Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Narsistinen vanhempi

Vierailija
17.04.2025 |

Olen pitkään epäillyt, että isäni on narsisti. Hänen kanssaan on tosi vaikea tulla toimeen. Paitsi jos teen aina niinkuin hän haluaa. Tämä on alkanut kyllästyttämään ja olen harkinnut välien katkaisua. Ongelmana on kuitenkin se, että hän on tekemisissä äitini kanssa, johon en haluaisi välejä laittaa poikki. Todennäköistä on, että jos äiti tietää minun elämästäni jotain niin sitten isäkin tietää. Tilanne ahdistaa tosi paljon. Mitä minun kannattaisi tehdä?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suojele itseäsi. Jos äitisi asettaa isäsi etusijalle, niin sille et voi mitään. Minimoi tiedot, jotka kerrot äidllesikään. Puhukaa säästä tavatessanne, niin me muutkin suunnilleen tehdään. 

Vierailija
2/6 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Grey rock -menetelmä toimii. Itse tapaan omaa isääni vain joissain sukulaisjuhlissa, joihin toki hänetkin kutsutaan. Äitiäni en tapaa heidän kotonaan enää, mikä ei ole hyvä juttu, mutta pakollinen. En esimerkiksi koskaan näe, minkälaiseen kuntoon tuo +70-vuotiaiden koti on ajautunut ja milloin tarvitaan väliintuloa. Onneksi veljeni käy siellä pari kertaa vuodessa. Voin toki maksaa tarpeen vaatiessa esim. siivouspalveluista jne. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suojele itseäsi. Jos äitisi asettaa isäsi etusijalle, niin sille et voi mitään. Minimoi tiedot, jotka kerrot äidllesikään. Puhukaa säästä tavatessanne, niin me muutkin suunnilleen tehdään. 

Ilmeisesti noin on tehtävä. Harmittaa silti, etten voi äitille kertoa minulle tärkeistä asioista. 

Vierailija
4/6 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Grey rock -menetelmä toimii. Itse tapaan omaa isääni vain joissain sukulaisjuhlissa, joihin toki hänetkin kutsutaan. Äitiäni en tapaa heidän kotonaan enää, mikä ei ole hyvä juttu, mutta pakollinen. En esimerkiksi koskaan näe, minkälaiseen kuntoon tuo +70-vuotiaiden koti on ajautunut ja milloin tarvitaan väliintuloa. Onneksi veljeni käy siellä pari kertaa vuodessa. Voin toki maksaa tarpeen vaatiessa esim. siivouspalveluista jne. 

Pitääpä tutustua tuohon menetelmään. Hienoa että pidät kiinni rajoistasi. 

Vierailija
5/6 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisia vanhenevat ukot on. Kannattaisiko sun miettiä, miksi olet niin negatiivinen? Elät seuraavaa sukupolvea, missä isäsi. Silloin oli eri meiningit vielä.

Vierailija
6/6 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti noin on tehtävä. Harmittaa silti, etten voi äitille kertoa minulle tärkeistä asioista. 

Niistä voi kertoa kavereilleen tai luotetulle sisarukselle. Aika katkaista napanuora. Itse opin jo lapsena, että on parempi jättää sanomatta ne asiat, joita voi myöhemmin käyttää henkisenä lyömäaseena.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme