Etelässä nastarenkailla ajaville aletaan loppuviikosta antaa sakkoja
"Nastarenkailla ajelijoita näkee ja kuulee ainakin pääkaupunkiseudulla edelleen. Sää tai keli ei ole vaatinut niitä täällä pitkiin aikoihin eli nyt on viimeistään aika vaihtaa ne pois tai olla ajamatta,jotta välttyy liikennevirhemaksulta,joita poliisi alkaa määrätä loppuviikosta."
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/7ca5cf51-0231-45d3-9df2-6cc5d947d963
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulin jo että "kaikki" muut ovat renkaansa vaihdattaneet. Mun autoni nyt parhaillaan huollossa ja renkaanvaihdossa. Aikaisemmin ei kerinnyt kun olin matkoilla pari viikkoa. No, vaihdetaan nyt kun luntakin on sopivasti luvattu.
Pitää olla avuton jos ei itse kykene renkaita vaihtamaan.
Ei se vaihtaminen ole mikään ongelma, siihen on pelit ja vehkeet. Se renkaiden vaihtopaikka, peseminen ja säilytys kaupungin keskustassa on se ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Parille seur aamulle luvattu 0 astetta tai jopa paria pakkasastetta ja se mitä sataa on räntää ja/tai lunta. Näin sanoivat aamu-uutisissa.
Vantaa
Ei tule toteutumaan Vantaalla. Ja jos vähän räntähiutaleita tulee niin ei ne tielle jää. Ihan huoletta voi kesärenkailla ajaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakkasta ennustetaan ja siis sakot.
Jos sataa pari päivää vetta ja sitten tulee -5 astetta, niin totta helvetissä pitää laittaa talvirenkaat. Henki lähtee ja pelti kolisee.
Ei tule oleman -5.
Isot tiet pysyvät kuivina joka tapauksessa liikenteen takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pikkupakkasten takia ei ole pakko ajaa nastarenkailla. Tiet pysyy kuivina joka tapauksessa.
Sadettakin samaan aikaan on luvattu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pikkupakkasten takia ei ole pakko ajaa nastarenkailla. Tiet pysyy kuivina joka tapauksessa.
Sadettakin samaan aikaan on luvattu.
Ja se sade tulee vetenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten poliisi sen muka valvoo, kun LP on lakkautettu eikä resursseja tahi halua riitä mihinkään normaaliin liikennevalvontaan?
Osana normaalia partiointia ja ratsioissa.
Keski-Uudellamaalla voi prätkällä ja kaiken maailman tuning-autoilla voit kaahata vaikka kahtasataa yöt läpeensä eikä poliisia näy mailla halmeilla.
NIinhän sinä luulet. Teitä napsitaan myös liikkuvilla kameroilla ja yleisövihjeillä.
Itsehän ajelen nastoilla juhannukseen asti niin kuin ennenkin, koska olen idiootti.
Korjasin viimeisen virkkeesi todenmukaiseksi.
Tuohon yleisövihjejuttuun: olen ilmiantanut laittoman meluisan prätkän monena kesänä.
Helppoa, katson mihin kuski pysäköi ja kuvaan pyörän rekisterinumeroineen ja läh
Sitten heräsit ja laskit kissan ulos.
Vahvoja mielipiteitä automiähillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
LoL. Ei ennätä p*skalakit tutkimaan rikoksia, mutta johonkin nastarengaskyttäykseen on olemattomat resurssit. Jos joku kysyy, niin olen pohjoiseen menossa lomille. Oikeastikin, Viimeksi kun menin vapuksi kesärenkailla pohjois-savoon, niin loppumatkasta oli tiet ihan jäässä. Ei enää ikinä kesärenkailla tuonne kuin reippaasti toukokuun puolella.
Poliisin pitäisi vaatia todistuksia pohjoisen matkasta. Joko hotellivaraus tai propuska työkomennuksesta.
Lisäksi voit vaihtaa alle nastarenkaat uudestaan sitten kun lähdet matkaan, oletko miettinyt sitä? Tai hankkia lumiketjut.
Mikä helevetin propuska?
Parille seur aamulle luvattu 0 astetta tai jopa paria pakkasastetta ja se mitä sataa on räntää ja/tai lunta. Näin sanoivat aamu-uutisissa.
Vantaa