Vauvan tarjonta virhe,masussa kasvot eteenpäin?Kokemuksia?
Tuntuu että vauva on mahassa virheellisessä asennossa,kasvot eteenpäin.Potkut ja käsien liikkeet tuntuvat navan seutuvilla.Pyllyä ja selkärankaa en havaitse kuin välillä,vauvan möyrytessä.
Eikö ole ettei pysty syntymään näin?Takaraivo edellähän pitäisi mennä?
Tosin ei taida vauva olla kiinnittynyt ja liikkuu akselinsa ympäri pyörien jatkuvasti.Mutta enimmäkseen kuitenkin selkäranka minun selkärankaa vasten.
Onko kokemusta vastaavasta?Vauva kääntynyt oikein synnytyksen alettua tai miten käynyt?
Otan tietenkin puheeksi nla:ssa mutta kyselen nyt ensin kokemuksiakin!
Leanna rv 39
Kommentit (5)
Hei!
Minä synnytin v.-99 vauvelin joka tupsahti maailmaan nenä pystyssä (jos tarkoitit tuota...), poika oli 54cm ja 3990g. Ponnistusvaihe kesti melkein kaksi tuntia ja eppari tehtiin mutta muuten ei mitään erityisiä toimenpiteitä. Mutta epäilen että asiaan vaikutti myös se että synnytin ensimmäistä... Ihan hyvät muistot jäi synnytyksestä kaikesta huolimatta!
Tsemppiä tulevaan " koitokseen" !
:) HeikkoPeikko
kuin kasvojen ollessa äidin peräaukkoon päin. Mutta uudelleen synnyttäjälle sillä on vielä vähemmän merkitystä. Vielä ei kuitenkaan voi tietää kummin päin vauva sieltä tulee, koska hän tekee rotaation (=kääntää selkää ja päätä) vielä synnytyksen aikanakin, joten ihan hyvillä mielin voit olla!
A & I-tyttö 5+kk
esikoisemme ja kuopus syntyivät noin..esikko vedettiin imukupilla 15min. ponnistuksen jälkeen. Kuopuksesta ponnistusvaihe kesti 4min ja ilman tikkejä
Meidän esikoinen syntyi kans tommosessa avotarjonnassa ja ihan hyvin kaikki meni. (Sitä avotarjontaa ei tiedetty etukäteen.) Ponnistin (ja synnytin) seisaaltaan ja siinä meni pauttiarallaa 50min?!
Don´t worry siis! :D
Burde ja Heidi <6kk
syntyi aikoinaan kasvot ylöspäin eikä siitä seurannut ongelmia. Painoa oli 4060 g. Vauva vie synnytyskanavassa enemmän tilaa, jos on kasvot ylöspäin, mutta mulla on tilava lantio, vaikka en ole muuten leveä ;).
Lapsi ulkokäännettiin perätilan takia rv 38, ja veikkaan, että siinä yhteydessä tuli tämä kasvot ylöspäin -asento.