Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lopetan alkoholin?

Vierailija
19.04.2025 |

Kun en osaa juoda kun koko pullon kerralla ja sitten muutun todella typeräksi, oksennan ja makaan seuraavan päivän ahdistuneena sängyssä? 

Kohtalotovereita, lopettaneita, viisaita sanoja? 

Kiitos 

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhutko nyt yhdestä kaljasta ja oksennat vai mitä?

Vierailija
2/15 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo Gambinaa😍se on viisasten juoma!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrtti on vähähaittainen mutta mieto päihdyke alkoholia korvaamaan.

Vierailija
4/15 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juominen johtaa aina tähän:

Ensin kuului RUTS RUUUUUUUUUTS RUTS RUTS RUUUUUUUUUUUUUUUUTTTTSSS!!!

sitten kuului PLUUUUUUUUUUUUMPS PLUP PLUP PLUMS PLUUUUUUMS!!!!

lopuksi kuului LORILORILORILORI!!!

Ap

Vierailija
5/15 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taisi olla norjalainen lääkäri joka ensimmäisenä käytti kannabista alkoholista vierottumiseen. Siitä on hyviä tuloksia. Löytyy googlettamalla.

Vierailija
6/15 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen takia sitä alkoholia juodaan että saa kännin ja se kun on myrkytystila niin siitä tulee helposti huono olo.

Vierailija
7/15 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä! Mitäs Alko Oy siihen sanoo?

Vierailija
8/15 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholittomuus vaatii sen päätöksen joka päivä, että en ota, tai siis niinä päivinä kun on tottunut alkoa ottamaan. En ole mikään alkoholisti, vaan sellainen kait ihan normaali alkon käyttäjä. Viiniä vkl, siideri saunassa jne. Alkoi ihan oikeasti ottamaan päähän alkoholin aiheuttamat haitat. Väsymys, lievä huono olo, joskus vähän huonompikin olo ja mitä kaikkea siitä nyt tuleekaan. Päätin, että nyt loppuu. Absolutistiksi en aio, mutta olen vähentänyt rajusti. Pääsiäinen ilman punaviiniä tai mitään alkoholia ja ei tee edes tiukkaa. Joskus juon alkoholittomia versioita vaikkapa lonkerosta.

Vierailija
9/15 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lopetin kokonaan ja olen ollut täysin alkoholiton vuoden ensimmäisestä päivästä lähtien.

Olin sellainen viininlipittäjä mutta en mikään suurkuluttaja. Vatsa sekä iho voi huonosti ja yöunet kärsi. Unenlaatu kohentui huimasti vasta kuukauden tipattomuuden jälkeen. Iho on nyt paremmassa kunnossa kuin koskaan ja vatsa voi hyvin!

Vierailija
10/15 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minkäänlaisia vatsaongelmia on ja juo samaan aikaan alkoholia, kannattaa lopettaa alkoholi. Närästyslääkkeiden käyttö ja alkoholinkäyttö on itsepetosta ja petos keholle. Ikävä totuus.

Vierailija
11/15 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon parempi päihde kuin alkoholi ja huomattavasti vähemmän haitallinen. Alkoholin haitallisuuspisteet on 23 ja kannabiksen 8.

Vierailija
12/15 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholin käytössä ei ole mitään hyötyjä. 

Vierailija
13/15 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholin käytössä ei ole mitään hyötyjä. 

On siitä se hyöty ettei joudu olemaan selvinpäin. 

Vierailija
14/15 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kysymysmerkki?

Vierailija
15/15 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi kauhee, ei ole yhtään ikävä noita olotiloja! Se ahdistuksen määrä ja fyysinen paska olo oli joka viikko vuodesta toiseen hirveää mutta pakko oli aina juoda se 2-4 krt/vko eli olin käytännössä joko kännissä tai krapulassa aina.

3 kuukautta sitten jätin alkoholin kokonaan. Elämäni paras päätös. Elämäni on parantunut aivan huomattavasti joka osa-alueella. Olen niin kiitollinen itselleni ja universumille että pystyin lopettamaan vaikka pelkäsin joskus sen olevan lähes mahdotonta. Ei se ollut enkä ole jäänyt yhtään mistään paitsi. Juominen ei enää kiinnosta pätkääkään. Ekat viikot tietenkin olivat vaikeita kun aivot ja koko ihminen totuttelee uusiin tapoihin eli siihen ettei alkoholia tulekaan enää kroppaan niissä hetkissä ja niinä päivinä kuin yleensä. 

Suosittelen katsomaan YouTubesta alkoholistien tarinoita, katoamaan myös "oho, tein sen taas" - podcastia, monissa jaksoissa alkoholi tai huumeriippuvuus aiheena. Hauska mutta tärkeä podi. 

Kirjoja aiheesta kannattaa lukea/kuunnella. Tosi hyviä löytyy, etenkin eräs missä alkoholistit kertovat juomisestaan ja miten pääsivät raittiuteen kiinni. 

Lisäksi voisit vaikka liittyä facessa "alkoholismin tavalliset kasvot" -ryhmään. Itse luin alkuun etenkin sieltä toisen ihmisten kokemuksia.

Tsemppiä. Ota ensimmäinen askel oikeaan suuntaan niin kaikki muu tulee perässä. :)