Kellä menee taas huominen siivotessa? Meillä kolmio
ja launatait yleemsä siivoon hiki hatussa, viikolla ei jaksa. Kiitos ei mitään meillä käy siivooja juttuja vaan muita jotka siivoavat itse ja miten ja milloin, kiitos!
Kommentit (14)
tänään sain jo imuroitua niin sitä ei tarvi. Huomiseksi jää vessat ja lattian luuttuaminen. Neliöitä 84 kolmio. Mut yleensä aikaa menee koko kämpän viikkosiivoon noin 2-3tuntia, riippuen paljonko joutuu kerään roinia ja kuljetteleen niitä paikalleen. Ja kuinka tarkasti siivoaa.
En ota paineita liian pikkutarkasta siivouksesta, ja käytän apunaan myös muita perheenjäseniä.
Ja meillä käy myös joka toinen viikko siivoja, mutta joka toinen viikko siivoan itse.
Meillä kaksio, jonka siivoan joka toinen viikko lauantaisin. (Miehen kaa siivoan vuoroviikoin.) Nyt on mun siivoushuki, ja mies lähtee lapsen kans jonnekin kolmeksi tunniksi.
Yleensä lauantai on about siinä. Kun on siivonnut, sit lenkille ja suihkuun. Sit alkaakin ilta jo hämärtää...
Mä siivoan joka päivä, vähän väliä. Kaks lasta, 3koiraa ja 4kissaa aikamoista jälkeä aikaan hetkessä.
Joka päivä pitää imuroida ja pyyhkiä pölyt ja karvat joka puolelta että kykenee elämään.
Kun olin töissä (nyt mammalomalla) siivosin viikolla muutamana iltana, siis esim. keskiviikkona makkarit ja sitten torstaina keittiön ja olkkarin ja pe kylppärin. Aikaa meni ehkä vajaa tunti illassa. Mutta siis tämä joka toinen viikko (imurointi, lattioiden pesu ja pölyjen pyyhkiminen), väliviikolla vain imurointi.
Nyt mammalomalla siivoan sitten joka viikko kunnolla, ihanaa kun on aina siistiä! Niin ja siivouspäivä yleensä keskiviikko, aikaa menee noin, 4 tuntia (75 neliötä), mutta mä siis puunaan tosi tarkkaan joka paikan :)
Kestää pari-kolme tuntia ja sit saa nauttia koko loppuviikonlopun.. ei tarvi alkaa moppaamaan la ja su vaan saa olla ja tehdä kaikkea muuta :)
aikaa kuluu niin paljon kun jaksaa häärätä. olen hoitovapaalla,lapset 5ja 2 ja ainainen kaaos. neliöitä 170
mutta en jaksa. Tehdään kaverin kanssa retki Ikeaan ja mies hoitaa lapset, siivotkoon se täällä jos haluaa. :)
Mulla on loputtoman pitkä lista " tarttis tehdä" -hommia, joita en oikein saa edes aloitettua, kun en kuitenkaan saa niitä ikinä valmiiksi. Tuntuu niin toivottomalta edes aloittaa, kun toisesta päästä saa valmiiksi, niin saakin jo aloittaa alusta =(
Siivottava pinta-ala 336 m2.
Mä lähden aamulla viemään lasta hoitoon mun kotiin, matkaa tulee edestakaisin vähän yli 150km. Matkalla poiketaan viemässä anoppilaan meidän vanha ruokapöytä, tästä tulee noin 50km mutka matkaan.
Kun tältä reissulta kotiudutaan, mä hion lapsen (remontin alla olevan) huoneen lattian, ja alan siivota. Imuroin ja moppaan kaikki kolme kerrosta (180 neliötä), pesutilat vain moppaan mutta hionnan takia vintti pitää imuroida ainakin kahdesti.. Pyyhin pölyt ja pesen vessat. Roudaan kaiken irtokaman (remontista johtuen sitä on kiitettävästi) paikoilleen. Siirrän vintistä kellariin levitettävän sohvan, että saadaan yövieraat majoitettua.
Laitan saunan lämpiämään ja alan tehdä naposteltavaa illaksi. Vieraat tulevat joskus illan mittaan, siinä saunotaan, seurustellaan ja tälläydytään. Otetaan vähän kuppia, ja lähdetään kylille. :)
aina vähän kerrassaan. En välitä tuhlata lauantaita moiseen turhuuteen.
joak pesi lattiat ja vessat. itelle jäi sit pölyjen ym pyyhintää huomiselle. Yleensä saa aloittaa jo to sen siivous urakan ja hyvällä tuurilla saa la iltaan mennessä kaikki kuntoon.
Meillä neliöitä 107 ja väkeä 7, eli liikaa tavaraa tähän neliö määrään.
kun voi lopuksi puhdistaa itsensäkin!
Toisinaan ei ehditä ja silloin vain järjestellään perjantaina ja imurointi / vessojen pesu tehdään sitten pikaisesti jossain välissä lauantaina.
Joten taidan siirtää.
Neliöitä olis tommoset 220 ...