Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vapaaehtoistyö lapsiperheiden hyväksi

Vierailija
19.04.2025 |

Luin aamun Hesarista mielipidekirjoituksen perheestä, jonka äiti on aivan äärirajoilla ja tekee kaikkensa, jotta perhe pysyy pinnalla. Minä voisin hyvin auttaa häntä tai hänen kaltaisiaan: voisin viettää aikaa lasten kanssa vaikka kerran kuussa muutaman tunnin, jotta yksinhuoltajaäiti saisi lepoaikaa. Voisin vaikka maksaa jonkun lapsen harrastuksen, ostaa heille pesukoneen. Minkä järjestön kautta voisin auttaa tällaisella panoksella? Omat lapseni ovat aikuisia, mutta muistan kyllä pikkulapsiajan rankkuuden ja pienituloisuuden tuomat haasteet. Nyt olen keskituloinen enkä edes huomaisi, jos tililtäni lähtisi kuukausittain 50 euroa jonkun toisen avuksi. Aikaa minulla olisi kerran kuussa muutaman tunnin ja hätätapauksessa voisin mennä avuksi jonain arki-iltanakin sillon tällöin. Minulla on melko vaativa työ, mutta vapaa-aikaa on vapautunut lasten muutettua omilleen pari vuotta sitten.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kenelläkään ole tietoa, minkä järjestön kautta tällaista apua kannattaisi lähteä antamaan?

Ap

Vierailija
2/3 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole Googlesta koskaan kuullut? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvänen aika, eikö vaativaa työtä tekevä ihminen osaa googlettaa "vapaaehtoistyö"?