Miten yhtäkkiä törmää yhteen ja samaan ihmiseen jatkuvasti eri paikoissa ja eri aikohin?
Yksi mies jäi mieleen vuosia sitten koulutuksesta jossa olin, siellä samassa koulussa jossain eri linjalla oli siis opiskelijana ihminen jonka kanssa vaihdettiin muutamia katseita mutta mitään ei tapahtunut. Sitten oikeastaan unohtui koko tyyppi kun en ole törmännyt häneen lainkaan kunnes nyt yhtäkkiä 10 vuotta myöhemmin hän tulee vastaan nyt jo saman viikon aikana kolmasti!
Mitä tämä tarkoittaa?
Kommentit (28)
Satutte jostain syystä olemaan samoilla kulmilla samaan aikaan.
Kerran ulkomaille lähtiessä kaveri käski käydä moikkaamaassaan kaveriaan, joka sattui olemaan töissä kyseissä miljoonakaupungissa. Naureskelimme, että joo, joo, ottamatta mitään yhteystietoja. Kuitenkin törmäsimme häneen pariinkiin kertaa eripuolilla tuota kaupunkia kyseisen joitakin päiviä kestäneen matkan aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johtuu siitä että hän on tuttu. Jos hän ei olisi, niin et kiinnittäisi häneen huomiota. Seuraapa joskus tarkemmin monestiko näet samoja naamoja vaikka viikon aikana. Niitä on useita. Et vain kiinnitä heihin huomiota.
Eli tämä mikään ei ole totta eikä teitä ketään ole olemassa ja kaikki on vain oman mieleni tuotosta. Vai onko kyseessä joku merkillinen sekasoppa missä me kaikki olemme olemassa erikseen omine tietoisuuksinemme, mutta kuitenkin ajattelemalla vaikutamme kaikkeen ja luomme todellisuutta? Eli joku ihminen pelkästään ajattelemalla voi saada minut menemään jonnekin paikkoihin missä sitten sattumalta törmäillään.
Ei. Kukaan ei saa ketään menemään ajattelulla. Kummallekin yhtä mysteeri miksi törmäävät, eikä kumpikaan ajattele tai toivo tapaavansa.
Yksi toisessa kaupunginosassa asuva vanhempi mies tulee minua vastaan todella usein. En usko, että hän on niinkään rekisteröinyt minua, mutta minua kyllä ihmetyttää suuresti miten voi olla, että näen tämän miehen niin usein? Saattaa olla, että olen menossa bussipysäkille, jolloin hän kävelee poikkikatua. Aikaikkuna, että näen hänet on alle minuutin.
Minä ainakin törmäilen entisiin työkavereihin jatkuvasti kun entinen työpaikka on pyörinyt painajaisissa asti. Jopa niin että kauppaan mennessäni entinen työkaveri kyyläsi autossa vaikkei hän tietääkseni edes asu lähimaillakaan. Jotenkin siis manifestoin ne työkaverit näköpiiriini.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johtuu siitä että hän on tuttu. Jos hän ei olisi, niin et kiinnittäisi häneen huomiota. Seuraapa joskus tarkemmin monestiko näet samoja naamoja vaikka viikon aikana. Niitä on useita. Et vain kiinnitä heihin huomiota.
Eli tämä mikään ei ole totta eikä teitä ketään ole olemassa ja kaikki on vain oman mieleni tuotosta. Vai onko kyseessä joku merkillinen sekasoppa missä me kaikki olemme olemassa erikseen omine tietoisuuksinemme, mutta kuitenkin ajattelemalla vaikutamme kaikkeen ja luomme todellisuutta? Eli joku ihminen pelkästään ajattelemalla voi saada minut menemään jonnekin paikkoihin missä sitten sattumalta törmäillään.
Ajattelet liian monimutkaisesti. Kyse on vain siitä, että aivot rekisteröivät tutut kasvot helpommin kuin tuntemattomat. Tunnistat ihmisvilinässä ystäväsi muttet välttämättä naapuriasi tai lähikaupan myyjää, vaikka näet heitä ehkä useammin kuin ystävääsi.
Muistin yhtäkkiä tämän viime avaukseni kun nyt törmäsin tähän mieheen taas todella yllättävässä paikassa: olin poliisilaitoksella työasioissa vierailemassa ja tämä mies oli siinä heti turvatarkastuksen jälkeen passiaan hakemassa! Miten voi olla että kaikista maailman paikoista satuttiin juuri tuohon samaan aikaan? En itse ainakaan asu tuolla paikkakunnalla eivätkä aikaisemmatkaan kohtaamisemme ole sattuneet siellä.
Todella hassuja sattumia!
Vierailija kirjoitti:
Muistin yhtäkkiä tämän viime avaukseni kun nyt törmäsin tähän mieheen taas todella yllättävässä paikassa: olin poliisilaitoksella työasioissa vierailemassa ja tämä mies oli siinä heti turvatarkastuksen jälkeen passiaan hakemassa! Miten voi olla että kaikista maailman paikoista satuttiin juuri tuohon samaan aikaan? En itse ainakaan asu tuolla paikkakunnalla eivätkä aikaisemmatkaan kohtaamisemme ole sattuneet siellä.
Todella hassuja sattumia!
Enkä tämän jälkeen totta puhuen ole juuri saanut ajatuksiani tästä ihmisestä, tosi kummallinen juttu :)
Niin 🥺