Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

29.12.tjw-----------------28v--------eka-------------Jorvi

1.1.kimmi----------------33v--------viides----------K-SKS

1.1.ninette---------------30v--------toinen----------TYKS

2.1. -meea-87-----------?----------eka-------------OYS

3.1.noffetus--------------26v-------eka-------------TAYS

5.1.jasper08-------------26v-------kolmas--------kättäri

6.1.trio---------------------38v-------kolmas--------kättäri

7.1.Eno-Elmeri---------35v--------toinen---------Jorvi

8.1.döner78-------------30v--------toinen---------hyvinkää

9.1. Tii75-----------------33v--------toinen----------KOS

11.1.Anni09-------------31v----------eka----------kättäri tai NKL

12.1.tepa84--------------24v-------eka-------------TAYS

13.1.mae3---------------27v-------kolmas--------kättäri

13.1.ela-------------------26v-------eka-------------TYKS

13.1.minnikki-----------24v-------neljäs----------SatKs

13.1.puhkarhu----------31v-------toinen---------LKS

14.1.pineli----------------37v-------toinen---------kättäri

14.1.Ronjakasperi-----32v-------eka-------------Oys

14.1.Niinanii-------------34v-------toinen---------naistenklinikka?

15.1.3xäippä74---------34v-------viides----------Seks

15.1.footprint74---------34v-------seitsemäs---?

15.1.äitiliini2004--------24v-------kolmas-------kättäri

15.1.amelie--------------21v-------eka-------------Oulu

15.1.Charlie-------------32 v------toinen----------ulkomaa

15.1.Sipis----------------41v.--------eka------------Porvoo

16.1. IirisKukka---------?-----------toinen---------NKL

17.1.Pinkspinks--------26v-------toinen---------?

17.1.Kohka--------------31v-------toinen---------Seks

17.1.Laura 1981-------26v-------kolmas-------tammisaari

18.1.kesämamma83-24v-------toinen---------SAS

18.1.winterangel-------31v-------eka-------------?

19.1.Nasu----------------28v-------kuudes-------Jorvi

19.1.lootuskukkanen-27v-------kolmas-------jorvi

19.1.Dazka--------------31v-------kolmas-------VKS

19.1. Littlestar----------31v-------eka------------ulkomaat

19.1.MOELPA----------??v--------toinen---------?

20.1.Thilia-thalia-------26v-------eka-------------KSKS

20.1.Peppi_82----------25v-------kolmas-------OYS

20.1. Lila82--------------26v-------eka-------------NKL

20.1penelope77-------??v-------?----------------SatKs

20.1.basilika5----------32v-------neljäs---------kättäri

20.1. Salsatar----------27v-------toinen----------OYS

20.1.Maaju--------------33v-------toinen----------K-SKS

21.1.Peregriina--------25v-------eka-------------TAYS

21.1.krista_81----------27v-------eka-------------Lohja

21.1. mamti81----------27v-------neljäs---------KOS

21.1. Salama-78-------29v-------eka------------KOKS

22.1. Sinnuli-------------31v-------eka-------------Naistenklinikka

22.1. maimu-------------24v-------toinen---------PKKS

22.1. Ahemo-------------??v-------kolmas-------Hys

23.1. Vauhtiviuhti-------23v-------eka-------------Hys

23.1. Ama-riia-----------27v-------toinen---------K-SKS

24.1. eikkuli80----------28v-------kolmas--------SEKS

25.1. milo84-------------23v-------eka-------------kättäri?

25.1. jonna-78----------29v-------seitsemäs---PKKS

25.1. Blomma-76------32v-------toinen---------Lohja

25.1. raisa78------------29v-------toinen---------PKKS

25.1. Mittu-maari-------26 v------toinen----------TAYS

25.1. kerveli-------------33 v--------eka-----------Jorvi

26.1. aino-maaria------23v-------eka-------------Tays

26.1. vilivilijonkka------21v-------kolmas--------pkks

26.1. Marie1981-------27v-------eka-------------Hys tai Tays ?

26.1. MamaLady------26v--------eka------------- ?

26.1. Shei----------------22v-------kolmas--------ulkomailla

27.1. pibii-----------------33v-------toinen---------TYKS

27.1. Ahava-------------------------toinen-----------Naistenklinikka

28.1. Emmuli81--------26v-------toinen---------TAYS

28.1. pumpuli85--------23v-------eka-------------Seks

28.1. Stiina--------------31v-------toinen----------NKL

29.1. ukku---------------34v-------kolmas--------TAYS

29.1. curious------------33v-------toinen---------PKKS

29.1. Pantsa------------31v-------toinen---------NKL

29.1. miuwau-----------33v-------kolmas-------SKS

30.1. hömppä82-------26v-------eka-------------OYS

30.1. Minna_J----------30v-------kolmas--------Hyvinkään sair.

30.1. Hiirulainen-------33v-------kolmas-------KOS

30.1. KainoElvi---------37v-------viides----------?

31.1. Jaffa76------------31v-------kolmas-------KOS

31.1. JB72 --------------36v-------neljäs---------K-HK

Vierailija
2/34 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amelie kyseli synnytyksistä;

Esikoisen synnytyksessä yllätti kivuttomuus, odotin niitä kauheita kamalia täysin sitetämättömiä supistuksia joita ei koskaan tullut, onneksi lähdimme sairaalaan. Olin 5cm auki ja tyttö syntyi tunnin päästä sairaalaan saapumisesta, hätä sectiolla kylläkin koska sydän äänet lakkasivat. Leikkauksesta toivuin nopeasti, jälkivuotoa ei ollut yhtään, ja pieni piraja osasi kyllä ihan itse syödä tissiä. Maitoa tuli hyvin,ja vauva oli varsin ihana, heräsi kaksi kertaa yössä syömään, mutta muuten todella tyytyväinen vauva vailla mahan puruja.

Kakkosen syntymä, imukupilla otettiin koska sydänäänet laskivat myös, ponnistus vaihe kesti yli tunnin, mielummin välilihan leikkaus ja imukuppi kuin vauvan hengellä leikkiminen. Alapää oli kuin paviaanilla, mutta istumaan kyllä pystyin ja masu toimi kun söin kuivattuja luumuja. Maitoa tuli ihan kiitettävästi ja tämäkin vauva osasi ihan itse syödä jälkisupistuksetkaan eivät olleet niin kovin kamalia. Kolme viikkoa synnytyksestä sain kovat veren vuodot ja jouduin kaavintaan, viikon päästä sama juttu. Jälkivuoto kesti yli 8 viikkoa ja lopulta päädyttiin kaavintaan uudelleen, saaliiksi saatiin pieni pala istukkaa joka oli jäänyt kohtuun. Tämän jälkeen toivuin melko nopeasti, maitoa ei kovin hyvin tästä syystä tullut ja jouduin turvautumaan lisämaitoon, tästä syystä imetyksestä tuli lopulta taistelua ja siitä sitten luovuttiin. Poika rupesi nukkumaan 3kk ikäisenä täysiä oitä ja nukkuu edelleen (6v)

Kuopus; melkein luomu synnytys, väliliha jouyduttiin kuitenkin leikkaamaan kun pojalla oli niin iso pää ettei mahtunut ulos. Välistä tuntui että repeäisin kahtia, mutta poika saatiin kuin saatiinkin pihalle. Puudutuksista ei ollut tietoakaan ja supistukset lakkasivat kun olisi ollut aika ponnistaa. Istukka ei irronnut vaan se irroitettiin nukutuksessa käsin. Alapää oli taas kuin sodan käynyt mutta istuminen ei tuottanut tälläkään kertaa vaikeuksia. Vauva söi hyvällä otteella eikä jälkisupistukset olleet kovia, vaikka niidn pitäisi paheta synnytys synnytykseltä. Sairaalassa olin niin kauan kuin pitivät :D Kotona arki alkoi riullamaan omalla painollaan kaikki olivat vauvasta haltioissaan, pikkuinen söi ja NUKKUI. Todella tyytyväinen ja rauhalline lapsi. 5viikkoisesta alkoi nukkumaan täysiä öitä ja nukkuu edelleen (1v3kk)

En ajatellut kärsiä huonoa omatuntoa siitä että meillä ovat kaikki kolme vauvaa olleet helppoja, tyytyväisiä ja rauhallisia, meillä ei mahanpuruista ole kärsitty eikä öitä valvottu.

Synnytykset ovat vain ylksi etappi, siitä kyllä selviää tavalla tai toisella ;) Nyt kun on kolme jo takana ja yksi edessä niin hirvittää koska todellakin tiedän mitä se on, silti se alkukantaisuus jaksaa joka kerta yllättää. Naisesta löytyy ihme voimia... ja voin todeta vaikkakin miehet niin mahtavia ovatkin, heiltä jäisi synnytys tekemättä.

JB72

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti kukaan ensisynnyttäjä ei menetä yöuniaan näiden synnytyskertomusten vuoksi.... tämän vuoksi se terkka minua varmaan varoitteli. :o)

Mulla synnytys oli nopea luomusynnytys (noin 4 tuntia salissa). Tämä nopeus oli sitten se yllättävä tekijä, kun kätilön kanssa ei oltu oikein samoilla aalloilla. Ekan kerran epäilin, että saattaa olla kohta vauva kainalossa, kun kätilö ilmoitti, että olis varmaan parempi isän viedä se pysäköintilupa nyt, ennen kuin vauva syntyy.

Ikävintä oli, että kätilö oli minusta töykeä ja epäystävällinen. Toivon kovasti, että seuraavalla kerralla kemiat kätilön kanssa toimii paremmin. Olin toivonut vesiallasta, mutta kätilö totesi tylysti, että eihän sinne enää voi mennä. Okei, mutta mistä minä sen olisin voinut tietää, kun en oikein niitä "tilannetietojakaan" saanut. Yllättävää oli myös se, että salissa sai miehen kanssa olla suurimman osan ajasta ihan kaksistaan. Kun minua ponnistutti, kutsuin kätilön paikalle kutsunapilla, ja kätilö tuli, että "mikäs hätä täällä on?". Niin, ja ponnistaminen oli vaikeaa, kun ei tiennyt että miten. Olin toivonut pystyasennosta synnyttämistä, mutta kätilö oli siihen nihkeä, ja lapsi syntyi kylkiasennossa. Lapsen syntyminen tuntui sitten oikeastaan hyvältä, kun kiristys hellitti.

No tämä tapahtui siis 10 vuotta sitten, jolloin luonnonmukainen tai aktiivinen synnytys eivät varmaan olleet mitenkään erityisen tunnettuja. Ehkä olisi pitänyt olla vaan napakampi. Mutta ehkä nykyään jo kaikki on toisin, ajattelin kuitenkin noilla samoilla opeilla mennä, jos nyt kaikki sujuu muuten normaalisti. Eihän sitä koskaan tiedä, vaikka joutuukin sektioon tms.

En muistaakseni ollut kipeä synnytyksen jälkeen, ja paranin nopsasti. Imetys alkoi hyvin jo sairaalassa, tietysti maito nousi kunnolla vasta parin päivän päästä. Eikä imetys ollut kivuliasta, vaan varsin miellyttävää. Mutta nämä ovat tietysti ihan yksilöllisiä juttuja kaikki.

Huh huh, tulipas pitkä tarina. Toivottavasti jaksatte lukea.

Curious 21+2

Vierailija
4/34 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just vasta kotiuduin töistä. Menin nimittäin jossain hetkellisessa mielenhäiriössä vielä lupautumaan ohjaaman yhden ylimääräisen pump-tunnin normaalien kahden ns. freestyle tunnin lisäksi ja nyt sitten vatsanahkaa kiristää kiitettäväsi ja muutenkin olo on kuin tapetulla madolla. Onneksi tuo mies on niin ihana, että pisti mut sohvalle huilimaan ja hoitelee tuolla yksikseen lapsia nukkumaan.

Kuopukselta löytyi kun löytyikin ärhäkkä korvatulehdus molemmista korvista. Saldona antibioottikuuri ja miehelle kaksi päivää lomaa töistä, hip hurraa. Muuten nämä lasten sairastelut näyttäisivät olevan rahoittumaan päin (kop. kop koputan täällä samalla puuta).

Mutta sitten tärkeempään eli tämä päivän rakenneultraan. Kaikki ok, kamu vastasi viikkoja tai oikeastaan oli kolme päivää edellä mutta l.a pidettiin samana. Painoa oli kertynyt komiat 350g. Kaikki elimet näyttivät siltä miltä pitikin ja mikä ihaninta tuttu kätilö katsoi kaikki rakenteet tosi tarkkaan ja käytti lopuksi 4d-ultraa lopulliseksi silaukseksi. Saatiin siis todella hyvä kuvakin mukaan kamun kasvoista, niin että taidampa jättää sen suunnitellun 4d-keikan kokonaan väliin ja laittaa siihen varatut rahat shoppailuun. Istukka oli tukevasti etuseinässä kuten vähän arvelinkin ja vaimentaa liikkeet siksi niin tehokkaasti. Niin ja sukupuolikaan ei jäänyt arvalilujen varaan, tyttö tuolla masussa köllii:).

Kätilö antoi mulle vielä uuden ajan lääkärille viikolle 28. Oli sitä mieltä, että kun on kyseessä viides raskaus ja meillä neuvolassa ei ole tällä hetkellä gynekologia, niin on varmempi käydä näytillä heidän lääkärillään. Katsotaan sitten kasvut yms. uudelleen ultralla. Eli siis aivan loistavaa palvelua ja ihania kuulumisia saatiin kaikien kaikkiaan ja iso kivi vierähti mun sydämeltä tämän myötä:).

Nyt etsimään iltapalaa ja sitten heittäydyn kyllä koomaan loppuillaksi tähän sohvalle.

Hauskaa perjantaipäivää kaikille!

t: KainoElvi ja kamu 22+6

Vierailija
5/34 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa etta kaikki oli hyvin sullakin masussa KainoElvi! Ja kylla taytyy sanoa etta itse taalla huonovointisena tulee luettua sun juttuja jumpista ja tajuaa etta raskaudet ei taida tosiaan sopia mulle - silti usein sanon etta jospa se kolmaskin joskus tulis (kunhan nyt ensin sais taman kakkosen ulos :-) ) Oksensin tanaan taas koko aamun mutta lahdin kuitenkin toihin, sinne paastyani vietin vessassa puoli tuntia, sain onneksi kuitenkin laitettua tekstarin tyokaverille kun ne muuten hatailee aina musta. Onneksi olo helpotti ja jaksoin olla koko paivan toissa - huomisen oon lomalla ja mieskin sanoi etta yrittaa lahtea ajamaan kotia kohti jo yhden maissa niin ruuhkista riippuen pitais olla kotona viimeistaan kuuden maissa niin ehtii viela nahda tytonkin huomisiltana.

Ma en ole tainnut viela kertoa edellista synnytyskokemusta - se kuitenkin eroaa alkuosaltaan kovin Suomen kaytannosta silla kovasti halusin kotisynnytyksen (sita tuetaan taalla tosi paljon ja jos raskaus etenee normaalisti niin yleensa siihen saa luvan), mun oma katilo oli just sitten lomalla sen viikonlopun kun synnytys lahti kayntiin, mutta kotiin tuli 2 aivan ihanaa katiloa. Kaikki meni oikein mukavasti koska oli tosi rento ja rauhallinen olo olla omassa kodissa mutta ponnistusvaihe pitkittyi ja lopulta paadyttiin ambulanssikyydilla sairaalaan hatasektioon kun tytto kaantyi vaarinpain ja eli selka mun selkaa vasten eika sitten kunnolla laskeutunutkaan synnytyskanavaan - synnytyslaakari tutki tilanteen kun paastiin sairaalaan (tosi lyhyt matka onneksi) ja spinaalipuudutus selkaan heti ja tytto oli hatasektiolla ulos melkein samantien. Mulla meni tosi kauan synnytyksen jalkeen asian kasittelyyn vaikka ennen synnytysta aina sanoinkin etta avoin mieli kaikkeen mita tulee vastaan. Mutta vauva-arki lahti hyvin kayntiin ja imetys onnistui, mutta kylla se ne ekat viikot tosi paljon sattui! Synnytysta kavin sitten lapi useaan otteeseen viela puolen vuoden kuluttua synnytyksesta mutta onneksi synnytyslaakarilla oli mulle aikaa ja ymmarrysta ja selitti kaiken ihan selkokielella ja kavin hanen juttusillaan muutamaan kertaan. Vaikka siita vahan pelko jai niin tassa sita taas ollaan ja vaikka enaa en saakaan lupaa kotisynnytykseen tuon esikon tapauksen takia niin kovasti haluaisin sen 'oikean' synnytyksenkin kokea kun niin lahella kuitenkin olin. Mutta taas suhtaudun asiaa avoimin mielin ja katsotaan mita synnytys tuo tullessaan (mulle on jo papereihin laitettu etta suunniteltu sektio tarjotaan jos paatankin toisin).

Curious - ne Nextin farkut on UK kokoa 12 - musta se joskus vastaa 38 tai joskus 40 riippuu aina kaupasta - nama on minusta isompi kokoiset eli varmaan vastaan 40 (siksi en ole niita kayttanytkaan), mutta jos olet kiinnostunut niin onko sulla sellasta sahkopostiosoitetta minka voi tanne laittaa?

Charlie rv tasan 23

Vierailija
6/34 |
19.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa taas kirjoittelen, on ollut niin kiire töissä ja läppäri kotona rikki :(. mut ihanaa kun on viikonloppu alkamassa!

Kuinka muut toimistotöitä tekevät ihmiset jakselevat? En tiedä tekeekö tämä koko päivän istuminen sen, että iltaisin kun on enemmän jaloillaan ja lähtee lenkille, niin liitoskivut ja mieletön paineentunne alaosastolla vaivaa...joutuu menemään kyllä sohvalle maate hyvissä ajoin.

Synnytyskertomuksia. Kaksi varmaankin normaalia, positiivista kokemusta. Esikoinen syntyi 9 h uurastuksen tuloksena, ei repeämiä tai tikkejä ja ihan luomusti, tai ilokaasu oli ainoa kivunlievitys. Kakkonen oli nopeempi, 3,5 h vesien menosta oli poika maailmassa. Yksi tikki tällä kertaa ja eikä ehtinyt haaveilla kivunlievityksistä. Toivon kyllä että saisi kolmannenkin kerran kokea luonnollisen synnytyksen. Tosin molemmilla kerroilla on tullut n. viikko synnytyksestä jokin tulehdus minulle, joka nosti 40 kuumeen ja ekalla kerralla jouduin kaavintaan asti.

Ratkaisu talvitakkiongelmiin: Ostakaa pontzo, ei tarvi miettiä mahtuuko:)) Itse löysin ihanan ja kyllä on mukava käyttää!

Syksyistä viikonloppua!

Dazka 22+4

Vierailija
7/34 |
19.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

350g pienen pieni ihmisen alku siellä mahassa uiskenteli. Jalkojaan piteli tiukasti yhdessä, mutta vähän niitä raotteli, luultavammin on sitten tyttö meille tulossa =) mutta täysin varma ei asiasta vielä voinut olla. Kasvu kontrolliin mennään neljän viikon kuluttua, katsotaan sitten näkyisikö paremmin. Siro ja pieni vauveli, meni ihan keskikäyrällä kuten isosiskokin, pojilla meillä on ollut kummallakin ihan omat käyrät. Kaikki oli ok...ja taas minä vetistelin, nyt en käynyt lääkärillä menen sitten seuraavalla kerralla, kun tutkitaan istukan virtaukset ym. Istukka oli nyt takaseinässä,(kaikissa muissa on ollut edessä) joten siksi olen liikkeet tuntenutkin niin kovin hyvin.

Dazkalle kiitti tuosta pontso vinkistä....mistä olet omasi hankkinut, täällä ei niitä ainakaan kauppojen valikoimissa ole näkynyt.

JB72

Vierailija
8/34 |
19.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pontso on hyvä vinkki, sitä mietin itsekin. Mutta täällä itärajalla kun saattaa tammikuussa olla jopa yli 30 astetta pakkasta, joten pontsolla ei tarkene, joten ajattelin ommella viitan, eli oikeastaan pontson ja takin risteytyksen (hiha-aukot, vyö ja napitus), johon tulisi myös vuori. Saa nähdä jääkö ajatuksen tasolle...

KainoElville ja JB72:lle onnittelut hyvistä ultraterveisistä. Me viimeiset tammikuiset odotetaan sitten kaikki pikku prinsessoja, mikäli ultraan on uskomista.

Joku kyseli istumatyöläisten jaksamisesta. Mulla on mennyt ihan kivasti, ei ole ollut mitään ihmeempiä vaivoja. Jalat tosin ovat olleet väsyneen tuntuiset (mulla on taipumus turvotukseen). Yritän päivällä nostaa jalat ainakin hetkeksi ylös, ja sitten illalla lepuuttaa niitä. Jumpassa olen käynyt edelleenkin sen 3 kertaa viikko, tosin kevennellyt hypyt ja vatsalihasliikkeet. Supistuksia tai muita kipuja ei ole vielä ollut (kop kop), paitsi sen jälkeen parina päivänä kun kokeilin uimista. Se ei sitten sopinut mulle yhtään!

Charlie: tarkistan vielä mun Next-farkkujen koon ja ilmoittelen sitten sähköpostiosoiteeni.

Curious 21+3

Vierailija
9/34 |
19.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka vaan kanssasisaret,

Maha kasvaa että kohisee...tänään huomasin kauhukseni, että vaavin liikkeet erottaa jo selvästi mahan ulkopuolelle! Joko teillä näkyy????

Huolissani olen siksi, että olen iltainsuliinihoidossa (gestaatiodiabetes) ja nyt aamuarvot ovat olleet insuliinista huolimatta koholla. Pelottaa että vauva on kasvanut jo yli mittojen tässä vaiheessa!!!!

Mut ihanaa tuntea silti liikkeet niin voimakkaina. Ei tarvitse epäillä, eikö vauvalla olisi kaikki hyvin.

Istumatyöstä: hyvin menee vaikka issias taitaa välillä vähän vihoitella! Oikeesta kankusta vetää, ei oo koskaan ennen tuntunut missään mut nyt toisessa raskaudessa viikolla 24+5...toivottavasti ei riesaksi asti ylly.

Hyvää viikonloppua masukkaille!

döner ja vilkastus 24+5

Vierailija
10/34 |
19.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti vaan kuulumisia, että täällä taustalla kyllä ollaan, vaikka kirjoittelu onkin jäänyt, aina tuntuu olevan jotain "tärkeämpää".. =O

Huonosti nukuttu yö takana, kuopus heräili varmaan 100kertaa, huutaa vaan unissaan.. Ja nyt on närästänyt koko päivän, vaikka en mitään ihmeellistä ole syönyt (helposti kyllä mulla tulee närästys jo pelkästä hajustakin..). Tää vauvelikin kyllä tuntuu olevan tosi ylhäällä, aiheuttaakohan sekin jo pelkästään närästystä..? Siis istuessa välillä mullakin jo ahdistaa kylkiluissa! Ja kyllä olen pariin otteeseen liikkeet ihan nähnytkin, vaikka en hirmu vilkkaaksi tätä beibiä nyt kuvailisikaan. Onneksi sentään välillä ilmoittaa itsestään!

Pienoinen päänsärkykin tässä närästyksen rinnalla.. Pitää mennä haukkaamaan jotain ennen kuin kuopus herää.

Minnikki ♥ tutteri 23+3 (? oliskohan noin? kaippa se jo on, koska seuraava nla muistaakseni tasan rv 24 ja se on ens ti) =)

Vierailija
11/34 |
19.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi olla viimeiset rakenneultrakuulumiset nyt ja hyviä oli, hyvä homma! Tyttöjä tulossa näköjään tänne pinkkaan ainakin jonkun verran, ois ihan hauska kyllä, että laittaisitte johkin, et kumpi tulossa, jos tiedätte, niin muistais sit niitä itekin..

Kävin ylimääräisessä neuvolaläkärissä ja kaikki ok, onneksi! Jos sais hetkeks mielenrauhan.. Ensviikol neuvola, jossa sitten ne kela asiat. Täytyy kysellä pojalle hoitajaa, kun sie on sitä kunnon asiaa, niin pysyy ite kärryillä ja pojalle pitkä aika vaan olla siinä.. hölöttäis vaan mulle, niin en pysty keskittyyn!

Nyt siivoileen vähän kaappeja, pojan pieniä vaatteita pois ja talvivaatteita sais jo kaivaa varastosta.. Eihän sitä tie koska se lumi ja pakkanen yllättää ;)

Rentouttavaa viikonloppua!

Emmuli rv 21+2

Vierailija
12/34 |
19.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töistä just kotiuduin ja onneksi tänään on vapaailta kun sen verran koville tuo viimeviikon synttäri- ja sairasteluhärdelli otti.

Mullakin alkaa vähän pahoinvointi palailemaan. Närästystä ei ainakaan vielä ole ollut, mutta mm. kahvin juonti tekee jotenkin huonoa samoin jos vaikka ruokavälit jäävät liian pitkiksi. Aamulla mittasin, että paino on pysynyt samana viimeiset kaksi viikkoa, joten ruokahalutkaan eivät ole ilmeisesti olleet mitenkään mainittavat, vaikkakin kaikki makea maistuu vähän liiankin hyvin.

Mulla näkyy liikkeet jo vatsan päällekkin. Eilenkin siellä ultrassa kun jouduin makoilemaan siinä laverilla 45 min niin johan alkoin mahassa sellainen myllerrys että oksat pois. Muutenkin vatsa on sellainen hassusti toispuoleinen, eli kamu tykkää viettää aikaansa lähinnä navan vasemmalla puolella kun taasen oikea puoli on kuin tyhjä pussi:).

Mulle mahtuu vielä takit hyvin ylle, mutta toppahousut tulee olemaan ongelma kun ajelen kuitenkin talvisinkin pyörällä työmatkat ja ihan kevyillä pöksyillä en todennäköisesti koko talvea tule pärjäämään. Ajattelin kyllä yrittää selvitä nämä muutamat kuukaudet vaikka jonkinlaisella kuminauhavirityksellä kun eipä noi housut takin alta paljon tule näkymään.

Pää lyö ihan tyhjää joten poistun syömään välipalaa ja sitten vähäksi aikaa sohvalle elpymään kun pienetkin nukkuu vielä päikkäreitä.

Voimaa viikonloppuun kaikille!

KainoElvi ja kamu 21+0

Vierailija
13/34 |
19.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka se teidän painoarvio noilla viikoilla oli niin pieni?Meillä 20+0 arvio oli 360 grammaa ja 23+0 572 grammaa...Tosin meidän prinsessa ilmeisesti kasvaa vauhdilla koska neuvolassa rv 23+3 sf mitta oli 24cm!Meni yläkäyrän yläpuolelle...Mut kyl sen mahan koosta sit huomaakin :)

Ja liikkeet myös täällä näkyy selvästi mahan ulkopuolelle,mieskin näkee koska vauva liikkuu...

Kelan paperit laitettu eteenpäin,nyt odotellaan...

tepa ja pimu rv 24

Vierailija
14/34 |
19.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli JB72: Mulle kätilö kommentoi kamun painosta (joka siis ihan sama kun teilläkin eli 350g) että vastaa hyvin viikkoja. Ei siis puhunut mitään pienuudesta, vaikka nimenomaan sitä kysyin kun kuopushan oli ns. small for weeks baby ja hänen kasvua kontrollitiin hyvinkin tarkasti koko raskauden ajan. Minäkin kyllä sain vielä uuden ajan lääkärille ja silloin katotaan nämä kasvutkin ultralla, joten pitää sitten vissiin kysellä asiasta uudelleen.

t: KainoElvi

Vierailija
15/34 |
19.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, mä kun en enää yhtään muistanut millon liikkeet näkyvät ulospäin ja tämä ilmiö alkoi vasta tänään (tai siis huomasin työkavein kanssa jutellessa että maha velloi ees ja taas ja huomio hetkeksi herpaantui...) ja neuvola oli sopivasti maanantaina. Seuraava onkin vasta joskus 7 viikon päästä, tuntuu että ovat harventuneet muuten harventuneet! Eli ihanaa kuulla että muidenkin liikehdintä näkyy jo selvänä, on ihan normaalia eikä vauva ole ainakaan tämän perusteella mikään jätti vielä...

Tässä välissä käyn ultrassa (viikolla 28) sokereiden takia, tsekkaavat vauvan kasvua. Samoin neuvolalääkäri on parin viikon päästä, siinä katsotaan kohdunsuun tilanne. Mielenkiintoista nähdä, mitä siellä tapahtuu: toista odotan ja nyt on supistellut iltaisin vähän, esikoista odottaessa en oikein edes tiennyt miltä supistukset tuntuvat ennen kuin synnytyksessä!

Mä jatkan mahani ihailua! Isovelikin varmasti hämmästyy kun voin esitellä pikkuveljen (kyllä, ultran mukaan meille tulee toinen poika) liikehdintää! Tähän saakka kun on kolmivuotiaan vähän vaikea ollut hahmottaa, että siellä mahassa on oikeasti vauva. Niin ja meno on sen mukaista, masua ei paljon säälittäis ellei äiti ois valppaana....

Nyt yritän saada hommat pakettiin ja itseni viikonlopun viettoon.

Hyvää viikonloppua toivottaa,

döner

Vierailija
16/34 |
19.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla taas piti käydä labrassa ja myöhästyin töistä puolisen tuntia, niin lähin sitten sen verran aikasemminkin tasotuksen vuoksi :D Ylitöitä tullu taas ihan kiitettävästi, niin häippäsin heti ku pakolliset hommat sain tehtyä.. Istumatyö on mullakin, niin jalat on iltaisin ollu turvoksissa JO. En oo ehtiny jalkoja kesken päivän nostella, mutta pitää vaikka kirjauksia tehdessä yrittää kammeta niitä pöydälle.

Mulla on parikin pontsoa, vielä niillä jotenkin tarkenee, mutta pakko hommata oikea takki. Ei puhettakaan että täällä pohjosessa talvella millään kovin kevyellä varustuksella tarkenis. Toppahousuihin aattelin viritellä jotain tai sitten lainata ukolta kun en niitä meinaa ostaa.

Mies tunti suunnilleen viikko sitten ekaa kertaa liikkeet. Ite tunsin ne mahan päälle jo yli kaks viikkoa sitten, mutta kun ukko ei ole ikinä kotona niin eipä se sitten ole niihin päässy tutustumaan. Ja meillä on sen verran ujo kaveri, että vaikka minkälaiset jumpat olis menossa, niin ku mies laittaa käden mahalle, niin kaikki loppuu. Viime viikonloppuna se ei sitten vissiin tajunnu, että oli väärä käsi :D

Porukat laitellu aika paljon nuita synnytyskertomuksia. Ainuttakaan en ole lukenut, kun en halua pelotella itteäni. Muutamassa synnytyksessä opiskeluaikana olin mukana ja se riittää mulle, että suunnilleen tiedän mitä siellä salissa tapahtuu. Ja kummiski kaikilla on niin erilaiset synnytykset.

Olen tässä viime viikkoina ruvennu miettimään, että missä sitä sitten synnyttäiskään. OYS:ssa ensin aattelin, mutta sitten mietin että jos jossain pienemmässä sairaalassa. Mutta sitten mietin, että jos jotain hämminkiä tulee niin olis yliopistosairaalassa, niin vois olla parempi.. En tiiä. Mitä enemmän alkaa nuita miettimään,niin sitä vaikeampaa on sitten päättää.

Maanantaina rakenneultra. Toivottavasti vauva näyttäis sukupuolensa ettei tarttis jännittää..

Rentouttavaa viikonloppua kaikille!

Hömppä ja masuasukki rv 21

Vierailija
17/34 |
19.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh! Rakenneultra ohi. Oli itseasiassa jo toissapäivänä.

Kaikki oli hyvin, rakenteet oli kunnossa. Ja selkeä poika tulossa. <3

Oli pienoinen järkytys tuo sukupuoli, kun tyttöä odoteltiin. Mulla oli niin vahva tyttöolo. Mutta eipä tuo nyt harmita, tietenkään. Pääasia että on vauva matkalla. Ja voihan sitä sitten yrittää tyttöä myöhemmin... ;-) (nimim. Suurperheestä haaveileva)

Mulla on alkanut vasta tuntumaan liikkeitä ihan arjessakin, istukka edessä niin tosi vaimeita ovat kyllä välistä. Miestä harmittaa, kun ei hänelle asti tunnu. Toivottavasti sitten myöhemmin.

Tietääkö kukaan, onko ihan normaalia pyytää sektio nukutuksessa? Tai siis, tahdon kyllä alatiesynntyksen jos mahdollista, mutta mietin jos sektio jostain syystä niin tahdon nukutuksen.

Mua on selkään pistelty selkäydinpunktion muodossa ja oikeasti kammoan sitä. Lisäksi en ollenkaan osaa kuvitella olevani hereillä leikkauksessa...(on siis leikattu aiemmin, se on ollut automaattisesti nukutuksessa ja tietysti ihan eri tyypin toimenpide)

Eli mietinkin tässä, millaisen paniikin vetäisi päälle jos alkaisivat noin muutenkin selkään pistellä ja sitten vielä jos aikoisivat leikata päälle! *huiui*

Tällaisia synnytysmietteitä rv 22+4.

Ihanaa viikonloppua Masuille!

Mama Lady + Nasu Masukki Kruununprinssi

Vierailija
18/34 |
19.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierähti iloisesti muutama päivä kun oli mun iskä kylässä. Esikko ihan fiiliksis :) Isäntä kotiutui eilen hyvissä ajoin ja käytiinki sitte hakemassa lisää kaappeja ja väliseiniä vanhoihin kaappeihin kun oltiin tilattu. Tänään on armas saanut ne asennettua ja minä meenyt perässä täyttämään heti uutta kaappitilaa. Ja vaikka en mitään raskasta oo tehny ni taas supistellu niin hemmetisti koko päivän :( Nyt tuo äijä asentaa kodinhoitohuoneesee uutta lavuaarii ja hanaa, saadaa sitte putsattuu kuravaatteita siellä.

Mukava tosissaa lukee noita synnytyskertomuksii ja huomata, ettei yhtää samanlaista oo vielä tullut vastaan. Itse makasin ensin 3 päivää "hautomolla" ja sitten käynnisteltiin aamusta alkaen. Kolme "starttinappia" ehdin saamaan päivän aikana ja puolen yön aikaan siirryttiin synnärin puolelle.Poika syntyi klo 03.17 imukupilla avustettuna kun mun voimat loppu kesken ja sydänäänet heikkeni. Oli aika raastavaa kyl tollai käynnistettynä, josko nyt tää tulis itteksee. Tikkei tuli (muistaakseni) kakstoista ja istumaan en pystynyt kyl pariin viikkoon. Muuten ihan positiivinen kokemus ja hyvillä mielin menen uudelleen.

Nyt meen kattoon joks lavuaari on paikallaan ja niitä kaappeja vielä siivoomaan. Ja hei, osaako joku laittaa mua tonne listaan?

LA 30.01. toinen tulossa TYKSissä ja äiti on 27.

Palaillaan :)

Marlene ja poika nimeltä Alli rv 21 (kai)

Vierailija
19/34 |
19.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli millä viikoilla olette KainoElvi ja JB72 ( menikö oikein) käyneet rakenneultrassa? Minulla oli viikot 21+1 ja painoarvio oli 337g ja mistään pienikokoisuudesta ei puhuttu mitään. Huomasin kyllä, että oli pienempi kuin sisaruksensa. Molemmat olleet melkein 400g samoilla viikoilla. Mutta siis mielenkiinnosta kyselen. Mut ultrattiin OYS.ssa ( jos sillä nyt mitään väliä on)

Vielähän nämä pikkuiset kerkiää kasvaa huimasti, mukavaa odotusta kaikille. Siirryn taas taustailemaan =)

mehiz rv 22+5

Vierailija
20/34 |
19.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille ultraaja sanoi rakenneultrassa 20+2, että kunhan paino menee 300-400 gramman väliin niin hyvä ja sitten kai sitä raskausviikkojen määrää sen mukaan.. ja pituuksienKO? Meillä pikkarainen oli n. 360 g ja vastasi noita viikkoja.

Eikös *KeinoElvilläkin* ihan hyvä paino oo tai siis vaavilla :), kun kattelin et olitko laittanut raskausviikot väärin, kun sulla kuitenkin mun jälkeen LA ja olit laittanut ed. viestiin rv:t 22+6?? Sori, kun tulin korjaileen, mut kiinnitin vaan huomioo kun meillä tosiaan la:t lähekkäin, et eikös sun viikot siis oo vähemmän ja paino ois hyvä?!?

Emmuli rv 21+2