Tekeekö muiden miehet sellaista, että vaatii arvaamaan asioita? Pirun ärsyttävää
Äsken mies luki Hesaria ja kysyi "Arvaa kuinka paljon ääniä hylättiin kuntavaaleissa?" Vastasin, ettei mitään käsitystä. "No arvaa nyt! Heitä joku luku!" Sanoin että kerro sä vaan kun en tiedä. Mies jatkoi jankkaustaan.
Olen miehelle aiemminkin sanonut, ettei tekisi tuollaista, mutta ei ole mennyt perille. Onko pakko leikkiä tuollaisessa mukana, jos ei halua?
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohhoh, naista ärsyttää. Enpä olisi uskonut.
Ohhoh, palstamiestä ärsyttää. En ylläty.
Taisit nyt ymmärtää ketjun väärin. Lue otsikko uudelleen ja ajatuksella tällä kertaa.
Puolisoni ei kysele tyhmiä, onneksi.
Jos olet kieltänyt kyselyn, tuo on jo kiusaamista, jos hän jatkaa siitä huolimatta.
Ap voisi vastata aina jotain järjenvastaista, esim. puolikas ääni hylättiin. Tai tokaista, etkö osaa googlettaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohhoh, naista ärsyttää. Enpä olisi uskonut.
Ohhoh, palstamiestä ärsyttää. En ylläty.
Ohhoh, palstamammaa ärsyttää. Kukaan ei ylläty.
Autistinen mies ja samaten nämä sen syrjäytyneet puolustelijat tässä ketjussa. Suomalainen mies oikein parhaimmillaan, kolmevuotiaan sosiaaliset taidot ja uhmakiukku. Neuvoni on ettei mitään kikkailuja vaan suoraan sanoa että lopetat tai lähden kävelemään, ja pidät siitä kiinni myös. Tuollainen saa ajan kanssa uusia muotoja kun nyt olet sen jo sallinut.
Siis MIKSI te olette noiden miestenne kanssa?
Minua ei häiritse tuo lainkaan. Asioiden suuruusluokan arvioiminen on erittäin tarpeellinen taito ja haastaa hyvin älyä. Joskus tulee vastaan asioita, jotka yllättävät itseä. Siksi haluaa kysyä toiselta, että olisitko sinä tiennyt tätä.
Mutta jos tuo kovasti harmittaa, niin sitten pitää varmaan ryhtyä tarvittaviin toimenpiteisiin. Oletan että ei se asia täällä palstalla ratkea.
Mun vanhemmat oli tuollaisia, koko elämä joku tietokilpailu. Äiti kumminkin ite tyhmä kuin saapas, eikä isäkään mikään ruudinkeksijä. Toi on pätemistä, jota dorkat harrastaa.
Enemmän häiritsee, kun mies puhuu asioista epäselvästi, ja odottaa, että minä arvaan mistä hän tällä kertaa puhuu.
Saattaa esimerkiksi puhua metsästämisestä, ja seuraavaksi kysyy, että soitatko sinä anopille vai minä.
Sitten joudun salapoliisina selvittämään, että mistä asiasta piti soittaa ja liittyikö se jotenkin metsästykseen. Ei liittynyt, vaan piti vaihtaa talvirenkaat.
Ikäänkuin minun pitäisi arvata mitä hän ajattelee.
Ja toinen on se, että kerron seikkaperäisesti miten joku asia tehdään, sanotaan vaikka miten ajetaan johonkin tiettyyn paikkaan. Kahden tunnin päästä hän kysyy, että miten sinne ajetaan.
Kyllästyttää olla hänen ulkoinen kovalevynsä.
Kyllä miehellä on velvollisuus tiedustella naisensa aivan perussivistystason tietämyksestä ja päivittää hänen osaamistaan moderniksi. Nainenhan voi vaikka lapsillekin muuten opettaa tiedostamattaan aivan puuta heinää, kuten jotain wokesukupuolihömppää.
On hirmuisen haitallista ja näkyvästi pilaamassa yhteiskunnan rakenteita tämä kun naiset ovat nykyään sinkkuna niin paljon, että jää sitten oppimatta aivan perusasioita mieheltä ja sitten kotkotellaan älyttömyyksiä, mm joukkotuhontaan aina johtavasta sosialismista kaiken muka pelastavana utopiana.
Minä harrastan tuota ja pyydän välillä vaimoa tai lapsia (jo aikuiset) arvaamaan asioita. Meidän perheessä sitä pidetään normaalina keskusteluna. On ihan tavallista muidenkin kanssa keskustellessa, että joku kysyy "tiedätkö kuinka paljon" tai "tiedätkö kuka" vaikka itse tietää vastauksen tai luulee tietävänsä ja haluaa varmistuksen tai haluaa päteä. Tuollaisia keskusteluita on ihan koko ajan kavereiden, työkavereiden ja naapureiden kesken. Jos "tiedätkö" tilalla on "arvaatko", niin se ei muuta itse asiaa mihinkään. Jos saisin tuollaisiin aina Kanada tai banaani -vastauksen, niin se olisi aika tylyä vittuilua.
Ap:ta ärsyttää kun arvelee miehen testaavan onko jotain käsitystä maailman menosta vai onko ns. blondi (tietäen että on jälkimmäistä lajia).
Mun mies on aivan ihana ja hänessä ei juuri valitettavaa löydy. Mutta ai s**tana hänkin tekee tuota! Olen kertonut, että vihaan tuota ja silti edelleen arvuuttelee (12vuotta yhdessä) ja vastaan vaan, että en arvaa.
Avokkini- nainen, 2 tytärtäni ja äitini ovat kuin kissoja - ei mitään aavistustakaan useinkaan heidän ajattelustaan. Yritän kehonkielestä aistia heikkoja signaaleja, että miten tänään käyttäytyisin.
Minun mies tekee samoin ja ilmoitan vain tyynesti, että en arvaa ja jatkan toimiani. En jää kuuntelemaan mitään jankuttamista.
Siskollani on tapana aloittaa kaikki viestit, että arvaa mitä. Ja monesti, jos en jaksa/muista vastata, hänkin on jo unohtanut asian.
Jep, meillä tämä menee/meni nimellä "20 kysymystä". Eli kun joku julkkis kuolee, niin toisen pitäisi esittää kysymyksiä joihin toinen vastaa kyllä tai ei, ja siitä sitten päätellä kenestä on kyse. En ole koskaan tykännyt arvuutella, kun en oikein keksi hyviä kysymyksiä tai en vaan tunne julkkiksia. Mies itse tykkää arvuutella. Olen sanonut, että en halua esittää kysymyksiä, kerro vaan, kuka on kuollut. Mutta ei. Jankkaa vaan, että kysy nyt, kysy nyt. Viimeksi hermostuin ihan kunnolla ja kysyin 20 kertaa peräjälkeen jonkun saman typerän kysymyksen. No, mies tietysti loukkaantui kun en noudattanut sääntöjä ja löin läskiksi. Mutta ainakin toistaiseksi on julkkikset saaneet kuolla ilman kyselyleikkejä.
Tuntui kurjalta kun piti noin toimia, mutta kun ei normaalit kiellot tai pyynnöt toimineet.
"Arvaa mietinkö mä aina eroa kun sä sanot noin?"
Vierailija kirjoitti:
Parempi olis jos mies väkivaltainen eikä arvuuttaja?
Miehet: Kjeh kjeh kai nyt jokainen mies on aina vähän huono jollain tapaa. Ole iloinen ettei lyö! Ei naiset saa valittaa jos mies on tyhmä ja ärsyttävä, se on ihan normaalia!
Naiset: Ok, jos kerran olette niin sietämättömiä niin sitten me ei haluta seurustella tai hankkia lapsia teidän kanssa. Eikä kyllä seksikään kiinnosta.
Miehet: :O >:(
Vierailija kirjoitti:
Ap:ta ärsyttää kun arvelee miehen testaavan onko jotain käsitystä maailman menosta vai onko ns. blondi (tietäen että on jälkimmäistä lajia).
Ap:n mies ei vieläkään tunne ollenkaan ap:ta eikä tiedä, onko hän perillä tietyistä asioista vai ei? Tyypillinen mies jota ei kiinnosta kumppaninsa pään sisältö yhtään.
Lisäksi yrittää saada toisen "ansaan" kysymällä älyttömyyksiä, ja paheksuu jos toinen ei arvaa oikein? Joo ihan normaalia ja toista kunnioittavaa käytöstä parisuhteessa.
Mä olen jonkin sortin arvuuttaja.
"Arvaa mitä mä just luin/kuulin!?" "Joulu tulee ensi vuonnakin!" "Näinkö? Sehän on siistii. Mut en mä sitä tarkottanut.."
"Kaupassa on benkutjerkut tarjouksessa, pitääkö hakee?" "Aina!"
" Mä näin äsken kuus peuraa, kun olin koiran kanssa metsällä!"
Eli koskaan se ei voi vastausta arvata, mutta silti se leikkii mun kanssa päivittäin. Muutenkin ihan sisäsiisti yksilö.
Joskus sanoo: "ei nyt!", mutta myöhemmin tulee kysymään, että mitä arvalla oli mielessä.