Tuntuu että ujouteni vaivaa ihmisiä ?
Olen aina ollut ujo ja herkkä. Olen ollut sellainen ihan pienestä mutta en päässyt koskaan yli ujoudesta vaikka olen päälle 30 v jo. Arastelen uusia ihmisiä ja vastaan usein parilla sanalla jos joku puhuttelee. Sitten vasta kun tunnen ihmisen paremmin,niin lämpenen. Esim kumppanini kanssa olen melkein jatkuvasti äänessä.
Kuitenkin olen huomannut että monia ihmisiä ujouteni vaivaa/ärsyttää . Esim moni on sanonut suoraan etten puhu paljon ja kysynyt miksi. Moni tuntuu jopa hermostuvan. Yksi tyyppi töissä oletti että hänen pitää keittää mulle kahvia kun sanoin että olen vähän ujo ja en tiennyt miten laite toimii. Ekan kerran opetti ja sitten kun huomasi etten käy hakemassa kahvia koskaan sanoi "kyllä osaat itsekin hakea" vaikka en edes pyytänyt. Tuntuu että ihmiset olettaa,että heidän pitää tehdä asioita puolestakin koska en itse heti uskolla. Vaikka yleensä kerran että lämpenen hitaammin. Toinen juttu oli,että olin kerran mieheni kanssa juhlissa joissa oli ihmisiä. Olin nähtävästi hermostunut ja yksi tyyppi sanoi että mun kannattaa ottaa pari kaljaa,että rentoudun. Vaikka en siis edes juo alkoholia.
Kuulostat oudolta.