Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhus ottaa väärin lääkkeitä

Vierailija
21.04.2025 |

Mitä tehdä kun vanhus ei ota oikein lääkkeitä? Joko ei ota ollenkaan tai sitten ottaa tuplana. Lääkkeet tulee valmiiksi jaettuna apteekista.

Kotihoidon ei kuulemma tartte tulla koska hän osaa kyllä ottaa lääkkeet oikein. Apteekin vika kun ne on väärin.

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee huoli-ilmoitus. Eihän tuo osaa lääkkeitä oikein ottaa.

Vierailija
2/47 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitat kotihoidolla, käyntejä tihennetään ja antavat lääkkeet ja katsovat että ne otetaan. Toinen vaihtoehto on lääkerobotti, joka antaa lääkkeitä juuri sopivan määrän siihen kellonaikaan kun ne pitää ottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin tyypillistä, että vanhus ei tajua ja pysty hyväksymään omaa tilaansa. Ota yhteyttä vanhustenhuoltoon ja tee huoli-ilmoitus. Lääkkeet lukkojen taakse ja kotihoitaja antaa ne esim. 4 kertaa päivässä.

Vierailija
4/47 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos kieltää kotihoidon? Kuten hän on jo sanonut, että ei tarvi tulla.

Vierailija
5/47 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isällä oli robotti ja onnistui sen kanssa hyvin, äidillä oli jakopalvelu mutta kiukutteli itsensä siitä ulos ja jatkoi omatoimisesti. Se taas on kaikkea muuta kun onnistuvaa ja järkevää mutta olkoon. Ihminen kun on muka liian itsemääräyskuntoinen..

Vierailija
6/47 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lääkkeiden otto ei onnistu, niin tuskin pään toimintakyky on enää normaali.

Vierailija
7/47 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee ilmoitus kotihoidosta.Ei sairaat saa itse ottaa lääkkeitä. 

Vierailija
8/47 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ne lääkkeet oikeasti edes tarpeen. Jos ei ota oikein niin tulee vain pelkkää haittaa, ei hyötyä. 

Vierailija
9/47 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos lääkkeiden otto ei onnistu, niin tuskin pään toimintakyky on enää normaali.

Ei ole ollut normaali pitkään aikaan. Muistihoitaja tulossa ensi viikolla.

Vierailija
10/47 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun iäkkäällä omaisella oli ns. etäkäynti (naurettavaa ilmaus, mutta tätä käytetään) niin, että etäyhteyden välityksellä hoitaja muistutti ja valvoi lääkkeiden ottoa. Eihän siitä mitään tullut, ei hän niitä ottanut.

Sitten kunto huononi ja nyt käy kotihoito monta kertaa päivässä ja katsovat myös lääkkeet. Painokin on noussut selvästi, kun laittavat ruuan esille ja lämmittävät.

Vierailija
11/47 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on myös muuttunut aggressiiviseksi. Suuttui tosi kovaa ja meinasi lyödä kun en ottanut mukaan kauppaan. 

Vierailija
12/47 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkeautomaattia voisi kokeilla. Mutta vähän kuulostaa kyllä siltä, ettei lääkkeet ole ainoa ongelma.

Vierailija
13/47 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet ilmoituksen. Omalla paikkakunnallani on palvelukeskus, johon voi soittaa. Heidän on pakko ottaa asia käsiteltäväksi. Pelkkä yhteys kotihoitoon ei vielä välttämättä auta mitään, pitää tulla ylemmältä taholta. Ole sitkeä.

Vierailija
14/47 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän on myös muuttunut aggressiiviseksi. Suuttui tosi kovaa ja meinasi lyödä kun en ottanut mukaan kauppaan. 

Kerrot tuonkin, kun teet huoli ilmoituksen. 

Vierailija
15/47 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omien kokemuksieni perusteella ei nuo huoli-ilmoitukset mitään auta. Siinä sitten uhrataan lopullisesti itsekin moniongelmainen ja ilman apua jäänyt sukulainen lopulliseen tuhoonsa ja iäkkään sukulaisensa kotiorjaksi. Olen siis tuo tuo uhrattu omainen ja olen mm. autisminkirjolla, työtön ja kärsin mielenterveysongelmista. Itsestänikin on muuten tehty huoli-ilmoitus, mutta silläkään ei ollut vaikutusta mihinkään. Vointini huononee koko ajan. Tuosta vanhasta, vihaisesta ja sairaasta sukulaisestani ei itselläni ole mitään positiivista sanottavaa. En ole ollut koskaan iloinen, mukava, sosiaalinen, uudesta kiinnostuvan, luova tai jaksava ihminen, mutta nykyään olen siltikin vain varjo siitä, mitä joskus olin. Varmasti toki ilmeisesti jo alkaneet vaihdevuosivaivanikin ovat tilannettani huonontaneet, mutta ei se nyt varsinaisesti selittävä tekijä ole.

Vierailija
16/47 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omainen voi tuoda esille että autan näissä ja näissä asioissa, en  sen enempää. Ketään ei voi pakottaa. Omasta jaksamsesta on myös pidettävä huoli, vedettävä raja.

Vierailija
17/47 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita se biojätteeseen se vanhus. Itse otin omalta kääkältäki myös pankkikortin pois kun ei äky riittänyt ostoksiin enäö.

Vierailija
18/47 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka saada apua aggressiiviselle vanhukselle joka ei halua apua?

Oikea osoite olisi jo hoitokoti, mutta kuinka?

Auttaako poliisit viemään päivystykseen?

Vierailija
19/47 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka saada apua aggressiiviselle vanhukselle joka ei halua apua?

Oikea osoite olisi jo hoitokoti, mutta kuinka?

Auttaako poliisit viemään päivystykseen?

112?

Vierailija
20/47 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laita se biojätteeseen se vanhus. Itse otin omalta kääkältäki myös pankkikortin pois kun ei äky riittänyt ostoksiin enäö.

Sinustakin tulee joskus kääkkä, jos elää meinaat. Sillä lailla tämä maallinen vaellus on tasapuolinen. Omaiset sitten vievät sun pankkikortti. Minkä taakseen jättää se edestään löytää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yksi