Liikkuva kutina
Mistä voi johtua liikkuva kutina? Esim nyt kutittaa korvaa, äsken kutitti pari sekuntia jalkaa, sitten vaikka kainaloa jne. Ei siis mitään ihottumaa tms. Olen väsynyt ja stressaantunut.
Kommentit (11)
Minulle teki kofeiini tuollaista. Luulin allergiaksi, koska sitä ei ollut ihan koko ajan, mutta en osannut yhdistää sitä mihinkään tiettyyn. Lopulta huomasin, että se loppui kun lopetin kofeiinin.
No ei ole kirppuja, enkä oikein usko syyhyynkään.
Iholla ei tosiaan näy yhtään mitään. Vähän kuiva iho toki ja allergiakausi menossa, mutta ei siitepöly allergia ole kyllä yleensä ihoa kutittanut.
Olisko muita ehdotuksia?
Vierailija kirjoitti:
Minulle teki kofeiini tuollaista. Luulin allergiaksi, koska sitä ei ollut ihan koko ajan, mutta en osannut yhdistää sitä mihinkään tiettyyn. Lopulta huomasin, että se loppui kun lopetin kofeiinin.
Lisään vielä, että nyt jälkeenpäin ajateltuna tuo kofeiinin ja kutinan yhteys käy ihan järkeen. Monet huumeetkin aiheuttavat kroonista kutinaa, niin miksei sitten kofeiinikin, joka supistaa verisuonia.
Kofeiiniä on tullut tänään juotua kyllä poikkeuksellisen paljon ja enemmän nyt kutiseekin.
Ap
Mulla ihan samat oudot kutinat tänään, ja joo, join tänään liikaa kahvia!
Sappivaivat aiheuttaa joka paikan kutinaa, tyyliin päästä varpaisiin juoksee ihonalainen muurahaisarmeija. Opioidit on toinen mikä saa koko kehon kutiamaan, koska vapauttavat kehossa histamiinia.
Vierailija kirjoitti:
No ei ole kirppuja, enkä oikein usko syyhyynkään.
Iholla ei tosiaan näy yhtään mitään. Vähän kuiva iho toki ja allergiakausi menossa, mutta ei siitepöly allergia ole kyllä yleensä ihoa kutittanut.
Olisko muita ehdotuksia?
Trombosyyttti tasot koholla? Aiheuttaa monelle kutinaa, eli verikokeisiin viepi tie!
Sinulla on jotain kirppuja tai syyhyää tms.🤢