Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL: Trumpin sekoilulle löytyi pelottava selitys

Vierailija
17.04.2025 |

Trump on tekemässä USA:sta kommunistista valtiota. Opit suoraan Maon pelikirjasta.

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/fe3524d4-7ea0-4b2b-b73f-8bcc89175721

Kommentit (104)

Vierailija
41/104 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomimedialla on nykyään joku pakkomielle vääntää vaikka väkisin trumpista joku muu tarina kuin se ilmeisin eli pitkän venäjän hybridiprojektin osanen.

Toki suomimedia on itsekin ollut suomettumisajoista lähtien olennainen osa venäjän hybridivaikuttamista, joten tuo vaan vahvistaa sitä mitä trumppi on todellisuudessa. 

Höpö höpö.

Trump on mahdollisesti Krasnov, mutta miten se tekee meidän mediasta venäläisten asialla olevaa, jos uutisoi Trumpin tekemisistä?

Vierailija
42/104 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästähän voi seurata ihan mitä vain. Pahinta vaihtoehto on kuitenkin se, ettei kukaan uskalla tehdä mitään.

Ei ennen kuin tietyille ihmisille tulee konkursseja ja nälkä iskee. Siihen saattaa mennä vähän aikaa, mutta sisällissotahan tuosta tulee. Aseita ainakin on riittämiin. 😆

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/104 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa katsoa Civil War niminen elokuva missä kuvataan Amerikan sisällissotaa ja diktaattorin viimeiset hetket. Patriootit laittavat Trumpin kaltaiset henkilöt järjestykseen. 

Patriootit on Maga ja heille kelpaa niin Putin kuin kommunismikin.

Vierailija
44/104 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että tämä piti yhden elämän aikana nähdä. Ensin kastui NL ja tuli diktatuuri, nyt USA tuhoaa itse itsensä (!!).

Vierailija
45/104 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että tämä piti yhden elämän aikana nähdä. Ensin kastui NL ja tuli diktatuuri, nyt USA tuhoaa itse itsensä (!!).

Kastui! Siis kaatui NL.

Vierailija
46/104 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satummoisin avasin television ja katsoin Hitleristä dokumentin, ei poikennut mitenkään esimerkiksi Trumpin toimista.

Vierailija
47/104 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästähän voi seurata ihan mitä vain. Pahinta vaihtoehto on kuitenkin se, ettei kukaan uskalla tehdä mitään.

Ei ennen kuin tietyille ihmisille tulee konkursseja ja nälkä iskee. Siihen saattaa mennä vähän aikaa, mutta sisällissotahan tuosta tulee. Aseita ainakin on riittämiin. 😆

Jos olisit 6kk sitten tuon sanonut niin olisi vielä naurattanut. Nyt ei naurata. Siellä on nyt hurja demokratian kriisi päällä.

Vierailija
48/104 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kastui! Siis kaatui NL.

Ellei USA sitä ennen ehdi tuhota / viedä mukanaan kaaokseen muitakin maita. Aivan hulluja aikoja eletään. Ja meillä täällä Suomessakin asiat ovat menossa kovaa vauhtia päin per-C:ttä.

Vierailija
49/104 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

trump sekoilee koska on narsisti ja narsistit saa polttoaineensa voitoista.

Ei edes, vaan siitä, että joku muu kärsii enemmän kuin itse.

Tämä. Iso osa näistä äärioikeistolaisista on valmiita ottamaan takkiin vaikka taloudellisesti, pääasia että joku muu kärsii. Joku ihmisryhmä joka ei ole minä. Se riittää.

Ei voi normi ihminen ymmärtää.

Tätä olen aina ihmetellyt. Naapurin tuho on näille elämän onni.

Vierailija
50/104 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usa on sekoillut moneen kertaan tämän lyhyehkön historiansa aikana, niin taloudellisesti kuin varsinkin ulkopoliittisesti. Tää viimeisin vaihe joka jatkui vuosikymmeniä oli vain yksi vaihe jonka trumppi nyt tuhoaa ilmeisesti moskovan käskystä. Ja sisäpolitiikanhan venäjä tuhosi amerikasta republikaanien avulla jo ajat sitten joten nyt nuo ei kykene painamaan jarruakaan vaikka jyrkänne lähestyy.

Neuvostoliitto ei valitettavasti kaatunut vaan vain muutti muotoaan ja nää kgb:n jälkeläis silovikit (tjsp) putlereineen koittaa luoda diktatuuri-hirmuvaltaa uudelleen vaikkei johtavalla porukalla näytä järki riittävän muuhun kuin väkivaltaan. 

Vierailija
51/104 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, kaikkea on ehtinyt tapahtua. Minä olen nähnyt kohta 60 vuotta, joista muistan n. 56 vuoden jutut. On menty ympäri ja yhteen tultu ja vielä kerran ympäri. Tämä olisi niin mielenkiintoista vierestä seurattavaa, jollei maailmankaupan sortuminen koskettaisi meitäkin ja vielä olisi noita ydinaseita niin kamalasti maailmassa. Tosielämän War Gamesissa ei tietokone sanokaan lopuksi The only winning move is not to play. How about a nice game of chess?

Vierailija
52/104 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hätää, ensi kerralla ei mene huti.

Vierailija
53/104 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika kaukaa haettu, toki äärivasemmisto ja äärioikeisto eivät ole oikeasti kaukana toisistaan, saman makkaran päät kohtaavat lenkin solmupäässä.

Trumpilla on nyt vain (ihan aiheellinen) pakkomielle lisätä tuloja usalle keinolla millä tahansa, koska se on koko maailman sosiaalitoimistona toimiessaan velkaantunut pahasti. Siellä on suhteellista velkaa 4 kertaa sen mikä Suomessa valtiolla.

Miettikää, Biden maksoi puolet Ukrainan sodan kuluistakin. Ja monet kehitysmaat ovat olleet kokonaan usan avustusten varassa.

Ja Eurooppa on jo 100 vuotta nauttinut usan avusta. Eikä vaivauduttu edes  natomaksuja maksamaan.Vaikka elintaso nousi koko ajan.

Älytön kiire on nyt trumpilla, ja eihän nuo tariffit ja muut ketkuilut mitään hyvää aiheuta heille eikä muualle.

Siis ymmärrän hänen tuskansa, mutta en ymmärrä noin äärimmäisiä ja noin vauhdikkaita toimia. Joita toki joutuu korjailemaan jatkuvasti.

Ei Trump halua velkaa vähentää!

Kaikki repparipressat ovat kasvattaneet velkaa, dem.pressat taas tasoittanert velkaantumista (Biden oli poikkeus). 

Trump haluaa niitä tullirahoja että voi antaa luvatun veroalen miljardööreille. Ei se muusta välitä.

Vierailija
54/104 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
55/104 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, kaikkea on ehtinyt tapahtua. Minä olen nähnyt kohta 60 vuotta, joista muistan n. 56 vuoden jutut. On menty ympäri ja yhteen tultu ja vielä kerran ympäri. Tämä olisi niin mielenkiintoista vierestä seurattavaa, jollei maailmankaupan sortuminen koskettaisi meitäkin ja vielä olisi noita ydinaseita niin kamalasti maailmassa. Tosielämän War Gamesissa ei tietokone sanokaan lopuksi The only winning move is not to play. How about a nice game of chess?

Tottakai tekoälykin osaa tehdä sen johtopäätöksen ettei joissain peleissä ole voittajia. Doh.

Valitettavasti rauha ei nyt vaan tule siitä että kieltäydyt puolustautumasta. Historia osoittaa että tuo johtaa vain valloitetuksi tulemiseen ja sen jälkeen valloittaja päättää mitä maassasi tehdään. Ja luultavasti heittää sinut periaatteinesi työleirille tai ehkä uuniin. 

Vierailija
56/104 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Trump pelastaa maailman vasemmistolta. Kuten tiedämme, vassarit saavat nyt kunnon läksytyksen, kun Trump hyökkää jokaisella rintamalla suurella voimalla valheellisia vassareita vastaan. Vassarit itkevät vain, eivätkä voi mitään. Vassarit on lyöty, ja ne ovat voimattomia. Oikeisto jyrää vasemmisto kumoon.

Hieno tarina. Mutta lähempänä on, että trump näännyttää omat kannattajansa nälkään.

Vierailija
57/104 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ne kansalta kerätyt tullien hinnankorotukset menee veronalennuksiin rikkaille.

Trump ottaa koko ajan lisää velkaa, valtion kulut ovat kasvaneet jo +7% mikä on valtava summa rahaa. Huom Muskin nk säästöt eivät olleet säästöjä, höpöjuttu sekin.

Samalla USAn velanotto kallistuu koska Trump ja tullit ja talouden tuho.

Vierailija
58/104 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä odotellessa..

https://www.verkkouutiset.fi/a/huippuekonomisti-donald-trump-lahtee-val…

Riippuu siitä, mitä US Army tekee, kenen päätöksiä se kuuntelee, kun aika on niiden ottaa asioihin kantaa. 

Vierailija
59/104 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Satummoisin avasin television ja katsoin Hitleristä dokumentin, ei poikennut mitenkään esimerkiksi Trumpin toimista.

kyllä se poikkesi siinä mielessä että herra H.n puheet oli johdonmukaisia siihen nähden mitä edusti ja halusikin sanoa, toisin kuin tumpin sekoilut ja asiasta toiseen poikkeavat lauseet kesken jäämisineen... itse asiassaa tumppi pitää ääntä sanomatta yhtään mitään, lauseetkin katkeilee

Vierailija
60/104 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trump on kannattanut tulleja ainakin jo 80-luvulta asti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi