Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joitain ihmisiä kohdellaan aina huonosti?

Vierailija
19.04.2025 |

Mä olen yksi tälläinen joka saanut huonoa kohtelua aina

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama. Sitten aloin itsekin kohtelemaan muita huonosti. Nyt meitä huonosti kohtelevia on enemmistö, ja siitä voi syyttää niitä jotka mutkin sellaiseksi muutti.

Sulla on vielä mahdollisuus kasvaa aikuiseksi ja ottaa ihan itse vastuu omista teoistasi.

Ei. Ne ketkä kohtelee mua huonosti saa takas pahempaa kohtelua. Ne jotka ei mua kohtele huonosti ei saa osakseen multa huonoa kohtelua.

Lukisit, mitä kirjoitan. Mä käskin sun ottamaan vastuun omista tekemisistäsi. Nyt syytit muita omasta käyttäytymisestäsi, vaikka todellisuudessa teet omat valintasi itse.q

Vierailija
22/30 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sllaiset ihmiset ovat joko köyhiä, sairaita, vammaisia tai eri puoluetta. Paitsi, että Persut kaikkia muitakin jotka eivät tunnusta fasismia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, joka kohtelee minua kuin roskaa, on roska myös minulle. 

Vierailija
24/30 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama, olen päätellyt että jokin kun olemuksessa vain ärsyttää ihmisiä, usein dissaaminen alkaa jo ennen kuin ees avaan suuni. Mutta siihen ei voi varmaankaan vaikuttaa itse kovin paljoa, varsinkaan enää tässä iässä. Jotkut vain ärsyyntyvät jos on ujompi tai naama ei muuten miellytä.

Vierailija
25/30 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihainen perusilme?

Vierailija
26/30 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut vaan herättää muissa kanssaihmisissä jotain, ehkä tiedostamatonta ärsytystä.

Ytitän itse olla asiallinen ja mukava kaikille, mutta en voi mitään sille että tyhmät ihmiset ärsyttää minua. Se ei näy varsinkaan heti missään mutta jos joudun olemaan pitkään tai liian usein heidän seurassa, sanomisistani ja äänensävystä saattaa kuulla että ärsyynnyn. Esim töissä en siedä yhtään enää niitä typeriä jaarittelijoita joilla osaaminen jääny jonnekin 90 luvun lopulle. 

Vierailija
27/30 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama. Sitten aloin itsekin kohtelemaan muita huonosti. Nyt meitä huonosti kohtelevia on enemmistö, ja siitä voi syyttää niitä jotka mutkin sellaiseksi muutti.

Sulla on vielä mahdollisuus kasvaa aikuiseksi ja ottaa ihan itse vastuu omista teoistasi.

Ei. Ne ketkä kohtelee mua huonosti saa takas pahempaa kohtelua. Ne jotka ei mua kohtele huonosti ei saa osakseen multa huonoa kohtelua.

Mä oon löytänyt tehokkaamman aseen. En lotkauta korvaani, ilmekään ei värähdä. Että niitä ketuttaa, kun eivät saa reaktiota.

Vierailija
28/30 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ujo, hiljainen, arka. 

Tuleeko ujosta, hiljaisesta ja arasta muka alfa jos häntä kohdellaan kun kasaa paskaa koko elämänsä? Ei tule, hänestä tulee katkera ja vihainen mutta ei hänestä tule ulospäinsuuntautunutta, äänekästä ja itsevarmaa. Jotain on pielessä kyllä jos luulee että siinä niin käy.

Tämä juuri. Itse olen kuvatunlainen nainen, ujo ja arka ja aina on kohdeltu huonosti. Ei ihmiset huonolla kohtelulla alfaa yritä kasvattaa, kasvattavat vain mielestään omaa egoaan muita tallomalla. Olen niin katkera ja vihainen että kohta räjähdän vihasta.

Vierailija
29/30 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos annat itseäsi kohdella huonosti, silloin sinua kohdellaan huonosti.

Eli jokainen tapaaminen pitää ottaa taisteluna ja valmistautua puolustautumaan? 

Vierailija
30/30 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama, olen päätellyt että jokin kun olemuksessa vain ärsyttää ihmisiä, usein dissaaminen alkaa jo ennen kuin ees avaan suuni. Mutta siihen ei voi varmaankaan vaikuttaa itse kovin paljoa, varsinkaan enää tässä iässä. Jotkut vain ärsyyntyvät jos on ujompi tai naama ei muuten miellytä.

Ei itsessä tarvitse olla mitään vikaa. Ei tarvitse olla ujo, tai edes ei-miellyttävä naama. Usein se riittää, että on introvertti. Suoriutuu töistään hyvin itsenäisesti, ei ole äänessä ja tarvitse muilta vahvistusta ja kannustusta/neuvoja tekemisiinsä, eikä "seuraneitejä". Ei ole esimies-lipovaa orientaatiota (= kaista tehdä itsensä väkisin näkyväksi vaikka vaan puheripuloimalla). Voin todeta tämän omallakin 50+ kokemuksella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi