Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Volvo vai Toyota

Vierailija
23.04.2025 |

Moi! Meillä on suunnitelma vaihtaa autoa. Harkinnassa on tällä hetkellä Volvo tai Toyota. Meillä ei ole kokemusta noista merkeistä. Onko jollain kokemusta Toyota Rav4 hybridista/bensiinistä? Miksi hybrid usein maksaa käytettynä vähemmän kuin bensiini?

Vaatimukset:

- Automaattinen vaihteisto 

- Pärjää kovalla pakkasella. Meillä ei ole autotallia.

- Käytetty. N. 20000e. Vuosimalli  2016 tai uudempi

- bensiini/  hybrid (Meillä ei ole kokemusta hybridi autoistakaan, pelkään, että hybridi autot ei toimi kovalla pakkasella)

- 3 henkinen perhe, jossa on 2 aikuista ja yksi vauva. 

-luotettava, ei mene helposti rikki. Huolto ei maksa niin paljon.

 

Saa antaa kaikenlaisia ehdotuksia! Kiitos paljon!

 

 

 

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toyotan vanhemmasta hybridistä on hyviä kokemuksia. Toimii pakkasillakin. Tosin kaikkein kovimmilla pakkasilla sähkömoottori saattaa mennä pois käytöstä, jolloin bensiinin kulutus kasvaa, ja auto muuttuu "laiskaksi".

Miksi lataushybridi on usein halvempi käytettynä kuin pelkällä bensiinillä toimiva, johtunee siitä, että akkuremontit ovat aika hintavia, ja ne tulevat eteen 100 000 - 150 000 km välein. Itselläni on vanhempi, ei ladattava, hybridi, jolla on ajettu yli 300 000 km, samoilla akuilla.

Itselläni ei ole kokemusta Volvoista, mutta perheenjäseneni ovat sinnekin suuntaan syrjähyppyjä tehneet, ja vaihtaneet takaisin Toyotaan.

Vierailija
2/17 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toyota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota se mikä miellyttää itse eniten. 

Vierailija
4/17 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toyotan vanhemmasta hybridistä on hyviä kokemuksia. Toimii pakkasillakin. Tosin kaikkein kovimmilla pakkasilla sähkömoottori saattaa mennä pois käytöstä, jolloin bensiinin kulutus kasvaa, ja auto muuttuu "laiskaksi".

Miksi lataushybridi on usein halvempi käytettynä kuin pelkällä bensiinillä toimiva, johtunee siitä, että akkuremontit ovat aika hintavia, ja ne tulevat eteen 100 000 - 150 000 km välein. Itselläni on vanhempi, ei ladattava, hybridi, jolla on ajettu yli 300 000 km, samoilla akuilla.

Itselläni ei ole kokemusta Volvoista, mutta perheenjäseneni ovat sinnekin suuntaan syrjähyppyjä tehneet, ja vaihtaneet takaisin Toyotaan.

Siis väitätkö sinä, että Toyotassa tulisi akkuremontti 100 000 - 150 000 km välein? Minulle on kerrottu, että Toyotaa ei tarvitse korjata koskaan, niin myöskään mitään akkuremonttia ei pitäisi olla tiedossa.

Vierailija
5/17 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sorru hybridiin, hanki polttomoottori.

 

t. ex-bensa-ToyotaRAV4, nykyinen diesel-Volvo XC60

Vierailija
6/17 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos hyvästä vastauksesta. Olisiko sulla tietoa siitä, paljonko uusi hybridin akku maksaa sunnilleen? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/17 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutustu vikatilastoihin. Toyota hakkaa mennen tullen kiinalaisen Volvon. Akkutakuu on yleensä miljoona kilometriä tai vähintään 8 vuotta. Hybriditeknologia on Toyotan vahvuus, tehnyt sitä vuosikymmeniä mm. Priukseen.

Vierailija
8/17 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos hyvästä vastauksesta. Olisiko sulla tietoa siitä, paljonko uusi hybridin akku maksaa sunnilleen? 

En tiedä varmaksi keneltä kysyt, mutta minulla ei ole koskaan ollut eikä tule olemaan hybridiä.

t.se  RAV4/XC60

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/17 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut noin 2 vuotta toyota yaris vuosimallia 2022. 

Hyvä auto ollut minun käyttöön. Bensapihi eikä vikoja ole ollut. 

Kovilla pakkasilla tosiaan sähköä ei minun auto juurikaan käytä mutta ei se kulutus siltikään ole kova. 

Volvoista minulla ei ole kokemusta mutta voin suositella toyotaa.

Toyotat ei ole mitään luksusautoja vaan käyttöautoiksi juuri hyviä ja edullisia, toyotan huollot on edullisia myös. 

Vierailija
10/17 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toyotan vanhemmasta hybridistä on hyviä kokemuksia. Toimii pakkasillakin. Tosin kaikkein kovimmilla pakkasilla sähkömoottori saattaa mennä pois käytöstä, jolloin bensiinin kulutus kasvaa, ja auto muuttuu "laiskaksi".

Miksi lataushybridi on usein halvempi käytettynä kuin pelkällä bensiinillä toimiva, johtunee siitä, että akkuremontit ovat aika hintavia, ja ne tulevat eteen 100 000 - 150 000 km välein. Itselläni on vanhempi, ei ladattava, hybridi, jolla on ajettu yli 300 000 km, samoilla akuilla.

Itselläni ei ole kokemusta Volvoista, mutta perheenjäseneni ovat sinnekin suuntaan syrjähyppyjä tehneet, ja vaihtaneet takaisin Toyotaan.

Minun vuoden 2022 toyota yariksessa on hybridiakkutakuu 300 000km tai 10 vuotta. 

Toki autoa pitää käyttää ajallaan merkkihuollossa jotta takuu säilyy. 

Toyotalla on myös relax turva eli kun käytät auton merkkihuollossa niin saat 12kk turvan, autosta jos jotain hajoaa niin toyota maksaa kulut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/17 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin selkävaivaisena voin kehua Volvon penkkejä. Ainoa merkki jota pystyn ajamaan pidempiäkin matkoja. 

Vierailija
12/17 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tutustua etukäteen niihin Toyotan hybridien talviongelmiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/17 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toyotan vanhemmasta hybridistä on hyviä kokemuksia. Toimii pakkasillakin. Tosin kaikkein kovimmilla pakkasilla sähkömoottori saattaa mennä pois käytöstä, jolloin bensiinin kulutus kasvaa, ja auto muuttuu "laiskaksi".

Miksi lataushybridi on usein halvempi käytettynä kuin pelkällä bensiinillä toimiva, johtunee siitä, että akkuremontit ovat aika hintavia, ja ne tulevat eteen 100 000 - 150 000 km välein. Itselläni on vanhempi, ei ladattava, hybridi, jolla on ajettu yli 300 000 km, samoilla akuilla.

Itselläni ei ole kokemusta Volvoista, mutta perheenjäseneni ovat sinnekin suuntaan syrjähyppyjä tehneet, ja vaihtaneet takaisin Toyotaan.

Minun vuoden 2022 toyota yariksessa on hybridiakkutakuu 300 000km tai 10 vuotta. 

Toki autoa pitää käyttää ajallaan merkkihuollossa jotta takuu säilyy. 

Toyotalla on myös relax turva eli kun käytät auto

Relax-takuussakin kyllä osataan sitten etsiä kaikki porsaanreiät, joten älä luota sokeasti siihen.

Vierailija
14/17 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitsisin vanhemman volvon pelkällä diesel koneella,ei ikinä mitään hybridi volvoa,niissä on paljon kalliita vikoja.Toyotassa on hyvää luotettavuus mutta ajettavuudeltaan ja istuin mukavuudessa se ei ole samalla tasolla volvon kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/17 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ladattava hybridi on eri, kuin se hybridi joka lataa itsestään ajon aikana aina kun auto jarruttaa. Itsellä ei ainakaan tuon ei ladattavan hybridin kanssa ollut mitään ongelmaa, suosittelen. Eli Toyota. 

Vierailija
16/17 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselataava Toyota, ikiliikkuja. Priuksella vedellyt ongelmitta 300000km. Aiemmin oli brändi tuotteita, jotka seisoivat pajalla ja nielivät emmetisti rahulia. Olen rakastunut Toyoon mutta syrjähyppy Lexuksen kanssa agendalla myös 

Vierailija
17/17 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et autoista tiedä niin aina toyota 👍 toyotan 2.5l hybridimoottori on pomminvarma. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kaksi