Leviltä ostaisin ja asuisin siellä talvet. En pidä mistään aurinkorannikolla, mutta talviurheilusta kylläkin
En suostu Leville menemään. Olen syntynyt siitä 20 km päästä 1971. Levi on tuhottu.
Mitä ihmettä sinne menee enää? Silloin, kun minä olin lapsi, se oli ihana. Nykyään pilattu. En ole siellä käynyt 30 vuoteen enkä aio mennä. Haluan säilyttää omat muistoni mummon ja ukin kanssa. Tuota turistirysää en halua nähdä.
Tosin myönnän, että sukulaisiani seuduilta se hyödyttää (taksi, tarjoilija, ravointola). Mutta, minä en sinne enää mene.
t, passissa synt. Kittilä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leviltä ostaisin ja asuisin siellä talvet. En pidä mistään aurinkorannikolla, mutta talviurheilusta kylläkin
En suostu Leville menemään. Olen syntynyt siitä 20 km päästä 1971. Levi on tuhottu.
Mitä ihmettä sinne menee enää? Silloin, kun minä olin lapsi, se oli ihana. Nykyään pilattu. En ole siellä käynyt 30 vuoteen enkä aio mennä. Haluan säilyttää omat muistoni mummon ja ukin kanssa. Tuota turistirysää en halua nähdä.
Tosin myönnän, että sukulaisiani seuduilta se hyödyttää (taksi, tarjoilija, ravointola). Mutta, minä en sinne enää mene.
Tää on leikkiä.
Vierailija kirjoitti:
Italia.
Kävi mielessä myös, mutta kesät siellä alkavat olla järkyttävän kuumia ja ilman laatu huono.
Vierailija kirjoitti:
Islannista. Siellä ei ole liian kuuma.
👍 Mukavia, rentoja ihmisiä Islannissa. Ja upea luonto.
Vierailija kirjoitti:
Madeiralta, siellä ei ole kehitysmaalaisia eikä kaapulaisia katukuvassa.
Ihana Madeira! 🥰
Vierailija kirjoitti:
Ostaisin isäni pienen maatilan Suomesta. Hän toki saisi asua siellä vaikka elämänsä loppuun asti. Vaikka tila on pieni ja vähän syrjässä, hän saisi siitä sen verran rahaa, että välttyisi toimeentulohuolilta.
Onpa kiltisti ajateltu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Italia.
Kävi mielessä myös, mutta kesät siellä alkavat olla järkyttävän kuumia ja ilman laatu huono.
Viimekesä oli todella viileä pohjois-Italiassa. Korkein lämpötila itselle tutussa paikassa päivän pari 34 astetta, muuten 27. Ja sateista, joet tulvi kuukausitolkulla. Kesä alkoi heinäkuun alussa ja loppui syyskuun 1. viikolla.
Ilmsnlaadusta en tiedä, raikasta ja tuoksuu hyvältä tälläkin hetkellä.
Olisi varaa, mutta en ole ostanut. Sitoo liikaa yhteen paikkaan, eikä kaikissa maissa saa ulkomaalainen omistaa maata, joten jos talon haluaisi niin pitäisi tyytyä johonkin compound-tyyppiseen, jotka yleensä osakkeita. Kerrostalokämpistä en niin kovasti välitä, tai, no, ehkä jokin luksus-condo. Mutta niitä saa helposti vuokrattuakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on leikkiä.
Minulle Kittilä ei ole leikkiä. Se on minun lapsuus ja ihana oleminen mummon ja ukin kanssa. Kaukosen kylästä (Särestöniemen kyläksi jotkut kutsuvat) oli 20 km Kittilään. Kaukosessa kaikki olivat minun sukulaisia. Mummin ja ukin kanssa mentiin Leville ja otettiin minulle pulkka ja meille makkaroita. Ukki veti minua jalkaisin mäkeä ylös niin pitkälle kuin uskalsi minut viedä ja tulin vauhdilla alas. Tätä monta kertaa. Ei ollut hissejä, ei ollut hotelleja, ei ollut mökkejä. Ukki haki metsästä risuja ja paistettiin nuotiolla makkaraa rinteen alla.
Tätä on minun lapsuus.
En enää lähde Leville, sillä haluan muistaa sen, mikä oli minulle tärkeää ja todellista. Ukkia ja mummoa ei enää ole, mutta muistan aina nuo Levin reissut. En halua nähdä nykyistä Leviä. Se on pilattu.
N53
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa kiltisti ajateltu.
Vielä kiltimpää olisi auttaa isää ilman hössötyksiä ja periä talo sitten aikanaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on leikkiä.
Minulle Kittilä ei ole leikkiä. Se on minun
Tämä ketju on, kts. otsikko. Ken leikkiin lähtee, se leikin kestäköön.
Ranskan Rivieralta