Voiko merkonomiksi opiskella vaikka ei olisi kokemusta alalta?
Entä pärjääkö 15 vuotta vanhoilla digitaidoilla?
Kommentit (15)
On varmaan parempi, että et opiskele yhtään mitään kun pitää noin tyhmiä kysellä.
Vierailija kirjoitti:
No mitä luulet että 15-16 kesäisillä amiksen aloittavilla on kokemusta alalta?
Harvemmin 15-16 kesäiset ammattikorkeaan pääsee
Vierailija kirjoitti:
On varmaan parempi, että et opiskele yhtään mitään kun pitää noin tyhmiä kysellä.
Tämä, ap stalkaa toisten keskusteluja rikollisin keinoin, sinä hullu 40-60v et mene 15 kesäisten kanssa samaan kouluun
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Merkonomiksi opiskellaan ammattikoulussa. Ei todellakaan ammattikorkeassa.
Mä opiskelen itse AMK:ssa sairaanhoitajaksi ja kyllä mun kanssa aloitti yhtä aikaa sellaisia joilla ei ollut mitään kokemusta hoitoalasta. Mulla taustakoulutus mm. lähihoitaja.
Totta kai! Siellähän ne taidot opetellaan.
On toki hyvä ymmärtää edes jotain perusteita, joten latso youtube videoita Excelistä, wordistä sun muut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Merkonomeja EI kouluteta ammattikorkeassa.
Merkonomin ala on myös hyvin laaja, tutkinnon osien valinnalla voit vaikuttaa mihin suuntaudut; hr, palkanlaskenta, myynti, aspa...jne. katso eperusteista (oph) tutkinnosta ja miten voit itse vaikuttaa osaamiseesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä, ap stalkaa toisten keskusteluja rikollisin keinoin, sinä hullu 40-60v et mene 15 kesäisten kanssa samaan kouluun
Mitä sekoilet? Nykyisin ammattikouluissa on kaiken ikäisiä ja harva koulu laittaa "aikuiset" juuri peruskoulun päättäneiden sekaan, jo sillä että vanhemmilla on kokemusta ja ihan kaikkea ei heidän tarvitse toistamiseen opiskella, toisin kuin 15v joka lähtee täysin ummikkona opiskelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Merkonomiksi opiskellaan ammattikoulussa. Se on toisen asteen tutkinto. Lukion kursseja voi suorittaa ohessa ja saada lakinkin.
Kyllä. Mutta aikuiskoulutuspaikassa oli hyvin epäselvät ohjeet opinnäytetyölle ja ope ei auttanut lainkaan, debit ja credit vaati koulukaverin apua myös. Tuomitsivat helposti vaikkei kukaan auttanut kysymyksissä ja jos joku meni pieleen. Ammattikoulun aikuisiltakoulutus voi olla parempi eri aloilla, jos on rahaa opiskella.
Aloituksen kysymys oli niin typerä, että ap:n menestyminen yhtään missään opinnoissa on epätodennäköistä. Ja merkonomin tutkinnolla ei tee yhtään mitään.
15 v vanhoilla digitaidoilla ei tee mitään.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Mutta aikuiskoulutuspaikassa oli hyvin epäselvät ohjeet opinnäytetyölle ja ope ei auttanut lainkaan, debit ja credit vaati koulukaverin apua myös. Tuomitsivat helposti vaikkei kukaan auttanut kysymyksissä ja jos joku meni pieleen. Ammattikoulun aikuisiltakoulutus voi olla parempi eri aloilla, jos on rahaa opiskella.
depit credit on helpoin mitä siellä on
Merkonomin teoriaopinnot voi suorittaa täysin etänäkin.
Nyt menossa haku elokuussa alkavaan koulutukseen ja mietin, että hakisinko. Mulla on siis koulutus ja töitä, mutta kiinnostaisi myös merkonomin tutkinto.
https://samiedu.fi/koulutukset/merkonomiksi-verkossa-liiketoiminnan-per…