Kannattaako nyt ostaa osakkeita?
Olisi ylimääräistä noin 400 000e tilillä ja meinasin tankata osakkeita lisää mutta onko nyt hyvä hetki tankata lisää vai kannattaako tässä pelätä pörssiromahdusta maailmalla?
Kommentit (15)
Osakkeet eivät ole nyt erityisen halpoja. Esim. oma osakesalkkuni on suunnilleen samassa kuin vuoden alussa.
Osakesijoittamisessa kannattaa aina muistaa myös ajallinen hajautus.
Itse odottelen kunnon rysäystä mikä tällä meiningillä on takuuvarmasti tulossa.
Eihän näistä kukaan ennalta tiedä, paitsi Warren Buffetti. Itse ostan aina kun on ylimääräistä rahaa enkä myy ikinä.
Mun mielestä ei, kullan hintakin on jo yli 3500 dollaria troy unssilta, mikä ei ole välttämättä hyvä merkki.
Mina osta osake ja bitcoin kela goldilla.
Mina myy ne ku mina menna kotomaa.
Sila mina rikas se jälke.
Vierailija kirjoitti:
Eihän näistä kukaan ennalta tiedä, paitsi Warren Buffetti. Itse ostan aina kun on ylimääräistä rahaa enkä myy ikinä.
Miksi ostat osakkeita jos et myy niitä ikinä?
Sijoittaminen jos mikä on saanut uskomaan simulaatioteoriaan missä itse omalla mielelläni luon todellisuutta ja kaikki muu on keinotekoisesti luotua, kun aina, siis aina kun myyn niin sen jälkeen mennään ylöspäin.
Vierailija kirjoitti:
Sijoittaminen jos mikä on saanut uskomaan simulaatioteoriaan missä itse omalla mielelläni luon todellisuutta ja kaikki muu on keinotekoisesti luotua, kun aina, siis aina kun myyn niin sen jälkeen mennään ylöspäin.
Tästä lähtien myy vain puolet ja jätä toinen puoli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osinkotuotot riittävät elämiseen, pääoma jää perinnöksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään osakkeita osta myydäkseni.
Minulla on ostojen ja myyntien suhde suunnilleen 50:1, eli 50 ostoa kohden on ehkä 1 myynti. Ostan osakkeita jotta saan TULOJA enkä siksi että myisin niitä.
Tässä kuussa osinkoja on tullut 12 päivänä ja ensi kuussa tulee 11 päivänä.
Osta ennen kun heräät haaveistasi. Näköjään unta voi nähdä valveilla ollessakin.
Oletko nyt USAssa suunnittelemassa ostoa vai joko tulit kotiin?
Jos minulla olisi 400 keur käteistä, laittaisin 280 keur määräaikaistalletuksiin tai ehkä osan korkosijoituksiin. Sitten ostaisin osakkeita 10 keur per kk vuoden ajan. Sen jälkeen tarkastelisin tulosta ja ehkä nostaisin talletuksia ja jatkaisin osakkeiden kuukausittaista ostamista.
Kannattaa seurata futuurien kehitystä. Lisäksi hajauttaa maantieteellisesti, ajalliseti ja alakohtaisesti.