Edes koiran ulkoiluttaminen ei oikeuta kävelemään tien väärällä puolella
Koko ajan tulee koiranulkoiluttajia vastaan, jotka kävelet tiellä vasenta puolta, koska siellä sattuu olemaan nurmikkoa tai aluetta, missä koira voi asioida. Itse kun tässä yrittää noudattaa sääntöjä, ja kävellä oikeaa puolta, koko ajan saa poukkoilla pitkin tietä. Enkä ole ainoa... pitäisikö mennä viemään sitä koiraa metsään tai johonkin, missä ei tarvitse pitää hihnaa tiellä poikittain ja estää muiden liikkumista. Ensi kerralla käyn kompastumassa hihnaan tahallani, ehkä oppivat
Kommentit (123)
Koira koulutetaan kävelemään juurikin vasemmalla puolella. Oikealla kädellä pidellään hihnaa, vasemmalla palkitaan oikeasta käytöksestä. Aloittaja ei taida kovin paljon tietää asiasta?
Vierailija kirjoitti:
Kävellessä ajoradalla kuljetaab vasenta laitaa ja kevyenliikenteenväylällä kumpaa vain. Pyöräiliä väistää käveliää aina, kun kevyenliikenteenväylää ei ole jaettu.
Pyörätie on ajoneuvoliikenteen väylä, eli siellä kävelijät antavat pyörille ja muille ajoneuvoille vapaan kulun. Ainoana poikkeuksena se jos pyörätien yli kulkee suojatie. Silloin pyörät ovat velvollisia antamaan kävelijöille vapaan kulkun jos nämä menevät suojatietä pitkin pyörätien yli.
veikkaan ettei tarvitse kovinkaan moneen hihnaan kompastua ennen kuin koiranomistajalta/ja tai koiralta palaa käpy. Jalkakäytävällä saa kulkea jalkaisin ihan kummalla puolella haluaa, jos sä alat törmäilemään muihin sen takia, niin ihan itse vastaat seurauksista.
Mul o sama ongelma. Kaikenikäiset ihmiset, etenkin koiranulkoiluttajat ja/tai on yksikin alle kouluikäinen lapsi mukana vaunuissa, rattaissa. Hekin kävelevät väärällä puolella, ja etenkin nämä Suomeen KUULUMATTOMAT henkilöt. Ja sokeat opaskoirineen tai ilman. On se nyt kummaa, ku ihmiset eivät osaa liikennesääntöjä kävelijät osalta !!!! Tiedättekste, et talvisin siitä jää JÄLJET lumeen todisteeksi ?????? Ja mun äitini, joka o yli 80-v, menee joskus oikeaa, joskus vasenta puolta. Mitä järkeä siinä o ???? Eiväthän autotkaan poukkoile silleen puolelta toiselle miten sattuu !!!!! Että sellainen hävettää todella !!! Kyl ulos pitäisi olla joku ulkoilukortti, joka takaa sen, et sen omistaja osaa liikennesääntöjä oikein ja noudattaa niitä ! Ja opasteita teille ! Kaikilla mahdollisilla kielillä, ei kuitenkaan murresanoilla eikä varsinkaan slangisanoja !!!! Vaan ihan normaalia selkosuomea tai muuta selkokieltä ! Ja valvontakamerat, jotka valvoo selvästi niin, et kävelijän kasvot näkyy. Vauvasta vaariin ja mummoon. Helppoa.
Vierailija kirjoitti:
Kävellessä ajoradalla kuljetaab vasenta laitaa ja kevyenliikenteenväylällä kumpaa vain. Pyöräiliä väistää käveliää aina, kun kevyenliikenteenväylää ei ole jaettu.
Juuri näin, vaikkakin tuo kevyen liikenteen väylän molemminpuolinen tapa ärsyttää minua. Olen ajatellut, että eikö tuo hemmetin samaan aikaan useana päivänä samaan tienhaaraan sattuva tajua, ettei meidän edes tarvitsisi väistää toisiamme, jos kumpikin kävelisi väylän oikeaa laitaa. Nyt minä pysähdyn joka hemmetin kerta, kun hän tulee minuun nähden oikealta, mutta omaa vasenta reunaansa. Minä taas käännyn siitä tienhaarasta oikealle, kun menen lapsenlasta hakemaan. En voi kääntyä, kun hän sattuu useampana päivänä just samaan kohtaan ja jatkaa suoraan. Kävelisi oikeaa puolta suoraan, niin minä saisin kääntyä pysähtymättä. Yhtenä päivänä ehdin jo kääntyä, kun hän tuli muutaman metrin päässä. Hän vetäytyi vain enemmän vasemmalle, joten minä väistin keskelle. Näkenättä tuleeko joku pyörällä selkään..
Tämä, silloin kun vielä pyöräilin, montako kertaa sain vetää jarrut pohjaan tän takia
On se kumma kun luomakunnan hallitsijana kun kuljen metsässä niin karhukin väistää kun tajuaa että on ihmisen reviirillä mutta ainoa mikä ei tässä maailmassa väistä on suomalainen pyhä eläin ja se on KOIRA!
Sitä pitää väistää aina jorpakon kautta ja silti meinaa purra. Lauman jäsentä hihnan päässä asia ei tunnu kiinnostavan ennen kuin ollaan kääntämässä piskiltä niskoja nurin itsepuolustuksena.
Vierailija kirjoitti:
Tämä, silloin kun vielä pyöräilin, montako kertaa sain vetää jarrut pohjaan tän takia
Ihan turhaa. Annan mennä ja nosta sitten syyte.
Vierailija kirjoitti:
Koira koulutetaan kävelemään juurikin vasemmalla puolella. Oikealla kädellä pidellään hihnaa, vasemmalla palkitaan oikeasta käytöksestä. Aloittaja ei taida kovin paljon tietää asiasta?
Miten koira voi kulkea rinnalla jos se kulkee vasemmalla puolella ja hihnasta pidetään kiinni oikealla kädellä?
Koiran paikka on ulkoiluttajan oikealla puolella eli penkan puolella, hihnaan hieman löysää mutta koira kulkee rinnalla, ulkoiluttaja on koiran ja ohittajan välissä.
Ovat nämä joskus vähän rasittavia, kun välillä koira on kymmenen metriä omistajan oikealla puolella, ja välillä kymmenen metriä omistajan vasemmalla puolelle. Yritä siinä nyt sitten löytää oma kävelylinjasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin, vaikkakin tuo kevyen liikenteen väylän molemminpuolinen tapa ärsyttää minua. Olen ajatellut, että eikö tuo hemmetin samaan aikaan useana päivänä samaan tienhaaraan sattuva tajua, ettei meidän edes tarvitsisi väistää toisiamme, jos kumpikin kävelisi väylän oikeaa laitaa. Nyt minä pysähdyn joka hemmetin kerta, kun hän tulee minuun nähden oikealta, mutta omaa vasenta reunaansa. Minä taas käännyn siitä tienhaarasta oikealle, kun menen lapsenlasta hakemaan. En voi kääntyä, kun hän sattuu useampana päivänä just samaan kohtaan ja jatkaa suoraan. Kävelisi oikeaa puolta suoraan, niin minä saisin kääntyä pysähtymättä. Yhtenä päivänä ehdin jo kääntyä, kun hän tuli muutaman metrin p
Nämä on taas niitä asioita kun kansa huutaa lakia jotta saadaan kevyenliikenteen väylälle oikeanpuoleinen liikenne laki pykälä. Sitten kun sitä väsätään alkaa itku kuinka suomi on poliisi valtio ym. roskaa.
Vierailija kirjoitti:
Minun puolesta yhden tekevää, käveleekö oikealla vai vasemmalla, mutta hyvä hemmetti että ärsyttää se, kun koira kulkee pitkässä hihnassa tukkien koko tien. Miten vaikeaa se muka voi olla opettaa koira kulkemaan nätisti vierellä eikä poukkoilemassa joka puolelle?
perheenjäsen. Ei saa torua. sille eiku hänelle voi tulla paha mieli.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä kumpi taluttaa koira vai ulkoiluttaja.
Suomessa 99% koira.
Vierailija kirjoitti:
Voi kyynel. Kuule kun kävellä saa ihan kummassa tahansa reunassa. Koita kestää. Tai älä kestä. Ihan sama.
Täytyy siis ostaa sellainen karkotin ja voin sitten seisoa siinä vieressä kun rakki poukkoilee tuskissaan irti hihnasta.
voin sitten sanoa "Voi kyynel Koita kestää. Tai älä kestä. Ihan sama."
Vierailija kirjoitti:
Ovat nämä joskus vähän rasittavia, kun välillä koira on kymmenen metriä omistajan oikealla puolella, ja välillä kymmenen metriä omistajan vasemmalla puolelle. Yritä siinä nyt sitten löytää oma kävelylinjasi.
Jos koitat ohittaa koiran puolelta koira käy kiinni (näin on käynyt) jos koitat ohittaa ihmisen puolelta niin koira napsahtaa puolustamaan ja käy kiinni (näinkin on käynyt) Ihanaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin, vaikkakin tuo kevyen liikenteen väylän molemminpuolinen tapa ärsyttää minua. Olen ajatellut, että eikö tuo hemmetin samaan aikaan useana päivänä samaan tienhaaraan sattuva tajua, ettei meidän edes tarvitsisi väistää toisiamme, jos kumpikin kävelisi väylän oikeaa laitaa. Nyt minä pysähdyn joka hemmetin kerta, kun hän tulee minuun nähden oikealta, mutta omaa vasenta reunaansa. Minä taas käännyn siitä tienhaarasta oikealle, kun menen lapsenlasta hakemaan. En voi kääntyä, kun hän sattuu useampana päivänä just samaan kohtaan ja jatkaa suoraan. Kävelisi oikeaa puolta suoraan, niin minä saisin kääntyä pysähtymättä. Yhtenä päivänä
Nämä on taas niitä asioita kun kansa huutaa lakia jotta saadaan kevyenliikenteen väylälle oikeanpuoleinen liikenne laki pykälä. Sitten kun sitä väsätään alkaa itku kuinka suomi on poliisi valtio ym. roskaa.
Ajoneuvoille ja kävelijöille on eri säännöt. Ajoradallakin ajoneuvot ajavat oikealla kun taas kävelijät kävelevät vasemmalla.
Menkää uuniin, kukaan ei kävele ajoradalla jos henkikulta on kallis. Kävelen oikees reunas, jos sitä ei ole erityisemmin merkitty pyöriä varten, vaikka ne sähköpyörät ja skuutit sais mennä autojen seassa, sen verran idioottimaisesti niillä ajellaan kuin omistaisivat koko väylän. Stna.
Kyllä on ihmisellä taas pienet murheet!
ongelmana ovat henkilöt, joilla ei pitäisi olla minkäänlaista eläintä. Jos koiran antaa mennä hajujen perässä vilkkaan liikenteen seassa, se on voivoi. Moni koirantaluttaja ei tajua, että ei ole yksin liikenteessä. ja kyllä, meillä on koira
Idiootin kannattaa olla samalla puolella kuin koira. Koiran ulkoiluttajat kyllä yleensä oikeasti tajuavat tämän ihan hyvin ja konkelilla pystyy väistämään toiselle puolelle missä koira on. Siis toistan, mene idiootti samalle puolelle missä koirasi on.