Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kaikkea rupsahtamiseen kuuluu ja milloin se tapahtuu?

Vierailija
21.04.2025 |

Vaihdevuosissako?

Alkaa tulla kiloja, hiukset muuttuvat harmaaksi ja niin edelleen. Vai oletteko eri mieltä?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan alkaa abipojat sillä silmällä kyttäileen...

Vierailija
2/22 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan alkaa abipojat sillä silmällä kyttäileen...

?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapahtuu vaiheittain. Monen 20-vuotiaan mielestä 28-vuotias on rupsahtanut ja näyttää liian vanhalta ollakseen kiinnostava. Ainakin näin heteromiehenä muistan ajatelleeni joskus, vaikka se nyt ihmetyttääkin. Toisaalta silloin 18-vuotias ei näyttänyt liian nuorelta ja nyt on näyttänyt jo todella pitkään.

Vierailija
4/22 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen rupsahtaa 35-40 vuotiaana,perus biologiaa.

Vierailija
5/22 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapahtuu eri ihmisillä eri tahtia. Joku näyttää jo nuorena vanhalta ja toinen näyttää ikinuorelta vielä vanhanakin. Riippuu myös ihmisen omasta iästä, minkä ikäiset kokee vanhoiksi. 

Itselleni ei ole tullut kiloja, mutta hiukset alkoivat harmaantua 28 -vuotiaana, vielä ei ole tullut ryppyjä ja en näytä rupsahtaneelta. Lähestyn 70 ikävuotta.

Vierailija
6/22 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla alkoi rupsahtaminen vähän yli 50-vuotiaana. Vaihdevuodet vähensivät ihon kiinteyttä. Kun on hoikka ja iho kuiva, ryppyjä tulee vielä enemmän. Vähän kuin Alex Stubbin kasvot, hoikka, mutta iho vääjäämättä alkaa roikkua. Ei siihen oikein muu auta kuin kirurgin veitsi, jos asia on itselle kovin tärkeä. Minulle ei ole, laitan rahani mieluummin muuhun. Kilojen kertymiseen pystyy itse vaikuttamaan.

Vierailija
7/22 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klo 3 yöllä siis varo.

Vierailija
8/22 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi tärkeintä on sukupuolesta riippumatta kollageenin, elastaanin ja luumassan katoaminen kasvoista pikku hiljaa, sekä vahvat nasolabiaalijuonteet nenän vieressä.

Nämä jos korjaa saa fyysisestä iästä pois 10 vuotta, mutta se maksaa jokusen tonnin.

Täysi facelift on sitten sellainen, jolla saa 18-vuotiset poskipäät takaisin eikä mikään kohta enää roiku. Mutta hyvällä kirurgilla se on helposti päälle +20k (ulkomailla jopa +100k) ja siihen ei monella ole varaa.

Rahakysymys se rupsahtaminen lopulta on. Valtaosaa ei kiinnosta se rupsahdus niin paljon että  sen pyörtämiseksi laittaisi siihen tuliterän henkilöauton verran rahaa.

Vierailija
9/22 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla alkoi rupsahtaminen vähän yli 50-vuotiaana. Vaihdevuodet vähensivät ihon kiinteyttä. Kun on hoikka ja iho kuiva, ryppyjä tulee vielä enemmän. Vähän kuin Alex Stubbin kasvot, hoikka, mutta iho vääjäämättä alkaa roikkua. Ei siihen oikein muu auta kuin kirurgin veitsi, jos asia on itselle kovin tärkeä. Minulle ei ole, laitan rahani mieluummin muuhun. Kilojen kertymiseen pystyy itse vaikuttamaan.

Olen ymmärtänyt, että vaihdevuosikiloille ei oikein voi mitään. Ap

Vierailija
10/22 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja kollageenia/elastaania ei enää mitenkään saa takaisin 25-vuotiaan tasolle ilman fillereitä.

Ja kalleimmatkin fillerit (jotka laittavat elimistön tuottamaan lisää hyaluronihappoa ja elastaania sen sijaan että injektio itsessään sisältää hyaluronihappoa) kestävät efekteineen vain n. 2-3 vuotta jonka jälkeen se pitää taas uusia.

Mikään määrä liikuntaa, tervettä ruokavaliota tai naamarasvoja ei auta.

Vierailija
11/22 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haitari on suuri joten lissun lässyn luu.

Vierailija
12/22 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alexin isäukko on kuin kuiva rusina ja poika alkaa näyttämään samalta

Vierailija
13/22 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ymmärtänyt, että vaihdevuosikiloille ei oikein voi mitään. Ap

Höpsis. Se on vain selittelyä, kun pulla maistuu paremmalta kuin lenkkeily. Jos liikkuu säännöllisesti ja syö terveellisesti ja kohtuudella, ei kiloja tuosta vain tule. 

N52, 48 kg

Vierailija
14/22 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollain menee myös ryhti ja niskan asento kumaraksi ja sellainen laihtuneen kuivunut olemus jossa lihakset häviää ja mahaan jää sellainen pallomaha..

Tälläisen ilmiön olen usein ikääntyneillä nähnyt

Vierailija
15/22 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle oli järkytys miten paljon raskaus ja sen jälkeen synnytys + vauvavuosi vanhentaa ulkonäköä. Ja olin kuitenkin vasta 25-vuotias lapsen saadessani. Vasta nyt alan pikkuhiljaa palautumaan kun lapsi on 3-vuotias. Kroppa alkaa tuntumaan omalta. Nyt saa myöskin nukuttua kunnolla yöt!! Lapsi on äärettömän rakas, mutta kyllä tuli todettua että kerta riitti, ei tule sisaruksia tähän talouteen. 

Vierailija
16/22 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa huolehtia lihaskunnosta! Varmin keino vaikuttaa positiivisesti omaan ikääntymiseen! Kunnon kuntosalitreeniä ja isoilla painoilla. 

Vierailija
17/22 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jollain menee myös ryhti ja niskan asento kumaraksi ja sellainen laihtuneen kuivunut olemus jossa lihakset häviää ja mahaan jää sellainen pallomaha..

No miltä se tuntuu kerro rohkeasti omakohtaiset kokemukset kun pallomahasi viistää maata ja kaula on kuin kaljupääkotkalla onko fiilis katossa vai matossa.?

Vierailija
18/22 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tuo on joskus 75-vuotiaasta eteenpäin. Lihasmassaa on vaikea vanhana kasvattaa.

Vierailija
19/22 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiusten harmaantuminen ei ole rupsahtamista.

Ensimmäinen rupsahtaminen tapahtuu useimmilla 40 - 50 ikävuosien välillä. Joillakin aikaisemmin, toisilla myöhemmin.

Ruoka alkaa jäämään helpommin kroppaan. Eli kannattaa vähentää hiilarien ja rasvan määrää ruokavaliosta. Eli kun aikaisemmin 100 g suklaata nosti painoa 100 g, nyt 100 g suklaata nostaa painoa 200 g. Iho löystyy, tulee ryppyjä. Rupsahduksen aikana on monenlaisia kipuja ja kolotuksia, jotka sitten vähenevät, kun rupsahdus on tapahtunut.

Toinen rupsahdus tapahtuu n. 60 vuotiaana tai vähän jälkeen, kolmas kasikymppisenä. Näistä minulla ei vielä ole omakohtaista kokemusta.

Vierailija
20/22 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tuo on joskus 75-vuotiaasta eteenpäin. Lihasmassaa on vaikea vanhana kasvattaa.

Joo katso nykyistä nuorisoa hirveät lihakset jaksavat kantaa jopa älypuhelinta mukana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kuusi