Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vuokra-asunnon terveystilanne

Vierailija
21.04.2025 |

Asuin vuosia sitten toisella puolella Suomea asunnossa, johon tuli hometta. Isännöitsijä valehteli silmät kirkkaina, että hometta ei ole. Kutsuin lopulta terveystarkastajan paikalle, joka tuli nopeasti ja totesi jo hajusta, että hometta on.

Asun nyt eri asunnossa eri paikkakunnalla (eri hyvinvointialue) ja hometta vaikuttaa taas olevan. Terveystarkastajan suhtautuminen on hyvin erilaista. Hän näyttää ajattelevan, että tarkastajan osallistaminen heti alussa asioiden nopeuttamiseksi on jotenkin riidanhaluista ja pitää pitkäänkin odotella, että taloyhtiö EHKÄ tekee asialle jotain. Lisäksi tarkastuspyynnön käsittelemisessä menee kuulemma jopa kaksi kuukautta. 

En tiedä voiko home aiheuttaa tätä, mutta tässä asunnossa asuessani jouduin tilanteeseen, missä valkosoluarvoni tipahtivat vaarallisen alas ja lääkärit joutuivat tutkimaan asiaa. Ne ovat sittemmin normalisoituneet, mutta minulla esiintyy vielä palelua ja samanlaisia oireita. En tiedä voiko home aiheuttaa tätä.

Olen tehnyt ilmoituksen taloyhtiölle ja asia on siirtynyt huoltotiimiltä isännöitsijälle. En vain ymmärrä miksei tätä olisi voinut hoitaa alusta asti puolueettoman tahon kautta. Millä asiantuntemuksella isännöitsijä tutkii asiaa? Olen ennen joutunut valittamaan muusta asiasta ja tuolloin taktiikkana oli korvata kirjallinen keskustelu yllätyssoitoilla, jolloin isännöitsijä tarttui johonkin lillukanvarteen ja alkoi luennoida epäolennaisesta asiasta tarkoituksena käyttää aika siihen ja sitten lopettaa puhelu tyytyväisenä. 

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla