Brio Ponyt!
Nuo siis olisi haaveissa ostaa kesällä vuoden täyttävälle pojulle matkakäyttöön. Carena Easyihin petyin ja myyn ne pois. Suositteletko Ponyja? Kannattaako ostaa kuomu vai ei? Entäs sateensuojan laita?
Kommentit (3)
Poika on 1 v 2 kk. Ponyt on tosi ketterät, kevyet ja näppärät, meillä käytössä lähinnä shoppailu- ja kaupunkirattaina, mutta kyllä niillä on kävelylenkkejäkin tehty. Kuomu löytyy, mutta se on ollut irroitettuna varastossa jo muutaman viikon. Siinä mielessä kuomu on kätevä, että se suojaa auringolta, ja rattaisiin saa kunnon sadesuojankin (Brion perus-sateensuoja rattaille) kun niissä on kuomu. Meillä on myös ratti, pojan lemppari :)
Olen kokeillut myös kaverin Raceja, ja Ponyt on kyllä paljon ketterämmät mielestäni, Racet ehkä paremmat jos rattaat on ainoina rattaina käytössä, ja niillä tehdään pitkiä kävelylenkkejä epätasaisessa maastossa tms, mutta meillä on sitä varten joggerit... Kasattuna Ponyt menevät tosi pieneen tilaan. Lepoasento on ollut meidän pojalle ihan riittävä, hyvässä asennossa on saanut nukuttua, ei ole pitkiin aikoihin nukkunut rattaissa makuuasennossa, vaan aina puoli-istuvassa asennossa.
Muutaman kuukauden käyttökokemuksella suosittelen lämpimästi :)
Millaisessa asennossa teidän poika nukkuu ponyissa. Meidän 2-v pystyy niissä nukkumaan vähänkin kunnolla vain nyt kun on talja alla. Muute aina valuu alas ja niska on pahasti taitoksissa.
ap:Mielestäni brio ponyissa pystyy aika huonosti lapsi nukkumaan.
Meillä ei ole kuomua. Sateella lapsi pitää sateenvarjoa. Eli kyllä olen kuomua kaivannut... varjo kun tuppaa tuulessa lentämään.
En itse ostaisi alle puolitoistavuotiaalle, mutta oma lapseni on aika pienikokoinen. Isokokoiselle ehkä paremmat.
Miinusta myös kuulalaakereiden puute pyörissä; muissa brion malleissahan ne löytyvät. Meidän rattaat on ostettu reilu vuosi sitten.
Muuten oikein kelpo rattaat, hyvät ja kevyet työntää. Kasaus helppoa. Lapsi on aina tykännyt;entisiä rattaitaan inhosi. : )
ostettiin ne mielummin kuin ponyt koska niissä saa selkänojan enempi makuuasentoon. Niissä on myös vakiona kuomu, ja säädettävä työntöaisa. Eli mielummin mielestäni racet.